متن نامه اتحادیه ناشران به وزیر دولت دهم در خصوص نشر چشمه

هیأت‌مدیره اتحادیه‌ ناشران و کتاب‌فروشان تهران در نامه‌ای به وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در اواخر کار دولت دهم، خواهان رفع مشکل نشر چشمه شده بود.

 به تازگی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که نشر چشمه برای فعالیت مشکلی ندارد و اکنون هم در حال فعالیت است. جنتی همچنین گفت: یک‌سری تصمیمات در داخل خود وزارت ارشاد در دولت دهم گرفته شده بود که هیأت بدوی و تجدیدنظری که در حوزه کتاب هست، تصمیماتی گرفته بود، اما چون سیاست‌های دولت جدید کاملا با دولت گذشته متفاوت است، ما مقابل ابلاغ این احکام را گرفتیم.

در خردادماه نیز هیأت‌مدیره اتحادیه‌ ناشران و کتاب‌فروشان تهران در نامه‌ای به سیدمحمد حسینی - وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی - خواستار حل مشکل این نشر و ادامه فعالیت آن شده بود.

ایسنا متن این نامه را در ادامه منتشر می‌کند:

«جناب آقای دکتر سیدمحمد حسینی، وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

از: اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران

با سلام

احتراما، استحضار دارید که بیش از 15 ماه از تعلیق فعالیت نشر چشمه سپری شده است و در طی این مدت آقای کیائیان، مدیرمسؤول نشر چشمه، به طور جدی از ایجاد حواشی پیرامون این مسأله پرهیز کرد و علی‌رغم گزارش مساعد مرکز پژوهش‌های مجلس که حاکی از عدم تطابق تصمیم متخذه در کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران با قوانین و مقررات موضوعه بود، به توصیه اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه از مراجعه به دیوان عدالت اداری خودداری و حل و فصل مسأله خود را به اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه واگذار کرده است. هیأت‌مدیره نیز در ملاقات‌های متعدد با آقایان دکتر اسماعیلی و دری بر ضرورت حل مشکل ایشان اصرار ورزیده‌اند و حتا در ملاقات آخر با آقای دکتر اسماعیلی که به مناسبت تبریک سال نو در ابتدای سال جاری انجام شد، آقایان قدیانی و‌ آموزگار کلیه مسؤولیت‌های مربوطه را پذیرفتند و مجددا بر درخواست قبلی خود تأکید کردند. آقای کیائیان عضو قدیمی و ریشه‌دار صنف نشر است و طوماری که توسط اعضای صنف جمع‌آوری شده بود، با تدبیر هیأت‌مدیره به جای ارسال به مطبوعات تقدیم حضور حضرت‌عالی شد. از سوی دیگر هیأت‌مدیره در دوره اخیر، همواره از مشاوره و حمایت ایشان در حل و فصل مشکلات پیش رو بهره‌ها برده و الگوی مؤثر و مفیدی از همکاری و تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به افکار عمومی ارائه کرده است، که مسلما نقش مشاوران هیأت‌مدیره از جمله ایشان غیرقابل انکار است.

در حال حاضر چاپ بسیاری از کتاب‌های این مؤسسه انتشاراتی تمام شده و عدم امکان تجدید چاپ کتاب‌های مزبور، خسارت جبران‌ناپذیری را به ایشان تحمیل می‌کند، مضافا به این‌که مشارالیه با ارائه تصاویر مکاتبات پیوست از استاندار محترم مازندران نیز نقل می‌کند که حضرت‌عالی قول حل و فصل مشکل نشر چشمه را به ایشان داده‌اید. استدعا دارد در روزهای آخر دولت دهم با دستور خود در خصوص حل و فصل مشکل ایشان، کام اعضای صنف را شیرین کرده و هیأت‌مدیره را در تداوم فعالیت‌های خود یاری فرمایید.

در صورتی که تشکیل جلسه هیأت محترم تجدیدنظر زمان‌بر است، استدعا دارد دستور فرمایید تا تشکیل جلسه یادشده از تجدید چاپ کتاب‌های مجوزدار ایشان رفع ممانعت به عمل آید.

با تجدید احترام - هیأت مدیره

نادر قدیانی، بهروزعطایی فرد، سیدرفیع احمد جواهری، فتح‌الله فروغی، محمدمهدی فخری‌زاده، یحیی دهقانی، محمود آموزگار

رونوشت: جناب آقای کیائیان مدیریت نشر چشمه»

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    14 1
    ای خدا مشکلات دولت نهم و دهم ببین چجوری نمیذاره دولت یازدهم کار کنه ها...هر روز یه جنجال و یه حاشیه...
  • حساس IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    19 1
    اتحادیه ای که در دولت احمدی نژاد شکل گرفته خواسته ناشر مشکلش رفع بشه اونوقت خبرگزاری فارس نمیخواد حل بشه! حالا باید منتظر موند دید وزارت ارشاد از خبرگزاری فارس خط میگیره یا اتحادیه ناشران و صنف کتاب!
    • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      1 6
      نگران نباش همه چیز درست میشه روزی بشه که چند تا از کتابهای ناب این نشریه را در کیف فرندانت ببینی
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 10
    چرا الان باید رسانه ای بشه؟ چرا اتحادیه ناشران اون موقع اینو بیرون نداده که وزیر ارشاد هم جوابگو باشه...الان که نیستن و دولت جدید رو تو چالش انداختن منتشر شده؟؟ امان از این اصنافی که گیر دولت ها هستن!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    17 1
    منتظر بازگشاییی مجدد نشر چشمه هستیم. مشکلات و اختلافات قابل حل هستند.