معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به برخی واکنش ها درباره اظهارات اخیر خود که از سوی برخی رسانه ها به درستی منعکس نشد، پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ شهیندخت مولاوردی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره نرخ کنونی رشد جمعیت کشور که البته مورد تاکید دولت نیز هست گفت: قبل از تصدی مسئولیت فعلی کار کارشناسی مفصلی در این خصوص انجام داده ام و خیلی خوب جوانب کار را می شناسم لذا با تدابیری می بایست این دغدغه را برطرف کرد به نحوی که کمترین هزینه را ایجاد کند.

مولاوردی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه گفت: علی رغم اینکه دولت در این قانون به دلیل مشخص نبودن منابع مالی، "مجاز" شناخته شده است اما به دلیل اهمیتی که موضوع دارد آنرا با جدیت پیگیری می کند تا منابع آن تامین شود که در این خصوص می توان به مکاتبه اخیر معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با معاون اول رئیس جمهور به منظور رفع موانع پیش روی تامین منابع این طرح اشاره کرد.

 

تلاش برای تامین بودجه مرخصی زایمان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مصاحبه برخی خبرنگاران در روز معارفه وی ادامه داد: متاسفانه بدلیل کمبود زمانی و شرایطی که بوجود آمد فرصت کافی برای انتقال صحیح مطلب وجود نداشت لذا انتقال ناقص آن باعث برداشتهای متفاوت از اظهاراتم شد و نگرانی هایی را در جامعه دامن زد.

وی تصریح کرد: نظر بنده این است که دولت در عین حال که تلاش می کند برای عملیاتی کردن قانون مجلس منابع مالی آن را تامین کند باید به فکر تسهیلات و امتیازات دیگری نیز باشد که اگر موفق به تامین اعتبارات مالی نشد بدون فوت وقت تسهیلات دیگری را در اختیار مادران شاغل و زنانی که به تازگی دارای فرزند می شوند قرار دهد و این موضوع هیچ منافاتی با قانون مجلس و طرح مشوق های فرزند آوری ندارد بلکه این تصمیم در راستای اعتقاد به همین موضوع و تقویت آن است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به ادعای برخی که وی را مخالف با افزایش مرخصی زایمان مادران شاغل دانسته اند گفت: در دنیا دولتها در راستای حمایت از زنان شاغل برای اینکه زنان مذکور بتوانند فشارهای مضاعف ناشی از انجام همزمان وظایف اجتماعی و مسئولیتهای خانوادگی را تحمل کنند و در هر دو حوزه موثر و کارآمد باشند تسهیلات و امتیازاتی را در اختیار شان قرار می دهند که می توان به افزایش مرخصی زایمان، ساعات کار منعطف و شناور و یا مرخصی تشویقی والدین اشاره کرد اما این مزایا ممکن است نگرانی هایی را برای زنان شاغل به دنبال داشته باشد و چون زنان به مدت 9 ماه از محیط کار دور هستند این نگرانی بوجود می آید که حضور و بکارگیری زنان در پستهای مدیریتی و حساس کمرنگ شود و اینکه ممکن است کارفرما یا ادارات ترجیح دهند از زنان شاغل به دلیل احتمال فرزندآوری و استفاده از مرخصی های طولانی مدت کمتر استفاده کنند و این در طولانی مدت شاید منجر به حذف زنان از فعالیتهای اجتماعی شود که در نهایت به نفع زنان نخواهد بود هر چند ممکن است در کوتاه مدت مشکلات آنان را مرتفع کند لذا آنچه به نقل از بنده در رسانه ها منعکس شد نگاه و دیدگاههایی است که در کشورهایی که افزایش مرخصی زنان در آنها اجرا شده است می باشد که انهم می بایستی مورد کار کارشناسی و بررسی قرار گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: دولت به ویژه معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همیشه خود را مقید به اجرای قانون می داند و هر آنچه برای دولت تکلیف شده است را به سرانجام خواهد رساند.
۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    26 0
    چرا ما مسایل را یک بعد و تخت می بینیم سرکار خانم مگر همه مشکل کنترل جمعیت به خاطر مرخصی زایمان بوده است مسایل اصلی را رها کردید و تنها به این موضوع چسپیدید؟ لطفا کمی دقیق باشید قبل از این مرحله مراحل بسیاری است که مردم گرفتارش اند پایین آمدن آمار ازدواج و مشکلات به تبع آن بعد ارتزاق و مسکن و آینده فرزند قبول کنید فرزند آوری در امروزه روز تنها از طریق بالا بردن سطح رفاه عمومی و میزان اعتماد و اطمینان اشخاص به تامین و تضمین آینده است وگرنه این تلاش ها بیهوده است
  • sami IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    37 0
    مگه زنان شاغل چند درصد جامعه را تشکیل میدهند؟؟!!!مشکل اقتصادی است عزیزان...چرا خودتون رو میزنین به کوچه اون راه!!!!سن ازدواج بالا رفته و جوانان بیکار و مشکل مسکن و غیره چی؟؟!!!اینها که قبل از مرخصی زایمان اتفاق می افته ...این مشکلات هم با مرخصی زایمان حل میشه؟؟ 8 ساله ازدواج کردم با مدرک لیسانس کامپیوتر ماهی 800 تومن میگیرم هر روز هم تهدید به بیکاری میشوم امنیت شغلی ندارم هنوز مستاجرم..چطور بچه بیاوریم؟؟!؟!؟!؟بگو دیگه ها؟؟!!!!هاااااا؟؟!؟!؟!هاااااا؟؟!؟؟!؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    50 0
    مسئله شغل و مسکن و گرانی و نا امیدی نسبت به آینده حل بشه بقیه مسائل حل خواهد شد
    • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      4 0
      باشه برطرف میکنیم، ولی بزرگ کردن بچه با خود شما خانم.
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    29 1
    یعنی فقط افرادی که استخدام هستند باید بچه دار بشن دست درازی ها رو کم کنید ثروت رو هم تقسیم کنید تا همه چی حل بشه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    17 0
    بايد به كيفيت جمعيت بيشتر از كميت توجه بشه افزايش جمعيت به زور نتيجه اي جز افزايش جمعيت فقير و بدون امكانات نداره بايد طوري باشه كه خانواده اي كه احساس ميكنه ميتونه فرزند خوبي تربيت كنه (چه مادي و چه تربيتي) بچه دار بشه نه صرفا به خاطر يك وعده مسئولان يا حتي دريافت يارانه نقدي بيشتر!!! كه تنها با بهبود اوضاع فرهنگي اقتصادي و سياسي كشور و افزايش اميد به آينده امكان پذيره
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    28 1
    از خانواده های ایرانی انتظار بیش از دو فرزند نداشته باشید در این زمانه بی برکت. تازه اگر خانواده ای تشکیل بشود اصلا. فعلا که دو لشکر بیکاران و مجردها دارند افزایش مییابد.
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    17 0
    با این گرانی هانمی شود ازدواج کردمن سی هشت سالمه هنوز نمیتوانم یک خانه برای خودم رهن کنم پانزده سال هم هست کارمی کنم
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    15 0
    پولشو از کجا میارین با این اوضاع اقتصادی
  • یاوری A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    18 0
    یه سوال !شما فکر کن یه خانواده حداقل 3تا بچه دارن با پدر و مادر می شن پنج تا حالا مشکلات یه خانواده پنج نفری در تهران واقعا فکر می کنید چند درصد خانواده های تهرانی می تونن خونه بالای 75 متر بخرن یا اجاره کنن؟ با خونه متری خدا تومان؟ فکر میکنید صاحبخونه به پنج نفر اجاره می ده؟ فکر می کنید تحصیلات واقعا رایگانه هر بچه از کیف و کتاب و ایاب ذهاب رفتنتش تا خودیاری !مدارس بگیر یه حساب سر انگشتی بکن ببین چقدر می شه؟ هر بچه روزی یه لیوان اگه شیر بخواد بهش برسه هزینه فقط لبینات بچه هار و حساب کنید در ماه ویزیت دکتر و دندانپزشک . هزینه های بیمارستان رو خبر دارید؟ تخت های بیمارستانی برای همین جمعیت جواب نمی دن برسه به بیش از این و این داستان ادامه دارد....
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    21 0
    در ضمن با زیاد شدن مرخصی زایمان سازمان ها ترجیح میدن زن کمتر استخدام کنن تا کمتر ضرر بدن در نتیجه همین در صد ناچیز زنان شاغل هم به تاریخ می پیوندد
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    11 0
    باید اول نگرانی ما در مورد مسائل اقتصادی و اجتماعی و محیط زیستی و فرهنگی و ... بر طرف شود.
  • یک معلم IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    10 0
    تو رو خدا پیگیری کنید.. داره در حق بچه های ما فرهنگیان خیلی ظلم میشه...............اکثر ما معلمان جوان در مناطق محروم خدمت میکنیم.. باید فرزند5 ماهه خودم را بذارم و به منطقه خدمتی خودم برم؟؟ آخه این انصافه که فرزند5 ماهه من به این زودی از مادرش جدا شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • یک کارمند A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    2 0
    چنانچه تامین اعتبار مالی مصوبه مذکور صورت گیرد و به شرط تامین امنیت شغلی مادران شاغل ،افزایش مرخصی زایمان از لحاظ روحی ،روانی و تربیتی کاملاَ مفید است در کشوری مانند آلمان سه سال مرخصی زایمان لحاظ می شود .
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    9 0
    جمعیت ایران کتر میشه و بیشتر نخواهد شد وضعیت اقتصادی بسیا خراب است و هیچ کجا اینقدر مردم مشکل مسکن و خورد و خوراک و دارو و...ندارند عملا مسکن دار شدن غیر ممکنه شما حساب کن با حقوق یک میلیون در ماه اگر طرف هیچی هم نخوره فقط سالی 12 میلیون میشه که حداقل ده سال طول میکشه 120 میلیون جمع کنه تازه اگر مسکن بعد ده سال ثابت بمونه که نمیمونه
  • عطا IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    4 0
    ائل تولیدات داخلی زیاد بعد افزایش صادرات بعد گاهش واردات بهد اهمیت دادن به تولیدات کشاورزی بعد کوتاه کرد دسا واسطه گری و دلالی و تاجرهای بیانصاف بعد افزایش جمعیت
  • بی فرزند A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    5 0
    چرا به فکر آنهایی که اصلا فرزندی ندارند و در آرزوی فرزند دار شدن می باشند و هزینه دکتر و دارو را جهت برطرف کردن مشکلشان ندارند نیستید لطفا فکری هم برای افراد نابارور بکنید نمی خواهد دیگران را تشویق به فرزند آوری بکنید.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    6 0
    عجیبه یعنی فقط مشکل زایمان هست که ملت بچه دار نمیشن؟فقط همین یه مساله است؟شما مغالطه میفرمایید
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    5 0
    حالا زیاد بشیم که چی شما همین جمعیت 75 میلیونی رو نمی تونین اداره کنین بعدشم کشورهای پیشرفته ی دنیا مگه چقد جمعیت دارن به جمعیت نیست به عقله به تدبیره.