فارس نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پذیرش پروتکل الحاقی را تنها در صورتی امکان پذیر دانست که تمام تحریم‌های اعمالی علیه ملت ایران لغو شود.

احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی درباره واکنش مجلس شورای اسلامی نسبت به ارائه طرح پذیرش پروتکل الحاقی از سوی وزارت امور خارجه و واکنش مجلس به آن گفت: این مسئله به نحوه ارائه اطلاعات توسط وزارت امور خارجه از سوی مذاکره کنندگان هسته‌ای بستگی دارد.

وی افزود: اگر روند مذاکرات به همین شکل پیش برود و اطلاعی در این باره به نمایندگان مردم نرسد نمی‌توان انتظار این را داشت که نمایندگان مجلس نیز به این مسئله رای مثبت دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که بحث پذیرش پروتکل الحاقی در مراحل پایانی مذاکرات هسته‌ای مطرح شده است و باید دید که چه امتیازاتی در قبال این مسئله به ایران داده می‌شود.

بخشایش در ادامه تصریح کرد: ‌اگر تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران برداشته شود پرونده هسته‌ای ایران بار دیگر از شورای امنیت به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازگردد و پول‌های بلوکه شدن کشور به ایران بازگردد، می‌توان پروتکل الحاقی را در مراحل پایانی بررسی کرد.

وی افزود: ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که ایران هیچ گاه به دنبال ساخت سلاح اتمی نبوده است و بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب ساخت سلاح هسته‌ای حرام است.

وی افزود:‌ با این حال اگر حقوق ملت ایران به رسمیت شناخته شود ایران حاضر است بنابر شروطی پذیرش پروتکل الحاقی را مورد بررسی قرار دهد.

/21249

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    9 0
    اگه دهن بعضی ها چفت وبس داشت حتمأ محتوای مذاکرات اعلام میشدالانم سعی نکنید با این تهدیدهامردمو بترسونین
    • بی نام DE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      2 0
      آخر نمی دونم این آقای عضور کمینه امنیت مجلس چه جایگاهی بین مردم داره که نظر می دهد.یکی این آقا بگه ما روحانی را امتخاب کردیم و او وکیل مردم است و او و دکتر ظریف نماینده شایسته مردم ایران هستند