نمایندگان چهار کشور دیگر در اسکار مشخص شدند

برزیل، آفریقای جنوبی، سوئیس و بریتانیا نمایندگان خود را برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزارت فرهنگ برزیل روز جمعه فیلم «صدای همسایه» (Neighboring Sounds) به کارگردانی کلبر مندونسا فیلیو را به نمایندگی از این کشور به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

داستان فیلم در شهر ریسیف در ایالت پرنامبوکو برزیل روی می‌دهد. زندگی اهالی محله‌ای از طبقه متوسط شهر با ورود یک شرکت امنیتی خصوصی دچار تحولی غیرمنتظره می‌شود. حضور این آدم‌ها حسی از امنیت و در عین حال اضطراب به فرهنگی می‌آورد که بر مبنای ترس بنا شده است. در این بین زنی به نام بیا که دو فرزند دارد باید راهی برای کنار آمدن با سر و صداهای سگ همسایه پیدا کند.

«صدای همسایه» اولین بار در دنیا پارسال در جشنواره بین‌المللی فیلم ریو به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم بلند و بهترین فیلمنامه را برد. این فیلم در جشنواره روتردام هم برنده جایزه فیپرشی شد و در چند جشنواره دیگر هم جوایزی برد.

ای. او. اسکات منتقد فیلم نیویورک تایمز «صدای همسایه» را یکی از 10 فیلم برتر سال 2012 نامید.

فیلیو که قبلا منتقد فیلم بوده یکی از چهره‌های پیشتاز نسل جدید فیلمسازان مولف و مستقل برزیلی است.

فیلم «مترو مانیل» نماینده بریتانیا در اسکار 2014
فیلم «مترو مانیل» نماینده بریتانیا در اسکار است

تریلر «چهار گوشه» (Four Corners) به کارگردانی ایان گابریل نماینده آفریقای جنوبی در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2014 است.

این فیلم درباره یک پسربچه 13 ساله استاد شطرنج است که به دنیای گروه‌های خلافکار نوجوان کیپ تاون کشیده می‌شود. گروهی بازیگر تثبیت‌شده در کنار تعدادی بازیگر تازه‌کار از مدارس و اجتماعات مختلف کیپ تاون در «چهار گوشه» بازی می‌کنند.

«چهار گوشه»‌ در زبان عامیانه آفریقای جنوبی به چهار گوشه سلول یک زندان اشاره دارد.

بریتانیا هم فیلم «مترو مانیل» (Metro Manila) ساخته شان الیس فیلمساز بریتانیایی را به آکادمی معرفی کرد.

این فیلم داستان اسکار رامیرز و خانواده‌اش را به تصویر می‌کشد که در مانیل پایتخت فیلیپین در جستجوی یک زندگی بهتر هستند. در همان حال که اتفاقات غیرمنتظره‌ای روی می‌دهد، او ناخواسته خودش و خانواده‌اش را به خطر می‌اندازد.

«مترو مانیل» که تولید مشترک بریتانیا و فیلیپین است، پارسال در جشنواره ساندنس جایزه تماشاگران بخش سینمای جهان (داستانی) را برد.

مستند «بیش از عسل» نماینده سوئیس در اسکار 2014
سوئیس با مستند «بیش از عسل» در اسکار رقابت می‌کند

سوئیس نیز با مستند «بیش از عسل» (More Than Honey) به کارگردانی مارکوس ایمهوف در اسکار شرکت می‌کند.

این فیلم که تولید مشترک سوئیس، آلمان و اتریش است، نگاهی عمیق به کلونی‌های زنبور عسل در کالیفرنیا، سوئیس، چین و استرالیا دارد.

تاکنون 39 کشور نمایندگان خود در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال را معرفی کردند. مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اول اکتبر (9 مهر) به پایان می‌رسد.

اسامی پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان پنجشنبه 16 ژانویه 2014 (26 دی) همراه نامزدان دیگر بخش‌ها اعلام خواهد شد.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود.

ورایتی / 20 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    2 0
    کسی از ایران خبر داره ؟