۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
درباره هم‌وابستگی جدید چه می‌دانید؟

ملودی بیتی در کتاب «هم‌وابستگی جدید» ما را راهنمایی می‌کند تا یاد بگیریم همان کسی باشیم که هستیم، یعنی خود اصیل‌مان تا با کنار گذاشتن عادت‌های ناسالم، زندگی خود را دوباره بسازیم.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «هم‌وابستگی جدید» نوشته ملودی بیتی با ترجمه​ای از فرناز فرنود از سوی انتشارات همایون آثار روانه بازار نشر شده است. از این نویسنده همچنین کتاب «هم وابستگی» با ترجمه نسرین سلامت از سوی انتشارات لیوسا منتشر شده است.

آنطور که در مقدمه کتاب آمده است، نویسنده در کتاب «هم وابستگی جدید» ما را راهنمایی می‌کند تا یاد بگیریم همان کسی باشیم که هستیم، یعنی خود اصیل‌مان. همچنین ابزار لازم را در اختیار ما می‌گذارد تا با کنار گذاشتن عادت‌های ناسالم، زندگی خود را دوباره بسازیم. ملودی بیتی در این کتاب شرح می‌دهد که چگونه رفتارهای هم‌وابسته تغییر کرده است. او تمرین‌ها و آزمون‌های خاصی را در واکنش به رفتارهای ناشی از هم‌وابستگی ارائه می‌دهد که به ما این توانایی را می‌بخشد تا میزان رفتارهای هم‌وابسته‌ خود را بسنجیم. راهنمایی‌های گام به گامش سبب می‌شود تا از چنگال هم‌وابستگی رهایی یابیم و از منطقه‌ی هم‌وابسته بیرون بیاییم. به ما کمک می‌کند تا بازگردیم و زندگی خود را از نو آغاز کنیم. ملودی بیتی یکی از شخصیت‌های تأثرگذار جنبش بهبود، استاد شناخت هم‌وابستگی و نویسنده‌ بیش از پانزده کتاب خودیاری است. 

بنابریان گزارش، «عبور از مرزها و بازگشت، رهایی از دام کنترل و دریافت لطف، ارتباط آگاهانه با خود، بگیر و رها کن: فقط یک احساس و راهنمای مشکل‌یابی» عناوین 5 فصل این کتاب است.


این کتاب برای کسانی نوشته شده است که مایل هستند مطالب بیشتری درباره‌ تعیین حد و مرز یا رویارویی با احساس‌ها بیاموزند، اما نمی‌خواهند یا نیازی نمی‌بینند که در جلسات معالجه، روان‌درمانی یا گروه‌های بهبود شرکت کنند. نویسنده خود در ابتدای کتاب آورده است: «در این کتاب فهرستی دراز از امر و نهی نخواهید دید. وظیفه‌ من این نیست که به شما بگویم چه بکنید. دوست داشتن خود، به معنای اعتماد داشتن به خودمان است؛ نه دنبال کردن قوانین شخص دیگر. اگر چه این کتاب در گروه عناوین خودیاری طبقه‌بندی شده، کلید چگونگی انجام کار در خود شما نهفته است.» 

بیتی در کتاب «پایانی بر هم‌وابستگی» شخص هم‌وابسته را چنین تعریف می‌کند: «کسی که اجازه می‌دهد، رفتار شخص دیگر بر او تأثیر بگذارد و وسواس فکری او، کنترل کردن رفتار آن شخص است.» اما هم‌وابستگی به این محدود نمی‌شود. هم‌وابستگی، زیاده‌روی در رفتارهای طبیعی است. گاهی پیش می‌آید که بیش از حد کار می‌کنیم، بیش از حد مراقبت می‌کنیم، بیش از حد بی‌حس یا بیش از حد درگیر می‌شویم. آنگاه فراموش می‌کنیم در کجا مسئولیت‌های مشخص دیگر آغاز می‌شود و مسئولیت‌های ما پایان می‌یابد. گاهی هم به اندازه‌ای مشغول می‌شویم و کار داریم که خود را نادیده می‌گیریم. آدم‌های هم‌وابسته شاید احساس‌ها را خفه کنند، متکی به دیگران و نیازمند باشند، اما امتیاز آن‌ها این است که پس از بررسی و حل این مشکلات می‌توانند انسان‌هایی برجسته شوند. 

در بخشی از کتاب می​خوانیم: «هم‌وابستگی به معنای رد شدن از مرزهاست. از کجا بفهمیم که آنچه می‌کنیم هم‌وابستگی نام دارد؟ معمولاً هنگامی از مرز عبور می‌کنیم و به منطقه‌ی هم‌وابسته وارد می‌شویم که برای کاری که انجام می‌دهیم انگیزه‌ای پنهانی داریم؛ افزون بر این، کارمان آزاردهنده است، مفید نیست. این کتاب راهنما به ما کمک خواهد کرد تا به زندگی خود بازگردیم. آنگاه می‌توانیم رفتارهایی را انتخاب کنیم که برای ما مفید هستند. از آن‌جا که رفتارهای هم‌وابسته ما را حفظ کرده‌اند، کنار گذاشتن آن‌ها شاید در آغاز ترسناک به نظر برسد. آیا حاضر هستید مدتی احساس ناراحتی کنید؟»

این کتاب با قیمت 14هزار تومان منتشر و عرضه شده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =