۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
سروکله قصه‌های الکی پلکی پیدا شد

سه جلد نخست از مجموعه «قصه‌های الکی پلکی» که به قلم جمعی از نویسندگان کودک و نوجوان همراه با کتاب «چه باید بکنم وقتی نگران و وحشت‌زده هستم» از سوی انتشارات پیدایش، راهی بازار شد.

به گزارش ایسنا، سه مجموعه «قصه‌های الکی پلکی» که هر کدام بیش از 30 داستان را ویژه کودکان گروه سنی «ب» دربر می‌گیرد، راهی بازار شده‌اند. مجید راستی، محمدرضا شمس، شکوه قاسم‌نیا، سوسن طاقدیس، طاهره خردور، لاله جعفری و افسانه موسوی گرمارودی از نویسندگان این مجموعه‌اند. «قصه‌های الکی پلکی» عنوان پروژه‌ای گروهی است که در آن جمعی از نویسندگان با بهره‌گیری از تخیل نسبت به نگارش آثاری برای کودکان اقدام می‌کنند.

محمدرضا شمس، از نویسندگان این مجموعه، گفت: «قصه‌های الکی پلکی» تجربه‌ای تازه در حوره نویسندگی است و ارزیابی آن نیازمند گذر زمان و استقبال بچه‌هاست. شمس همچنین با اشاره به کتاب «عمه گیلاس»، گفت: جلدهای اول و دوم این اثر نوشته شده‌اند و با توجه به پایان باز اثر می‌توان آن را ادامه داد، اما هنوز در نگارش جلد سوم این اثر مرددم، اگر چه فصل‌هایی از جلد سوم آن را هم نوشته‌ام. 

همچنین به گزارش مهر، این ناشر به تازگی کتاب «چه باید بکنم وقتی نگران و وحشت‌زده هستم»، نوشته دکتر جیمز، جی. کریست با ترجمه حسین مسنن فارسی را منتشر کرده است، کتابی که به نوجوانان کمک می‌کند ترس‌ها و نگرانی‌هاشان را کنترل کنند. هرکس برای خودش، ترس‌ها و نگرانیهایی دارد. اما مجبور نیستیم نگران و وحشت‌زده باقی بمانیم. کتاب «چه باید بکنم وقتی نگران و وحشت‌زده هستم» به نوجوانان کمک می‌کند وقتی نگران و وحشت‌زده هستند چه کنند و چگونه خود را از شر این حس برهانند.

«چه باید بکنم وقتی نگران و وحشت‌زده هستم» ، یک کتاب روان‌شناسی به زبان ساده برای نوجوانان است. کتابی که با پرسش از نوجوان‌ها آغاز می‌‍شود. سوالاتی چون: «شما از چه می‌ترسید؟ رعد و برق؟ تاریکی؟ دعوا؟ امتحان؟ هیولا؟ کابوس؟ اشتباه کردن؟ هماهنگ نشدن با مدرسه؟ دور شدن از والدین؟ تنها ماندن در خانه؟ و..»

بخش اول کتاب بر ترس‌ها و نگرانی‌هایی تاکید دارد که بیشتر بچه‌ها گرفتار آن هستند. فصل اول از بخش نخست کتاب با عنوان «بچه‌هایی که ترس و نگرانی دارند»، درباره مسایلی صحبت می‌کند که بچه‌ها از آن می‌ترسند. «ترس‌ها و نگرانی‌ها از کجا می‌آیند؟» عنوان فصل دوم است. در فصل سوم به 10 مورد از «ترس پاک‌کن‌ها» یا مهارت‌هایی اشاره شده که می‌توان آنها را در خانه، مدرسه یا هرجای دیگری مورد استفاده قرار داد. در فصل چهارم تمرین‌هایی آمده که به نوجوانان در کنترل ترس‌هاشان کمک می‌کند.

بخش دوم بر نگرانی‌ها و ترس‌های بزرگ‌تر تمرکز دارد. این بخش فصل 5 تا 11 را شامل می‌شود. در فصل پنجم، ترس‌هایی بررسی شده که ان‌قدر قوی هستند که کنترلشان دشوار است. در ششمین فصل به ترس جدا شدن از والدین یا دیگر بزرگ‌ترهای خانواده توجه شده است.

«اختلال اضطراب فراگیر» یا نگرانی دائمی، عنوان هفتمین فصل از کتاب است. در فصل هشتم و نهم درباره «حملات وحشت‌زدگی» و «اختلال وسواس» صحبت شده است. «استرس پس از سانحه» عنوان فصل دهم است و در آخرین و یازدهمین فصل از کتاب به این مساله پرداخته شده چگونه یک مشاور میتواند به کمک نوجوان بیاید و او را از ترس و نگرانی بیش از اندازه نجات دهد.

دکتر جیمز، جی. کریست، نویسنده کتاب «چه باید بکنم وقتی نگران و وحشت‌زده هستم» در مقدمه آورده: «ترس‌ها و نگرانی‌ها، زندگی را سخت می‌کنند و تعجبی ندارد اگر در خوابیدن، غذا خوردن، فکر کردن، تمرکز کردن و خوش بودن در زندگی با مشکلاتی روبه‌رو شوید... ترس و نگرانی اغلب منجر به احساس تنهایی می‌شود اما شما تنها نیستید و لازم نیست تمام ترس‌هایتان را به تنهایی برطرف کنید.»

«چه باید بکنم وقتی نگران و وحشت‌زده هستم»، نوشته دکتر جیمز، جی. کریست با ترجمه حسین مسنن فارسی را انتشارات پیدایش در 1500 نسخه و به قیمت 6000 تومان منتشر کرده است.



6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =