انتشارات سوره مهر به زودی «خواب غزالان» بررسی 50 شاعر سبک هندی و رمان «اشک جمعه» بازخوانی 17 شهریور، جمعه خونین سال 1357 را روانه بازار نشر می کند.

به گزارش خبرآنلاین، «خواب غزالان» عنوان کتابی است از مرتضی نوربخش که وی در این اثر به بررسی آثار و احوال پنجاه شاعر سبک هندی پرداخته است.

نوربخش درباره پرداختن به شاعران سبک هندی اظهار داشت: سبک هندی حلقه واصل شعر کلاسیک به شعر امروز است و می‌توان ردپای نوآوری‌های شعر معاصر را در سبک هندی به وضوح مشاهده کرد. نوربخش با اشاره به محتوای کتاب افزود: در کتاب پنجاه شاعر تاثیر گذار سبک هندی مثل صائب تبریزی، بیدل دهلوی و کلیم کاشانی آورده شده است، که پس از معرفی زندگینامه آنها گزیده ای از اشعار این بزرگان آورده شده است.

این پژوهشگرادبی در ادامه عنوان کتاب «خواب غزالان» را برگرفته از شعر صائب تبریزی دانسته است.

نوربخش که به تازگی در کتابی بعنوان «قیمت عشق» به بررسی سبک عراقی پرداخته است، به تفاوت‌های سبک عراقی و هندی اشاره داشته، گفت: سبک عراقی، سبکی درونگرا است و سبک هندی به نوعی سبکی برون‌گرا است. در سبک هندی بیشتر ارتباط با اشیا مطرح است ولی در سبک عراقی این قضیه کمتر است از این حیث شعر معاصر جزیی‌نگری خود را مدیون سبک هندی است.


غیر از «خواب غزالان» دو کتاب دیگر به نامهای «شوخی جوهر» و «هزار گوهر» که به بررسی شعر سبک هندی پرداخته است توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین در تدارک انتشار «اشک جمعه» رمان مونا اسکندری است که بر اساس واقعه هفده شهریور57(جمعه خونین) به نگارش درآمده است. اسکندری در گفتگو با پایگاه خبری سوره مهر درباره این اثر اظهار داشت: این رمان که برای گروه سنی بزرگسال به نگارش درآمده که با یک موضوع عاشقانه همراه است. داستان این مضمون را روایت می‌کند که فردی که نا آشنا به مسائل سیاسی با یک فعال انقلابی آشنا با آن شخصیت ازدواج کرده، در نهایت مسیر زندگی آنها عوض می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از نگارش این رمان نشان دادن تبلور نهضت حسینی در انقلاب 57 به نسل جوان است.

اسکندری همچنین به عنوان رمان اشاره کرده، افزود: چون اتفاقات مهم در این رمان حول جمعه خونین در هفده شهریور 57 بوده است از این رویداد برای نامگذاری اثر استفاده‌کرده‌ام.

این نویسنده در ادامه درباره داستان نویسی انقلاب گفت: دو معضل داستان‌نویسی انقلاب راتهدید می‌کند، یکی عدم اهتمام نویسندگان به پژوهش و تحقیق درباره انقلاب و دیگری کمبود منابع ناب برای دسترسی پژوهشگران و نویسندگان.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =