اظهارات جالب یک بانوی نویسنده: خبر آثارم می‌آید اما خودشان نه!

در حالی که خبر انتشار چاپ هشتم رمان اجتماعی و خانوادگی «کوچه اقاقیا» به قلم راضیه تجار از سوی سوره مهر منتشر شده، این نویسنده اظهارات جالبی را مبنی بر ندیدن کتاب​هایش عنوان کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «کوچه اقاقیا» براساس روایت سوم شخص عینی و به صورت رمان با مضمون خانوادگی و اجتماعی نوشته شده که به سالهای ۱۳۲۰ به بعد بر می گردد و  داستان زنانی از طبقات مختلف جامعه را بازگو می‌کند که با مشکلات و تیره روزی‌های زندگی و همچنین نامهربانی‌های مردان اجتماع خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر شخصیت‌های اصلی داستان‌های تجار همچون «کوچه اقاقیا» زنان‌اند و نشان می‌دهند که نویسنده از دردهای زنان آگاه است؛ زنانی که گرفتار مشکلات خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی هستند.

داستان این رمان نیز از جایی آغاز می‌شود که میرزا ابوتراب با «ماه‌ منظر» دختر جوانی ازدواج می‌کند در حالی که دخترش دلنواز از این وصلت راضی نیست چرا که مادرش در هنگام به‌دنیا آمدن او دچار جنون شده و مدتی است که در زیرزمین خانه به زنجیر کشیده شده است. با آمدن زن جوان خانم جان مادر میرزا دستور می‌دهد که مادر و دختر را به خانة دایی دلنواز ببرند. آن دو قصد فرار از آنجا را داشتند ولی نقشه فرارشان نافرجام می‌ماند و...

با این حال راضیه تجار در گفتگوی با مهر گفته است: «دو سه سال است که وقتی ایام نمایشگاه کتاب می‌شود خبر انتشار آثارم می‌آید اما خود کتاب‌ها تا به حال منتشر نشده است.» او درباره تازه‌ترین آثار در دست انتشار خود اظهار داشت: من سه سال قبل، کار جدیدم را برای انتشار به ناشر دادم اما هنوز در انتظار چاپ آن به سر می‌برم.

وی ادامه داد: انتشارات سوره مهر کتاب «محبوبه صبح» را سه سال قبل از من تحویل گرفت ولی هنوز آن را منتشر نکرده است و چون دست‌اندرکاران این انتشارات از دوستان من هستند چیزی نمی‌توانم به آنها بگویم.

تجار افزود: به من گفته شده که مجموعه آثار سابق من که در اختیار این ناشر است، قرار است بازچاپ شود. این خواست خود ناشر بود و همه کارهای لازم برای آن را نیز صورت داده است اما هنوز از آن خبری نیست و نمی‌دانم چرا منتشر نشده است.

وی این را هم اضافه کرد: به تازگی کاری به عنوان «پرنده پریدنی است» نوشته‌ام که یک زندگی‌نامه داستانی در مورد شهید طباطبایی‌نژاد است و در انتظار انتشار به سر می‌برد اما کتاب «بانوی برف و آتش» هم یک زندگی‌نامه داستانی بود که به سفارش دفتر امور بانوان ریاست جمهوری تالیف کردم و به تازگی منتشر شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =