مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 16 شهریور 1392

فرمانده انتظامی کهنوج استان کرمان گفت: شامگاه جمعه ، بر اثر واژگونی و آتش گرفتن یک پژو در اتوبان جیرفت- کهنوج 4 نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر مجروح شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عباس خاکی نهاد افزود: جمعه شب یک فقره واژگونی خودرو به مرکز فوریتهای پلیس این شهرستان گزارش شد که بلافاصله تیم های امداد و نجات و واحد گشت پلیس به آدرس اعلام شده اعزام شدند.
متأسفانه قبل از رسیدن تیم های امداد و نجات و پلیس، خودرو بر اثر واژگونی دچار حریق شده و 4 سرنشین آن از جمله دو کودک 9 و 10 ساله بر اثر شدت آتش جان خود را از دست دادند.
در این حادثه و هنگام واژگونی یک نفر از سرنشینان خودرو که از شیشه به بیرون پرت شده بود مجروح و راهی بیمارستان شد.
بر اساس نظریه کارشناس تصادفات، سرعت زیاد و خواب آلودگی و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه علت وقوع این حادثه مرگبار بوده است.

 

تصادف مرگبار سمندها، پژو 206 و اتوبوس
ضیاء رسولی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادف دو سمند، پژو 206 و اتوبوس در محور یاسوج به اصفهان 10 کشته و زخمی برجا گذاشت.
او به ایسنا گفت: ساعت 12:17 ظهر امروز شنبه، 16 شهریورماه ساعت 12:17 در تصادف دو سمند، پژو 206 و اتوبوس بعد از تونل پاتاوه به طرف روستای چناربرم در محور یاسوج به اصفهان پنج تن کشته و پنج تن زخمی شدند.
به محض اطلاع از وقوع این حادثه سه دستگاه آمبولانس از پایگاه منطقه دو و یک دستگاه از پایگاه جاده‌ای به محل اعزام و مصدومان برای درمان به اورژانس بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج انتقال داده شدند.
مصدومان پژو 206 یک مرد، یک زن و سه کودک و نوجوان و کشته‌ها نیز سرنشینان سمند هستند. 
سرهنگ منوچهر سیاهپور، فرمانده پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد،بی‌موالاتی و انحراف به چپ پژو 206 نسبت به سمند و اتوبوس اسکانیا را منجر به کشته‌شدن پنج تن دانست و گفت: ظهر امروز شنبه، 16 شهریورماه ساعت 13 در کیلومتر 55 یاسوج به اصفهان انحراف به چپ پژو 206 نسبت به سمند و اتوبوس اسکانیا منجر به کشته شدن پنج تن شد.
در این حادثه کشته‌شدگان مربوط به سمند و مجروحان نیز مربوط به پژو 206 است و اتوبوس اسکانیا هیچ مصدومی نداشت.

 

سرنوشت مرموز پسر کوهنورد در ارتفاعات دارآباد
با گذشت 46 روز از ناپدید شدن مرموز پسر کوهنورد در ارتفاعات دارآباد، پلیس برای یافتن سرنوشت او از مرد کمک خواست.

امیرعلی 20 ساله کوهنورد مفقود در ارتفاعات دارآباد
به گزارش مهر، دوم مرداد امسال اعضای خانواده یک کوهنورد جوان به نام امیرعلی 20 ساله با مراجعه به کلانتری 101 تجریش اعلام کردند که امیرعلی، یکم مرداد به قصد کوهنوردی از خانه خارج و دیگر مراجعه نداشته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان متوجه شدند که امیرعلی، جوان ورزشکاری است که به صورت مستمر و هفتگی اقدام به کوهنوردی در مناطق کوهستانی شمال تهران کرده و یکم مرداد نیز، طبق روال هر هفته و به قصد رفتن به منطقه دارآباد از خانه خارج اما دیگر بازنگشته است.
بلافاصله با توجه به احتمال وقوع حادثه در مناطق کوهستانی، هماهنگی لازم با پلیس کوهستان، هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی انجام و عملیات امداد و نجات از طریق اعزام گشت هوایی هلال احمر و تیم های نجات پلیس کوهستان و فدراسیون کوهنوردی آغاز اما با گذشت 24 ساعت از آغاز عملیات، هیچگونه اثری از امیرعلی در کوهستان دارآباد پیدا نشد.
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه این خبر اعلام کرد: با وجود تمامی اقدامات پلیسی و عملیات های امداد- نجات صورت گرفته متأسفانه تاکنون هیچگونه اطلاعات و اخبار جدیدی در خصوص سرنوشت فقدانی به دست نیامده که در ادامه رسیدگی به پرونده دستور انتشار عکس فقدانی از سوی مقام قضایی صادر شد به همین خاطر از تمام شهروندان که اطلاعاتی در خصوص سرنوشت امیرعلی از زمان فقدان وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره های تماس 22292013 و 21868309 و یا مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نیاوران، سه راه یاسر در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

مصدومیت کوهنورد آلمانی در ارتفاعات توچال
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات یک کوهنورد میانسال آلمانی که در ارتفاعات توچال مصدوم شده بود، خبر داد و به ایسنا گفت: عوامل هلال‌احمر استان تهران در تماس با سامانه 125 از مصدومیت یک کوهنورد آلمانی در ارتفاعات قله‌توچال خبر داده و از آتش‌نشانان درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی گروه امداد و نجات مستقر در ایستگاه پنج توچال را در ساعت 18:04 دیروز جمعه به محل حادثه اعزام کرد.
وی با بیان اینکه دو مرد کوهنورد که از اتباع کشور آلمان بودند، در ارتفاعات توچال دچار حادثه شده بودند، اظهار کرد: یکی از این افراد که مردی حدود 40 ساله بود، از ناحیه زانوهای هر دو پا دچار مصدومیت شد و قادر به حرکت نبود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات گروه امداد و نجات کوهستان در این حادثه خاطرنشان کرد: این تیم به همراه تجهیزات، اقدامات خود برای نجات مصدوم را آغاز کرده و پس از آماده‌کردن وی روی برانکارد، پس از سه ساعت پیاده‌روی، وی را از منطقه شیرپلا به ایستگاه پنج منتقل و با انجام اقدامات اولیه درمانی با خودرو به پایین انتقال دادند.

 

قصاص مجازات پسری که دوستش را با سرنیزه کشت
حکم قصاص پسر جوانی که دوست خود را با سرنیزه به قتل رسانده بود در دیوان عالی کشور تأیید شد.
به گزارش مهر، در این پرونده مهدی متهم است در تاریخ هشتم فروردین ماه سال 90 در جریان یک درگیری در منطقه سرآسیاب مهرآباد وحید را با ضربه سرنیزه به قتل رسانده است.
پرونده این جنایت پس از صدور کیفر خواست برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
در جلسه محاکمه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست گفت: مهدی 26 ساله متهم به مباشرت در قتل وحید و حمید 25 ساله معاون در قتل می‌باشد که با توجه به مدارک موجود در پرونده اتهام آنها محرز و تقاضای مجازات قانونی را دارم. اولیای دم مقتول نیز خواستار قصاص عامل جنایت شدند.
در ادامه مهدی با حضور در جایگاه و قبول اتهام خود گفت: من و وحید از 15 سال قبل با هم دوست بودیم و هر از گاهی با یکدیگر شیشه می کشیدیم. یک روز برای مصرف شیشه قرار گذاشتیم اما او 4 ساعت مرا در خیابان علاف کرد و به محل قرار نیامد. سر این موضوع با هم جر و بحث تلفنی پیدا کرده و به دنبال انتقام گیری بودم. یک روز که پیش حمید رفته بودم از او سرنیزه‌اش را گرفتم. سه روز بعد از این ماجرا ساعت 12 شب برای خرید سیگار از خانه خارج شدم که وحید را در خیابان دیدم. بعد هم او را با ضربه سرنیزه کشتم.
در ادامه نیز حمید با رد اتهامش گفت: من در این قتل معاونت نداشتم. مهدی به زور سرنیزه را از من گرفت و در زمان قتل من در محل دیگری بودم.
پس از آخرین دفاعیات متهمان قاضی همتیار ختم رسیدگی به پرونده را صادر وهمراه 4 قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شده و مهدی را به قصاص محکوم کردند. حمید نیز از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد.
با اعتراض مهدی به حکم مجازاتش پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم را تأیید کردند.

 

دستگیری قاتل فراری در نقطه صفر مرزی
مرد جنایتکار که در جریان یک آتش افروزی عمدی برادر زنش را به قتل رسانده بود هنگام فرار از کشور در دام کارآگاهان گرفتار شد.
به گزارش مهر، چندی قبل دختر جوانی با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی از قتل برادرش در اثر یک آتش سوزی عمدی خبر داد.
شاکی به کارآگاهان گفت: همسرم به دلیل اختلافاتی که با هم داشتیم پنجم اسفند سال گذشته در حالی که من و دو برادرم در خانه بودیم در را بست و با بنزین خانه را به آتش کشید. برادر کوچکم به نام امید پس از مدتی بستری بودن در بیمارستان به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد که پرونده از دادسرای ناحیه 16 برای رسیدگی به اداره ویژه قتل فرستاده شد.
در جریان بررسی ها مشخص شد مرد جنایتکار پس از این قتل به سمت هنگ مرزی زابل فرار کرده است که بلافاصله گروهی از مأموران راهی زابل شده و پس از تحقیقات گسترده متهم به قتل را قبل از خروج از کشور شناسایی و دستگیر کردند.
مرد جنایتکار پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت که با اعتراف به جرم خود گفت: به دلیل اختلافاتی که با همسرم و خانواده اش داشتم تصمیم به این کار گرفتم. بعد از آتش سوزی فراری شدم اما زمانی که متوجه مرگ امید شدم برای فرار از مجازات قصد داشتم از کشور خارج شوم که دستگیر شدم.
هم اکنون تحقیقات پلیس از متهم ادامه دارد.

 

محاکمه قاتلی که به اشتباه آدم کشت
مرد جنایتکار که به اشتباه برادر طعمه مورد نظر خود را به قتل رسانده بود به زودی در دادگاه کیفری محاکمه می شود.
به گزارش مهر، 20 بهمن ماه سال گذشته قتل مرد جوانی به مأموران پلیس ورامین اطلاع داده شد. در ادامه تیمی از مأموران در محل جنایت حاضر شده و متوجه شدند مقتول به نام علی با شلیک گلوله به گردنش به قتل رسیده است.
مأموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در بررسی های خود دریافتند مردی به نام بهرام به خاطر کینه ای قدیمی اعضای خانواده مقتول را به قتل تهدید کرده بود.
با کشف این سرنخ دستگیری بهرام در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران در تجسس های خود دریافتند بهرام همزمان با این قتل به محل نامعلومی گریخته است. با ردیابی های ویژه پلیس متهم به قتل در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.
بهرام پس از انتقال به اداره آگاهی با اعتراف به این قتل گفت: برادر مقتول به اتهام لواط از برادرم شکایت کرده بود و این شکایت باعث شد برادرم دستگیر و اعدام شود. مادرم هر روز عکس برادرم را در آغوش می گرفت و گریه می کرد. دیدن این صحنه خیلی آزارم می داد به همین دلیل تصمیم به انتقام گرفتم. اسلحه ای تهیه کرده و روز حادثه شاکی را در بهشت زهرا دیدم. به تعقیبش پرداخته و در محلی خلوت او را با شلیک گلوله به قتل رساندم. پس از این جنایت متوجه شدم که به اشتباه برادر شاکی را کشته ام.
با این اعتراف کارآگاهان بررسی در این زمینه را آغاز کرده و دریافتند برادر متهم به اتهام سرقت مسلحانه و حمل مواد محاربه شناخته شده و به اعدام محکوم شده بود.
با تکمیل تحقیقات قاضی کوهپایه، بازپرس جنایی ورامین برای متهم قرار مجرمیت صادر کرد که با تأیید قرار مجرمیت و صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 

قتل مادر بر اثر مصرف مواد روانگردان/ تناقض در انگیزه پسر جنایتکار
پسر جنایتکار که تحت تأثیر مواد روانگردان مادرش را به قتل رسانده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس لب به اعتراف گشود.
ساعت 8 صبح روز جمعه مأموران پلیس مشهد در جریان قتل زن 50 ساله ای در منطقه کوشک مهدی قرار گرفتند.
در ابتدا تیمی از مأموران کلانتری کاظم آباد در محل جنایت حاضر شده و پس از تأیید گروهی از کارآگاهان مبارزه با جرایم آگاهی همراه قاضی موحدی راد، بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضر شدند.
در بررسی های اولیه مشخص شد مقتول زن 50 ساله ای به نام ماه بی بی می باشد که با ضربه های چاقو از پا درآمده است.
بررسی صحنه جرم نشان می داد قتل از سوی فردی آشنا رخ داده و قاتل بدون هیچ مقاومتی وارد خانه شده است. همچنین سرقت نشدن طلاهای مقتول حکایت از قتل او با انگیزه انتقام جویی داشت.
تیم جنایی در شاخه دیگری از تحقیقات متوجه شدند پسر 23 ساله مقتول به نام امیر اعتیاد شدیدی به مواد روانگردان دارد و از چندی قبل نیز با مادرش اختلاف داشت.
متهم دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد که در بازجویی ها به قتل مادرش اعتراف کرد.
او در ابتدا مدعی شد به خاطر اختلافاتی که با مادرش داشته، ترک تحصیل و مصرف مواد روانگردان دست به این جنایت زده و بعد از قتل جسد را در کمد مخفی کرده بود.
امیر در ادامه بازجویی ها مدعی شد روز حادثه به خاطر اینکه مادرش برای تهیه مواد مخدر به او پول نداده بود دست به این قتل زده است.
سرهنگ حسین بیدمشکی، رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی در این باره به مهر گفت: در حال حاضر تحقیقات برای کشف انگیزه پسر جنایتکار از قتل مادرش ادامه دارد و او تاکنون چندین انگیزه را برای قتل مادرش مطرح کرده که مأموران در حال تحقیق در این زمینه هستند.

 

رسیدگی به پرونده قتل در خیابان مدنی معطل نظریه پزشکی قانونی
محسن افتخاری، رییس دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: پس از ارسال نظریه پزشکی قانونی به شعبه 71، رسیدگی به پرونده عامل جنایت در خیایان مدنی آغاز می‌شود.
پرونده عامل جنایت در خیابان مدنی با نقص تحقیقاتی رو به رو بوده است.
هیئت رسیدگی کننده به این پرونده خواستار نظریه پزشکی قانونی شده‌اند، بنابراین رسیدگی به پرونده قاتل خیابان مدنی پس از ارسال نظریه پزشکی قانونی به شعبه 71 آغاز می‌شود.
رئیس دادگاه‌های کیفری استان تهران با اشاره به اینکه قاضی عزیز محمدی، مسئول رسیدگی به این پرونده است، گفت: پس از صدور نظریه پزشکی قانونی و رفع نقص از پرونده زمان دادگاه مشخص خواهد شد.
در روزهای ابتدایی مهر ماه سال 91 مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ از وقوع یک حادثه با خبر شدند.
در ابتدا عنوان شد جوانی 20 ساله به کمک یک چاقوی قصابی به جان شهروندان افتاده و بیش از 10 نفر از شهروندان را مجروح کرده است.
اما پس از تکمیل اطلاعات موجود درباره این حادثه مشخص شد این جوان به گفته اهالی و ناظران صحنه حادثه نه تنها 11 نفر را مجروح کرده بلکه یک نفر را هم به قتل رسانده است.
از آنجایی که این پرونده علاوه بر شکایت مدعی العموم یک شاکی خصوصی هم دارد، پرونده جهت رسیدگی به شکایت شاکی خصوصی به دادگاه کیفری ارجاع شده است.

 

پرنده شکاری در دام آتش نشانان
با تلاش آتش نشانان پرنده شکاری که موجب رعب و وحشت ساکنان منزل مسکونی در خیابان ابوذر شده بود به دام افتاد.

عقاب در خیابان ابوذر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ظهر دیروز جمعه در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر فرود یک پرنده شکاری در منزل مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 65 را ساعت 11:30 به محل حادثه در خیابان ابوذر، میدان بهاران، کوچه اول اعزام کرد.
حسین قربانی، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه با یک پرنده شکاری از خانواده عقاب روبرو شدیم که با فرود خود در منزل مسکونی موجبات نگرانی شهروندان را فراهم کرده بود.
آتش نشانان به سرعت و با استفاده از تجهیزات ویژه، پرنده شکاری را بدون هیچگونه آسیبی به دام انداخته و به نگرانی شهروندان خاتمه دادند.
این پرنده به دفتر منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی انتقال داده شده و پیگیری های لازم با مسئولین پارک پردیسان برای نگهداری از این پرنده صورت گرفته است.
45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    9 0
    در یه خبر حوادث گفتم بازم وازگونی پژو پارس دوستی گفتن هر ماشینی باشه (پورشه و مازراتی) چپ میکنه. به این دوست عزیز اینجا پاسخ میدم که نه هر ماشینی چپ نمیکنه. اگه تخت گاز ویژه ی جیمز باندو دیده باشید نتونستن یه آستون مارتین رو حتا با وجود سطح شیبدار چپ کنن!! در نهایت با انفجار در زیر ماشین اونو وادار به چپ کردن و معلق زدن کردن. فکر میکنید آپشنای کنترل پایداری و چسبندگی و .... واسه چیه؟ ماها چون ماشین ندیدیم فکر میکنیم چیزی که سوار میشیم ماشینه!!!
  • بی نام A1 ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    4 1
    ای کشته که را کشتی تا کشته شدی زار تا باز کجا کشته شود آن که ترا کشت
  • رضا A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    5 0
    کشته شدن در تصادفات که دیگه عادی شده و هرروز این خبرارو میخونیم(متاسفانه) اما خبرای دیگه خیلی تکاندهنده هستش قتل قتل قتل... وقتی این خبرارو میخونیم انگار این اتفاقا تو یه کشور رو شهر دیگه اتفاق میفته غافل از اینکه همین بغل گوشمون هستن، خیلی تاسف برانگیز و البته قابل تامله که چرا این همه آمار قتل بالاست و هیچ وقت رسانه ای نمیشن باید این اخبار رسانه ای شن تا مردم بفهمن دور و برشون چه اتفاقی میفته فکر نکنن قتل و غارت فقط تو کشورای غربی هست.