روحانی:این دولت قیم مردم نیست، خادم مردم است/دولت برای تامین منابع پرداخت یارانه‌ها برنامه‌ریزی کرده

رئیس جمهور گفت: بودجه 210 هزار میلیارد تومانی که برای امسال در نظر گرفته شده، بودجه غیر واقعی است که تحقق آن امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری امروز (چهارشنبه) به عنوان سخنران ویژه در جلسه سوم چهاردهمین اجلاس این مجلس به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی انتخابات 24 خرداد را تجلی مردم سالاری دینی دانست و گفت: پس از این انتخابات باشکوه، موجی از شادی سراسر جامعه را فرا گرفت که در این بین نباید تدبیر مقام معظم رهبری در برگزاری این انتخابات و همچنین نقش و حضور آگاهانه مردم را نادیده گرفت.
رییس جمهور حضور 73 درصدی مردم در انتخابات را نشانه علاقه و پای بندی آنان به نظام اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: همه اقشار مردم، اقوام و گروه‌ها مردمسالاری را قبول داشته و با نیت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی پای صندوق‌های رای آمدند و بر این انتخابات مهر تایید زدند.

اهم اظهارات رییس جمهور را به نقل از فارس بخوانید؛
* ما در این انتخابات، شاهد انتقال قدرت به بهترین وجه ممکن بودیم و مردم پیوستگی و تعلق خود به منافع ملی را به خوبی به نمایش گذاشتند.

*مسایل اقتصادی و سیاست خارجی از فوریت برخوردار هستند

* علی‌رغم اینکه مسایل فرهنگی جامعه از اولویت ویژه ای برخوردار است و با اینکه واقفیم مسایل فرهنگی باید در اولویت باشند، کما اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده، اما در حال حاضر و برهه کنونی مسایل اقتصادی و سیاست خارجی از فوریت برخوردارند.

* رکود اقتصادی و افزایش تورم یکی از موانع مهم رشد و پویایی اقتصاد جامعه و بروز مشکلات برای مردم است، رشد ناسالم نقدینگی، سیل مخربی است که باعث رشد بیکاری و افزایش قیمت‌ها می‌شود.

* از سوی دیگر بودجه 210 هزار میلیارد تومانی که برای امسال در نظر گرفته شده، بودجه غیر واقعی است که تحقق آن امکان پذیر نیست . لذا باید اصلاح شود تا توقعات نابجا در سطح جامعه پدید نیاورد. به همین دلیل کار اصلاح بودجه یکی از اولویت های برنامه های دولت بوده تا این مساله حل شود.

* دولت برنامه های میان مدت فوری را در دستور کار دارد که در قالب برنامه های 100 روزه در حال پیگیری است و اصلاح بودجه سال 92 در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است. همچنین دولت برنامه‌هایی را برای تامین مایحتاج کشاورزی مثل کود و سم در دست اقدام دارد. 

* مساله دیگر تامین منابع پرداخت یارانه‌ها است که دولت برای آن نیز برنامه‌ریزی کرده است تا بتواند یارانه‌ها را تا پایان سال بپردازد.

* یکی دیگر از اقدامات فوری دولت را کنترل رشد نقدینگی است، جلوگیری از رشد افسار گسیخته نقدینگی که اثرات بدی بر تورم داشته و مشکلاتی جدی به وجود می آورد و از سویی اقتصاد را از رونق خواهد انداخت در دستور کار دولت قرار دارد.

* نباید سئوالات و ابهامات جوانان را سیاسی کنیم، بلکه باید آستانه تحمل را بالا ببریم، اساساً نقد و انتقاد در چارچوب قانون را برای اعتلای فرهنگی - اجتماعی کشور مفید است، این دولت، قیم مردم نیست؛ خادم مردم است و برای خدمت به مردم پا به عرصه گذاشته است. ما در چارچوب قانون و موازین شرع مقدس، هر اقدامی که بتوانیم برای خدمت به مردم انجام خواهیم داد.

* تقویت تروریسم در منطقه خاورمیانه یکی از مشکلاتی است که غرب برای این منطقه در نظر گرفته است، مبارزه با تروریسم و مخالفت با دخالت خارجی جزو برنامه های دولت است. دولت در شرایط بسیار سخت زندگی مردم سوریه به ارائه کمک‌های نوع دوستانه ادامه خواهد داد و در عین حال هرگونه اقدام خصمانه علیه کشورهای منطقه به ویژه کشور سوریه را به شدت محکوم می‌کنیم.

* مردم در انتخابات به خدشه دار شدن اخلاق، بی پروائی در هتک حرمت اشخاص، بی اعتنائی به قانون، شعارهایی که برای کشور هزینه خواهد داشت، خرافه گرایی، برخورد ابزاری با مقدسات و تصمیمات غیرکارشناسانه «نه» گفتند. مردم به عقلانیت، اعتدال، اخلاق، صداقت، شفافیت، کرامت انسانی، تعامل سازنده با جهان، ایجاد انسجام و وحدت ملی و حقوق شهروندی «آری» گفتند.

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    وشما هم با اين احترامي كه به ملت ميذاري عزيز ماهستي.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      17 64
      تا کی با کلمات بازی می کنی؟ پس کی قراره نتیج روی کار آمدن روحانی ببینیم؟ چند روز تا پایان صد روز مانده؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      2 0
      جناب روحانی عزیز به داد ملت برس...لطفا
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    میشه بگید از کجا قراره پول یارنه ها تامین بشه حتماً با گران فروشی ارز
    • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      85 2
      اره دیگه اگر نه رییس بانک مرکزی از قیمت ارز دفاع نمیکرد
  • محمد EU ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    اینا هم شعار دادن شروع کردن ! کاهش تورم ؟؟ هرروز داره گرونتر میشه همه چی ! طلا میگن جهانیه ! دلار میگن واسه آمریکا ! بیکاری که وحشت ناکه / ...فقط باس پارتی داشته باشی وگرنه هیچی ...
    • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      الان قدر دکتر احمدی نژاد رو میدونین...
    • محمد EU ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      31 6
      صحبت احمدی نژاد یا غیره نیست ..اوضاع داره بدتر میشه و همه میندازن گردن یکی دیگه ! پس شعار تا کی ؟؟ چقدر بیکار داریم ؟ یه سری هم شغلهای کاذب اصلا کار نیست ..معلوم نیست تعاونی های وزارت کار امور اجتماعی چیکار می کنند الکی یه عده پرسنل خودشون استخدام شدند مردم گذاشتن سرکار !
    • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      60 3
      اونوقت همه اینایی که گفتی تو این یه ماه اتفاق افتاد؟؟؟؟شما هشت سال و کجا بودی؟خواب تشریف داشتی؟
    • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      57 6
      هنوز یک ماه از روی کار اومدن دولت نگذشته برادرا ما هشت سال صبر کردیم هیچ فرقی نکرد اما چطور شماها یک ماهه صبرتون تموم شد؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      11 2
      عواقب اون اشتباهات 8 ساله را نميشه يكشبه برطرف نمود
  • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    159 9
    بیانات ایشان بسیار متین و جامع و در شان این ملت و فرهنگ غنیش بود.
  • علی A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    65 3
    خوب بودش بدنبودش
  • مجتبی A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    103 7
    دکتر روحانی اهداف رو مشخص میکنند و بیان میکنند.روش های اجرایی و گزارش کاربردی را از وزرا و مسئولین به صورت خصوصی دریافت میکنند.این حرف ها هیچکدوم شعار نیست و نتیجه عملکرد رو گذشت زمان مشخص میکنه.دوستان عجله نکنید
  • محمد A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    40 5
    درود بر اقای روحانی . آنان که منفی بافی میکنند باید بدانند کشوری را که 8 سال تخریب کرده اند نمی توان یک ماهه در ست کرد هنوز مدیران نا کارآمد دولت دهم در بسیاری از پستها مشغول هستند و هنوز امضای وزرا خشک نشده است . توقع از تحول امور اقتصادی با این مدت روی کار آمدن دولت یازدهم بی انصافی است
  • مجید EU ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    19 5
    خود خبر آن لاین نوشته ::: صعود مجدد قیمت طلا و دلار / رشد 70 تومانی دلار و 30 هزار تومانی سکه ::: هرچی بری بخری گرون شده تورم تو یه کالاهایی اصلا سر به فلکه . اینا همه به کنار پول ما بی ارزش شده دیگه 800 هزارتومن 80 تومن چند سال قبل هم ارزش نداره . اینا واقعیت های جامعه حالا چرا بعضی ها حرف های الکی می زنند من نمیدونم ! حتما ایران زندگی نمی کنند !! الان هرکی بره بازار یا سوپر مارکت خرید کنه متوجه میشه .. باز اینا به کنار بیکاری .... واقعا الان یه جا نیست بیکارهای ایران برن اسم بنویسن و واقعا کسی پیگیری کنه و کاری انجام بده .. واقعا جایی وجود داره ؟؟؟!!! وزارت کار امور اجتماعی تا حالا رفتید ؟؟ .. همش شعار و حرف .. من کاملا موافقم برای کار که 90 % پارتی باید داشته باشی ..
  • یک شرکتی منطقه ویژه عسلویه IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    6 10
    از رئیس جمهور محترم از طرف همگی شرکتی های دستگاهها درخواست داریم که برای تبدیل وضعیت ما اقدام کنند.در دولت قبلی این اقدام بطور ناقص اجرا شد و الان همکاران ما یکی در میون تبدیل وضعیت شدند و یکی در میون شرکتی باقی ماندند.بارها این پیام رو در خبرآنلاین به گوش مسئولین رساندیم ولی یا ندیدند یا اقدام نکردند.چند روز پیش دولت در حضور رهبر بودند و ایشان فرمودند که سومین شاخصه دولت جدید باید رفع تبعیض باشد و چون ما مثل مابقی همکارانمون تبدیل وضعیت نشدیم از شما میخواهیم که این تبعیض بزرگ را بردارید چون ما میگیم خون اون همکارانمون از خون ما رنگی تر نیست
  • سمناني IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    45 7
    الان ميخوام بدونم كدوم قسمت از سخنرانيش بد بود كه قدر احمدي نژاد رو بدونيم؟؟؟؟!!!هنوز ب بسم الله رو نگفته اين كامنت ها رو ميبينم(حالا قدر احمدي نژاد رو ميدونيم)!!!!!عجب...........
    • رضا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      1 10
      اشتباه مثبت دادم
  • م A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    30 3
    خدا را شکر حداقل حرف زدن رئیس جمهور روحیه بخشه
  • مهندس مکانیک IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    20 0
    آقایان هیچکدوم از اهمیت علم و توسعه فناوری و بودجه تحقیقات دانشگاهها که الان صفر شده حرف نمی زنند جالبه !مخ های ما حق دارن هر روز بپرن کانادا و امریکا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    29 8
    آقای روحانی خدا پشت و پناه شما و دولتت که با تدبیر جلو می روید. آقای روحانی در دل ما جای داری. هزار بار مچکریم.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      5 28
      درودبراحمدی نژادکه باج به گردن کلفتان نداد. این دولت باروی کارآوردن برخی چهره ها دوباره زمینه برای حیف ومیل کردن بیت المال مهیاکرده و میکند. وای به این ملت که نمی دانند از کجا میخورند.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    23 4
    امیدوارم مثه دولت قبلی که همینو میگفت نشه که آدم جرات نمیکرد به خادمش انتقاد کنه!!!
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    26 38
    اقای روحانی شعار نده عمل کن
    • مهدي A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      13 4
      باريكلا..... اصل مطلب همينه.
  • بی نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    30 4
    دولت قبلی که می گفت نوکر ملته .. پدر ملت رو درآورد
  • saman US ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    5 7
    در زمان محمود احمدی نژاد یارانه ها از محل جریمه های راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تامین میشد الان هم از همون جا تامین میشه!!!!
  • بی نام A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 12
    درودبراحمدی نژادمردعمل وتقوا وشجاعت .
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    10 1
    ما دولت كاردرست ميخوايم خادم نميخوايم!!!!!!!!!!! بسه اين حرفهاي پوپوليستي ما رو ياد محمود ميندازه!
  • غلام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    1 2
    اين جمله مانند ما با كليد آمديم ميباشد.
  • فدا IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    1 0
    حاجی روحانی اگه شب و روزنخوابه بازم وضع مملکت به این زودی درست نمیشه ماشالادولت قبل رکوردتورم شکست
  • عطا IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    3 0
    یکی راههای برطرف کردن تورم حذف یارانه ها است و حذف یارانه ها باید از مسئولین مملکتی شروع شود و کسانیکه درآمد بالاتری از دو میلیون تومان دارند باید حذف گردد. مثلا کل تاجرها بازاریان طلافروشان پزشکان مهندسین با سابقه بیشتر از 15 سال کستنی که خانه شان بیشتر از 160 مترمربع است کسانی که ماشین خارجی و مگان سوار میشوند کسانیکه حج واجب رفتند و میروند کسانیکه دو بار و بیشتر عمره رفتند و بیشتر از دو بار خارج از کشور میروند و کسانیکه شهریه دبستان و دبیستان فرزندشان در سال بیشتر از یک میلیون تومان است موارد دیگر که نشاندهنده پولداری است