ایسنا نوشت:

 حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عدم تصویب دو فوریتی اصلاح لایحه بودجه به معنای عدم تعامل مجلس با دولت نباید تلقی شود.

وی افزود: دوستان ما در کمیسیون برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی این نظر را داشتند که در رابطه با اصلاح بودجه خیلی احتیاج به قانونگذاری فوری نباشد و می‌توان از مکانیزم‌های دولت استفاده کرد و در واقع موضوع کاملا طبیعی و عادی بود و دولت در بحث اصلاح بودجه 92 مشکل خاصی ندارد.

انصاری گفت: در این راستا اهرم‌هایی در اختیار دولت است که از آن استفاده کند. ضمن این‌که ما در کمیسیون مربوطه بعد از تعطیلات مجلس حضور پیدا خواهیم کرد و این موضوع را با همکاری نمایندگان محترم به سامان می‌رسانیم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین اظهارکرد: نکته‌ای که در اخبار آمده و منشاء سوء برداشت شده این بود که گفته شده نه تنها دو فوریت تصویب نشده، بلکه یک فوریت هم تصویب نشده است که این درست نیست؛ چرا که لوایح بودجه و اصلاحات آن طبق آیین‌نامه یک شوری است، بنابراین وقتی دو فوریت تصویب نشد خود به خود یک شوری است و نیازی به تصویب یک فوریت نبود، بنابراین عملا یک فوریتی است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین گفت: با توجه به این‌که دیروز روز اول کاری من در مجلس بود با اقبال و ابراز محبت گسترده نمایندگان مجلس مواجه شدم و لازم می‌دانم از ابراز محبت تمامی نمایندگان تشکر کنم. همه دوستان ما از فراکسیون‌ها و جناح‌های مختلف که در مجلس حضور دارند تشریف آوردند و به بنده ابراز محبت کردند.

انصاری همچنین تاکید کرد: من به تعامل گسترده و سازنده و روزافزون مجلس با دولت در حل مشکلات مردم و پیشبرد امور کشور بسیار امیدوارم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر مهلت رییس‌جمهور برای معرفی وزرای باقیمانده، گفت: آقای رییس‌جمهور طبق قانون فرصت کافی در این باره دارند.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =