مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 16 مرداد 1392

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: با وجودی که شرکت آب و نیرو مسئولیت حقوقی در این خصوص ندارد اما بررسی موضوع و رسیدگی به خانواده‌های مصیبت‌دیده یک تکلیف انسانی است.
محمدرضا رضازاده با تاکید بر تکالیف قانونی و اخلاقی تمام مسئولان در قبال این حادثه دردناک به فارس گفت: سد کارون 3 و ترابری دریایی آن از سال گذشته به سازمان آب و برق خوزستان واگذار شده و در این خصوص مسئولیت مستقیمی متوجه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نیست.
ما یک روز پس از وقوع این حادثه، با حضور در منطقه و عرض تسلیت به خانواده های داغدار به بررسی و پرس و جو از شاهدان محلی پرداختیم که متاسفانه حکایت از آن داشت که عمده‌ترین دلیل این حادثه، عدم رعایت نکات ایمنی لازم بوده است.
بر اساس اظهارات شاهدان و افراد آگاه، خدمه بارج حامل مینی‌بوس، حفاظ آن را بالا نکشیده بودند ضمن اینکه راننده مینی‌بوس و خدمه بارج در زمان حادثه در محل کار خود مستقر نبودند.
از سویی گفته می‌شود که ترمز دستی مینی‌بوس هم آزاد بوده و برخورد ناگهانی بارج با لبه اسکله باعث حرکت و در نهایت سقوط مینی‌بوس شده است.

بازداشت یک ایرانی در مالزی با ادعای تهیه مدارک جعلی برای بمب‌گذاران انفجارهای تایلند
پلیس مالزی فردی را که می‌گوید ایرانی و مظنون به تهیه مدارک جعلی برای بمب‌گذاران انفجارهای تایلند است بازداشت کرد.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری آلمان روز چهارشنبه در گزارشی از کوالالامپور به نقل از پلیس مالزی ادعا کرد که یک ایرانی مظنون به تهیه مدارک جعلی برای بمب‌گذاران انفجارهای تایلند، در مالزی بازداشت شده است.
بنا بر این گزارش، ایوب خان میدین پیتچای، معاون نیروی ضربت مقابله با تروریسم مالزی این فرد را «سید رامین میر عزیز پاک‌نژاد» و 45 ساله معرفی کرد که به همراه همسرش بازداشت شده است.
او ادعا کرد که عقیده بر این است که این فرد مغز متفکر بزرگ‌ترین سندیکای قاچاق انسان و جعل گذرنامه در جنوب شرقی آسیا باشد.
ایوب ادعا کرد که این فرد تسهیل کننده قاچاق بیش‌تر ایرانی‌هایی بوده که می‌خواستند به کشورهایی نظیر استرالیا بگریزند و به علاوه در تایلند نیز تحت تعقیب است.
پلیس تایلند مظنون است که این فرد گذرنامه‌های جعلی را برای گروهی از ایرانی‌هایی تهیه کرده است که به ادعای آن‌ها به دست داشتن در انفجارهای فوریه 2012 در بانکوک متهم‌اند.
این گزارش به نقل از مقامات افزود که در ساختمانی که این فرد از آن استفاده می‌کرده است، دستگاه جعل اسناد و پیشینه فروش هزاران گذرنامه جعلی، گواهینامه‌های جعلی رانندگی و سایر اسناد جعلی یافت شده است.
معاون نیروی ضربت مقابله با تروریسم مالزی خاطرنشان کرد زمانی که پاک‌نژاد توانست از دست مقامات تایلند فرار کند، پلیس مالزی جست‌وجو برای یافتن وی را آغاز کرد.
او افزود که این مظنون با یک گذرنامه جعلی در ترکیه بازداشت شد که گفته می‌شود برای ورود به مالزی از تایلند از آن استفاده کرده است. بنا بر این گزارش او سعی داشته است از مالزی به عملیات جعل اسناد ادامه دهد.

27 شهریور؛ محاکمه مجدد پدرشوهر اسیدپاش
مرد کینه جو که روی عروس سابقش اسید پاشیده بود، 27 شهرویور برای دومین بار پای میز محاکمه قرار می گیرد.
این حادثه تلخ 11 شهریور سال 89 در یکی از محلات شهرستان شهرضا استان اصفهان رخ داد. صدای فریاد "سوختم، سوختم" زن 28 ساله اهالی محل را به کوچه کشاند. آنها در کمال ناباوری معصومه را در حالی که از درد خود می پیچید در کوچه دیده و بر روی او آب پاشیدند.
زن جوان سپس به بیمارستان منتقل شد و پزشکان پس از معاینه او اعلام کردند زن جوان دچار سوختگی شدید با اسید شده است. در ادامه تیمی از ماموران نیز با اطلاع از ماجرای اسیدپاشی با حضور در بیمارستان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.
معصومه پس از بهبود نسبی حالش در تشریح ماجرا گفت: دو سال قبل به خاطر اختلافاتی که با شوهرم داشتم از او جدا شدم. دادگاه حضانت تنها پسرمان را به من داده بود و با آرایشگری مخارج خود و آرین را تهیه می کردم.
پدرشوهرسابقم گاهی به دیدن آرین می آمد و او را همراه خود به گردش می برد. او چند بار هم از من خواست دوباره با همسر سابقم آشتی کرده و به زندگی مشترک با او ادامه دهم. اما من دیگر تحمل بد رفتاری های شوهر سابقم را نداشتم. روز حادثه پدرشوهر سابقم سوار بر خودرواش و به بهانه گردش ما را بیرون برد. پس از شام حدود ساعت 11 شب وقتی مقابل خانه رسیدیم پدرشوهرم گفت: آرین را به خانه ببر و برگرد. برایت یک هدیه جالب دارم.وقتی برگشتم صندوق عقب را باز کرد که چشمم به دو بسته کادویی افتاد. لحظاتی بعد گفت:چشمانت را ببند. همین که چشمانم را بستم ناگهان ظرف اسید را به صورتم پاشید. در حالی که فریاد می زدم "سوختم، سوختم" پدرشوهرم سوار ماشین شد و فرار کرد.
پزشکان هم پس از معاینات تخصصی اعلام کردند در این ماجرا پلک های زن جوان به شدت آسیب دیده است و اگر روند درمان او سرعت پیدا نکند احتمال دارد بینایی خود را از دست بدهد.
عبدالصمد خرمشاهی - وکیل معصومه- نیز در تشریح روند رسیدگی به این پرونده به مهر گفت : پس از رسیدگی به شکایت معصومه در دادسرای شهررضا ، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان اصفهان فرستاده شد که قضات دادگاه 11 بهمن سال 90 را زمان رسیدگی به این پرونده اعلام کرده اند.
صبح روز 11 بهمن جلسه دادگاه بدون حضور متهم برگزار شد. درابتدای این جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست برای متهم درخواست مجازات قانونی کرد. در ادامه معصومه با تشریح شب حادثه به قضات دادگاه گفت: پزشکی قانونی در نظریه خود اعلام کرده است امکان قصاص چشم متهم وجود دارد به همین دلیل درخواست قصاص چشم و برای دیگر اعضای بدنم که دچار سوختگی شده اند نیز درخواست دیه دارم.
خرمشاهی ادامه داد: قضات دادگاه پس از رسیدگی به این پرونده متهم را به قصاص چشم پس از پرداخت تفاضل دیه محکوم کردند. مرد اسیدپاش همچنین به خاطر دیگر جراحات وارد کرده به موکلم به پرداخت دیه محکوم شد.معصومه برای اجرای حکم باید نصف دیه چشم را به متهم پرداخت می کرد تا حکم اجرا شود. همچنین دیه تعیین شده برای دیگر اعضای بدن کم بود که با توجه این موضوع ما به رای اعتراض کردیم.
در ادامه پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان حکم را نقص کرده و برای رسیدگی دوباره به دادگاه بازگرداندند. جلسه رسیدگی دوباره به پرونده 27 شهریور ماه در دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار می شود.

سرنوشت مبهم امیرعلی در دارآباد
منتظر شبر، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان‌تهران از جست‌وجوی برای یافتن کوهنورد مفقود شده در منطقه کوهستانی دارآباد خبر داد و در مورد آخرین وضعیت جست‌وجو و نجات این جوان 20 ساله‌ که در ارتفاعات تهران مفقود شده است،به ایسنا گفت: یکشنبه ششم مردادماه گزارشی مبنی بر مفقودشدن جوانی 20 ساله به نام امیرعلی به مرکز فوریت‌های امدادی 147 اعلام شد.
وی با بیان اینکه بلافاصله امدادگران برای یافتن محل دقیق این کوهنورد به منطقه اعزام شدند، گفت: با اینکه 12 امدادگر کوهستان وظیفه جست‌وجو و یافتن این جوان را بر عهده داشتند، اما متاسفانه در روز اول سرنخی از محل تردد این جوان یافت نشد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران با بیان اینکه بلافاصله سه تیم از سگ‌های زنده‌یاب نیز به همراه تیم‌های امداد کوهستان به منطقه اعزام شدند، گفت: عملیات جست‌وجو ادامه داشت، اما علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته نتیجه‌ای حاصل نشد.
شبر با بیان اینکه عملیات همچنان ادامه‌دارد، گفت: 40 امدادگر کوهستان و سه تیم جست‌وجوی سگ‌های زنده‌یاب به کار گرفته‌ شده‌اند، اما تاکنون متاسفانه هیچ‌گونه نشانی از این جوان یافت نشده است.

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع آوری فطریه
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) اعلام کرد: شهروندان مراقب ترفند برخی کلاهبرداران اینترنتی به بهانه جمع آوری فطریه باشند.
به گزارش ایرنا، برخی افراد سودجو و فرصت طلب با راه اندازی سایتهایی در قالب موسسه خیریه، قصد جمع آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان را دارند که شهروندان مراقب باشند.
مردم قبل از پرداخت فطریه خود به صورت مجازی از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند.
28245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روشنفکر مهربان IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 4
    چرا می خواید پدر شوهره را کور کنید بیایید ریشه یابی کنید ب اون وقت ببینید چه قدر این کار زیباست اگر ریشه یابی کید میبینیم اون وقت دختره به مقصر بوده اگر دختره کوتاه میامد این اتفاق ها نمی افتاد
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    8 0
    اگر آمنه، مجید را نبخشیده بود و مجید قصاص میشد شاید این فاجعه تکرار نمیشد...متاسفانه قصه ها ساختند از بخشش فاجعه بار آمنه