در حالی که مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان علت حادثه سقوط مینی‌بوس مسافربری در دریاچه کارون 3 را نقص فنی مینی بوس اعلام کرد، جسد دختر بچه مفقود شده در این دریاچه کشف شد.

محمدرضا آملازاده ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان دلیل حادثه سقوط مینی‌بوس مسافربری در دریاچه کارون 3 را نقص فنی مینی بوس اعلام کرد و درباره این حادثه که در آن 12 تن جان باختند، به ایسناگفت: این حادثه ساعت 16:38 دیروز چهارشنبه اتفاق افتاد و مینی بوس حامل 16 سرنشین که برای جا به جایی بر روی یک شناور مستقر بود، به دلیل نداشتن ترمز دستی، با تکان شناور دچار عدم تعادل شده و به داخل رودخانه سقوط کرد.
در این حادثه 12 نفر از سرنشینان که در مینی بوس حبس شده بودند، فرصت نجات نیافتند، اما چهار سرنشین دیگر از جمله راننده مینی بوس نجات یافتند.
این سرنشینان با همکاری مردم محلی منطقه از حادثه نجات یافتند.

جسد دختر بچه مفقود شده در دریاچه سد کارون ۳ پیدا شد
جمشید بندر، بخشدار دهدز خوزستان به ایرنا گفت: جسد دختر بچه ای که در حادثه سقوط مینی بوس به دریاچه سدکارون ۳ مفقود شده بود، صبح امروز پنجشنبه با تلاش غواصان پیدا شد.
همه جان باختگان این حادثه کودک و زن بودند و آخرین نفر مفقودشده آنها دختر بچه ای بود که جسدش صبح امروز پنجشنبه به وسیله غواصان پیدا شد.
بر اساس بررسی‌ اولیه، دلیل اصلی بروز حادثه سهل‌انگاری راننده در استحکام پرچ محل صندلی خود و عدم استفاده از وسایل ایمنی در توقف کامل وسیله نقلیه گزارش شده است.
مسافران مینی ‌بوس۱۶ نفر بودند که چهار نفر آنها توسط حاضران در محل نجات یافته‌ و حال عمومی آنها مناسب اعلام شده است.
مقارن ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه عصر دیروز چهارشنبه یک دستگاه مینی بوس که در حال رساندن مسافران خود به روستای سادات حسینی دهدز بود، از روی وسیله موسوم به دوبه به درون دریاچه پشت سد کارون۳ سقوط کرد.
دوبه، وسیله ای است که امکان جابه جایی وسایل سنگین روی آب را دارد.
مینی بوس از روی دوبه به وسط دریاچه پشت سد کارون۳ واژگون شد و اغلب مسافران آن غرق شدند.
۱۵ مسافر و راننده خودرو به درون دریاچه عمیق سد کارون ۳ فروغلطیدند که تلاش ها تنها منجر به نجات چهار نفر شد و بدلیل عمق دریاچه ۱۲ نفر از مسافران جان باختند.
با گذشت هشت سال از آبگیری سد کارون۳،مجموعه روستاهای سادات حسینی با جمعیت بالغ بر۱۲ هزار نفر،۱۵ روستا و دو هزار و۴۰۰ خانوار هنوز در محاصره آب قرار دارند.
روستاهای سادات حسینی در۲۰ کیلومتری جنوب بخش دهدز در حاشیه رودخانه کارون قرار دارند.
بخش دهدز در ۵۵ کیلومتری شهرستان ایذه و در منتهی الیه شمال خوزستان واقع است.  

به زیر آب رفتن جاده و پل‌ها بعد از ساخت سد کارون 3 در شهرستان ایذه
نماینده مردم ایذه از غرق شدن 16نفر بر اثر سقوط یک مینی‌بوس به دریاچه کارون خبر داد و گفت که 12 نفر از این غرق‌شدگان کشته شده‌اند.
حجت‌‌الله درویش‌پور، نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی با تائید خبر غرق شدن 16 نفر در رودخانه کارون در ایذه به فارس گفت: بعد از آنکه سد کارون 3 در منطقه دهدج شهرستان ایذه ساخته شد، متاسفانه جاده و پل‌های این منطقه زیر آب رفت.
وی با بیان اینکه قرار شده بود وزارت نیرو با بازسازی سد کارون شرایط پل و جاده‌هایی که زیر آب رفته بودند را به حالت قبلی برگرداند، خاطرنشان کرد: مردم منطقه برای عبور و مرور مجبور شده‌اند از بارج (یدک کش وسیله‌های بزرگ در آب) استفاده کنند.
متاسفانه روز گذشته، وقتی یک دستگاه مینی‌بوس با 16مسافر درحال عبور از رودخانه با بارج بود، چپ کرده و همه مسافرانش غرق شدند.
از آنجا که در کنار این رودخانه هیچ امکاناتی از قبیل غریق نجات و حتی جلیقه نجات وجود ندارد، مردم برای کمک به غرق‌شدگان وارد آب شده و موفق می‌شود 4 نفر را از آب بیرون بکشند و متاسفانه12 نفر دیگر جان به جان آفرین تسلیم کردند.
نماینده مردم ایذه در پایان از عملکرد وزارت نیرو در حوزه سد کارون انتقاد کرده و خواستار پیگیری مسئولان برای مقابله با تکرار چنین حوادثی شدند.

28245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    78 6
    خدا رحمتشون کنه
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    5 15
    لعنت به راننده بی دقت
    • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      7 3
      سلام راننده که تقصیری نداره حالت خوب نیستا ماشین روی لنج بوده که وسط آب چپ میکنه آخه اونطرفا که پل نیست که مینی بوس از روش رد بشه با لنج مذدم تردد می کنند
    • لام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      5 0
      لطفا با دقت خبر رو بخون. اتوبوس که توی جاده نبوده عزیز...روی لنج بوده!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    10 4
    و این هم از خدمات دولت مهر ورز احمدی نژاد
  • gf IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    24 5
    گناه این زن وبچه ها گردن مسولینی که بوجه خوزستان را حیف و میل می کنن و به فکر این روستا ها نیستند
  • رسول IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    21 8
    خدا به بازماندگان این حادثه صبر بده
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    19 6
    ازین دست حوادث متاسفانه در کشورمون زیاد رخ میده و خیلی هم دردناکه خیلی
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    11 7
    اقاي مدير كل ماشيني كه روي لنج ايستاده جه جور نقص فني مي تواند علت سوقط به دريا باشد واقعا جاي شرم داره براي شما كه اينطور نسبت به جان مردم بيجاره بي اهميت هستيد
  • بی نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    29 5
    تمام منابع و ثروت کشور تو خوزستان جمع شده و حال و روز مردمش گرما و گرد و خاک و فقر و مرگ این مدلیه....
  • بی نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    11 4
    این روزها چه ایرانیانی که مرده بر آبند..فرقی نمی کند آبهای داخل وطن یا آبهای بیرون از وطن....
  • حسین IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    9 10
    برای شادی روح این عزیزان ......الفاتحه.....به امید عدم تکرار این حوادث
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      4 0
      فقط همینو داری بگی hosain با فتحه بر روی a. واقعا که اگه بچه تو یا همسرت جزو حادثه دیده ها بودن چی. مسول و مسبب این سهل انگاری باید محاکمه بشه هرکسی هست مهم نیست. تاسف آور و خجالت آوره...
  • ایذه A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    14 1
    ‎ جای تاسف داره به همه مسئولین،چرا ما باید هر سال شاهد چنین حوادثی باشیم من از همشهری های بازماندگان هستم،چرا این همه ثروتی که از خوزستان حیف و میل میشه نباید درصد ناچیزیش خرج خود خوزستان بشه،آقای حجازی چرا اهمیتی نمیدهی به چنین اتفاقی،مگه ما دین خود را به کشور عزیزمان ادا نکردیم،مگه خوزستان چه گناهی کرده که اینقد محرومه،به خصوص شهرستان ایذه که به شهر تبعیدگاه تبدیل شده،ای مسئولین تو رو خدا توصیه های رهبر عزیزم رو که مبنی بر عدالت هست سرلوحه زندگی تان قرار بدید،چرا ما باید همیشه به دلیل بی اهمیتی مسئولین عزادار بشیم،پس مسئولین قسمتون میدم به جان رهبر عزیزم به داد شهرستان ایذه برسید که بدبخت نشیم. ‎
  • یک معترض دیگر از خوزستان DE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    12 11
    مردم خوزستان با هشت سال جنگ تحمیلی دین خودشونو به ایران و اسلام ادا کردن.من نیمیدونم حالا این کودکان معصوم باید تقاص کدام گناه نکرده رو پس بدن. از خدای بزرگ میخوام که به خوانوادهاشون صبر بده .خوزستانیا چوب محجوب بودنشون رو میخورن.ا.تا کی ما آدم باید در حق همنوع خودمون اجحاف کنیم؟؟؟
    • abbas A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      18 2
      تمام مشکلات خوزستان به خاطر مسئولین بی کفابتشونه!اب نیرو 8 سال پیش قول داده بود که بعد از زیر آب رفتن جاده های روستاها جاده جدیدی واسه همشون درست کنه!حالا بعد از 8 سال که این کارو انجام ندادن مسئولین به جای گیر دادن به آب نیرو میخوان یه راننده بدبخت و با ماشینش مقصر کنن!اگه این اتفاق هم تو یکی از روستاهای دور افتاده شمال غربی می افتاد هم مسئولینشون همین حرفا رو میزدن یا کاری که واسه مردم لازم بود میکردن؟؟
  • ara IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    10 6
    راننده ای که ازایذه تارودخانه جان مسافران راصحیح وسالم میرساندچطورگناهکارشناخته بشوددرحالیکه مقصراصلی مسولینی میباشد(وزارت نیرو)که باوعده های دروغ مسبب این حادثه هستند
  • نا شناس A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    5 8
    مردم روستاهای ایذه اینچنین در دریاچه کارون3 به کام مرگ میروند و مردم شهر ایذه با کمبود آب آشامیدنی و با وجود این دریاچه عظیم در حسرت آب مانده اند.
  • یاسر IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    1 0
    خدابیامردازبی تواجهی مسولان است یا چه کسانی باید قبول کنیم که همه از بی توجی مسولان است ؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    3 0
    چراموقعی که سدراافتتاح کردنداستاندار ونماینده شهر نسبت به نواقص اعتراضی نکردندوفقط این طرح راجزئی ازافتخارات خودشمردندبه نظراینجانب مقصرین همین افرادمی باشندونبایدبرای تبرئه خودفراربه جلوکردودیگران رامقصردانست
  • میثم IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    نوشتم پاک شد
  • صالح حسینی IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    1 0
    چرا بفکر ساختن پل نبودن ک این بلا سر مردم بیاد گناه این پسر و دختر بچه ها چه بود ب عنوان یک بومی سادات حسینی ک هستم چند سال که مااین مشکل را داریم پس اگر مسولین این کار اتفاق نمی افتاد
  • سجاد A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    باسلام ایاجوابگو این مسافران را کی میخواهد بدهد ونفرینشون به گردن شماهاست ایاکسی جواب گو این ها پیدا میشه