افزایش مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه، هرچند از سوی دولت اجرا شده است، اما برخی از دستگاه های دولتی این مصوبه را اجرا نکرده اند.

مخاطبان خبرآنلاین در خبرهای مختلفی که درباره افزایش جمعیت و افزایش مرخصی زایمان منتشر شده است چنین چیزی را اعلام کرده اند.

یکی از آنها نوشته است که اموزش و پرورش به دلیل کمبود بودجه، مرخصی زایمان را ۹ ماه نکرده است. همچنین یکی از دیگر از مخاطبان هم نوشته که تامین اجتماعی این مصوبه را هنوز به شعبات خود ابلاغ نکرده است. 

غیر از این ها مخاطبان دیگری هم از اجرا نشدن این مصوبه در چند نهاد دولتی دیگر نوشته اند. 

این درحالی است که مجلس، 20 خرداد ماه امسال مرخصی زایمان مادران را از شش ماه به 9 ماه افزایش داد و برای پدران هم مرخصی دو هفته‌ای در نظر گرفت که غیرقابل خرید و غیرقابل ذخیره است. این مصوبه پس از تایید شورای نگهبان،‌ از سوی محمود احمدی نژاد،‌ رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شد. 

درباره اجرا نشدن این موصبه مریم مجتهدزاده، رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت افزایش مرخصی زایمان زنان از شش ماه به 9 ماه و مرخصی دو هفته‌ای پدران لازم‌ الاجراست و این مصوبه به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

او به ایستا گفت: مجلس به دولت اجازه داده بود که مرخصی زایمان زنان را از شش ماه به 9 ماه افزایش دهد و مرخصی‌ دو هفته‌ای برای پدران در نظر گیرد که این موضوع در هیات دولت مطرح شد و تصمیم گرفتیم تا دستگاه‌ها این قانون را اجراکنند و از این پس دستگاه‌های دولتی باید این مصوبه را اجرا کنند و مجاز به انجام این کار نیستند، بلکه لازم الاجراست.

 

روش‌های پیشگیری از بارداری تبلیغ نمی شود

از سوی دیگر معاون دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت برای چندمین بار تاکید کرده است که از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده از هر گونه تبلیغات برای کنترل جمعیت و روش‌های پیشگیری از بارداری خودداری کنند.

البته گویا هنوز وزارت بهدات جایگزینی برای محتوای کلاس های آموزشی پیش از ازدواج و همچنین مشاوره های خانه های بهداشت ندارد. این از  ون دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت بر می آید.

سخنان خلیل علی محمدزاده دراین باره به ایسنا گفت: وزارت بهداشت به کمک متخصصان و کارشناسان سطوح مختلف مدیریتی در حال بازنگری روند قبلی و اعلام جزئیات برنامه‌های کلان، تاکتیکی و عملیاتی موقعیت تازه و نیز ارائه تعریف و تدوین بسته‌های آموزشی، مشاوره‌ای و خدماتی است. تشکیل کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای بهورزان، کاردان‌ها و کارشناسان و تمام سطوح نظام سلامت بر اساس برنامه‌های اخیر در دستور کار معاونان بهداشتی دانشگاه‌ها قرار دارد.

به گفته او به هیچ وجه برای زوج‌های جوان سالم و آماده، استفاده از هیچ یک از روش‌های جلوگیری از بارداری توصیه نمی‌شود: استفاده از روش‌های دائمی و جراحی پیشگیری از بارداری نیز فقط در حد مواردی که در کمیته‌های تخصصی مربوطه در دانشگاه‌ها مطرح شده و به دنبال آن تایید شود که خطر جانی برای مادر یا کودک وجود دارد، مجاز است.

معاون دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: شعار جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی "افزایش جمعیت، باروری سالم و تحکیم بنیاد خانواده" است و امید می‌رود زمینه‌های تحقق این شعار با هماهنگی، برنامه‌ریزی و مشارکت همه بخش‌ها و همراهی زوجین به خوبی ایجاد شود.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 55
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قلقلف قلفق IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    37 9
    ایهالناس اصحاب قلم اصحاب رسانه ای اونایی که همیشه دنبال حاشیه سازی هستین و کار مردم براتون ارزشی نداره ... بابا یکی به این سیاستمداران و قانونگذاران بگه که این مصوبه است لایحه است قانون است نمیدونم چه کوفت و زهرماری هست آقا اینو تأمین اجتماعی میگه اینی که هست همونه همون شش ماهه و چیزی هم به ما ابلاغ نشده...
    • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      67 4
      بهتر ما مخالف افزایش جمعیت هستیم نمی خواهیم زیاد شود.
    • م IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      32 3
      خبر انلاین چرا این همه تبلیغ جمعیت زیاد رو می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگر توضیح بدی ممنونم .....خوانندگان شما نظر مخالف دارند ....نظر خوانندگان مهم هست یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟.....بجای اینکه صداهای ما رو به گوش مسولان برسانی و مخالفت ما رو اعلان کنی مدام خبر تبلیغی برای جمعیت پشت هم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      26 3
      این مقاله رو خوندم دلم درد گرفت . شعار جدید وزارت بهداشت عجیبه.واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای.
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      32 3
      ای کاش دولت جدید و وزارت بهداشتش دنبال افزایش جمعیت نباشند.
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      24 3
      ای بابا این پرونده افزایش جمعیت رو یک مدتی بیخیال شید که چی هر روز خبر گزاریها و سایتی یک خبری براش کار می کنند؟نظر مردم چیه؟ مردم افزایش جمعیت نمی خواهند .اما این تبلیغات در روستاها و مناطق محروم جمعیت رو دوباره منفجر می کند.
    • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      20 2
      تامین اجتماعی پولش از جیب ملته . ما ها سهم بیمه میدیم میشه پودجه تامین اجتماعی . دولت اگر یک بار مالی به دوش تامین اجتماعی بذاره با وضع قوانین باید پولش رو هم به تامین بده .الان تامین اجتماعی نمی تونه خدمات خوبی بده حالا اگر قرار باشه هی تعهدات براش ایجاد بشه بقیه چه گناهی کردند . من خودم یک خانم هستم و بیمه تامین اجتماعی هستم .... ازدواجم کردم و بچه ندارم هنوز ....اما مخالفم که الکی تعهد برای تامین اجتماعی درست شده اونم بدون اینکه دولت بودجه اش روبده . در دولت هم همینه که چی از بیت المال کاری می کنند که کارمندان مرخصی زیاد بشه ؟ فکر می کنی دیگه بخش خصوصی با این قوانین خانم استخدام کنه؟
    • مامان IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      5 1
      دقیقا" من هم همین مشکل رو دارم و هنوز جواب تاییدیه تامین اجتماعی نیومده تو رو خدا یکی از تامین اجتماعی پیگیری کنه سر کاریم اساسی
    • شين A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      2 6
      خجالت آوره . نه ماه مرخصي زايمان و پس از آن خانه نشين شدن زنان ؛ چرا كه زني كه نه ماه در محل كارش نبوده ، ديگر پذيرفته نمي شود . سياست هاي ضد زن . سياست هاي افزايش جمعيت .
  • یک شرکتی نفت IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    10 4
    برای ما نیروهای شرکتی منطقه ویژه عسلویه هم شامل میشه یا مثل قضیه تبدیل وضعیت ما شرکتی ها بازم هزارتا چوب لای چرخش میکنن و آخرش برای نیروهای بالای سابقه هفت و نیمسال اجرا شد و منافع پیمانکاران حفظ شد........به نظر من برای اجرای قوانین اینچنینی باید اول دم پیمانکاران رو دید مخصوصا در وزارت نفت
    • بی نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      4 0
      یعنی چی که تبلیغ لوازم پیشگیری ممنوعه؟ یعنی اینا میخوان با تعداد بچه های ناخواسته که از زیر دست والدین در میره جمعیت را زیاد کنند؟ این بچه ها بزرگ بشن اخلاق ندارن ها، از ما گفتن بود.
  • صدیقه اسماعیلی IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    14 20
    من کارمند بانک مسکن هستم فرزندم 18 مرداد 7ماهه می شود ولی باتوجه به اینکه بانک مرخصی 9 ماه را نپذیرفته مجبورم سرکاربروم مثل اینکه قوانین کشور شامل بانک نمیشود
  • آقابزرگ A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    59 4
    افزایش نسل به چه برنامه ایی؟ با این نرخ تورم با این نرخ بیکاری با این اوضاع مسکن با این وضعیت آموزش با این مشکلات اجتماعی با این وضعیت بهداشت و درمان صرف افزایش نسل چه چیز درست می شود جز فرو رفتن بیشتر در باتلاق
  • حميد رضا IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    6 29
    همسر من كارمند بانك دولتي هست .پسرم 6 ماهش كه تموم شد برگشت سر كار بعد يك ماه بخش نامش اومده بود برا بانك . دوباره همسرم برگشت خونه تا 9 ماهگي از پسرم مراقبت كنه .خوشحالم و ممنون از اين قانون و آقاي رئيس جمهور اين كارش الحق ثواب داشت و خوب بود . منصف باشيم...
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    46 4
    کشوری که منابع آبی و گازی کامل نداره و هر سلل تابست ن باید التماس مردم کنه که آب کم مصرف کنین وگرنه جیره بندی می شه و زمستون واسه گاز این کا و بکنه، بایدم جمعیتش زیاد بشه!ین فقط یه نمونه از امکانات مونه.. واقعا مسخره اس شعار افزایش جمعیت!
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    30 2
    این قانون موجب میشه دیگه دستگاهها خانم استخدام نکنند و فقط به درد کارمندان قدیمی خانم خواهد خورد و البته معلمها و پرستاران که نصفی از اونها باید خانم باشند. به نظرم خود خانمها باید مخالف باشن . بابا همین جمعیت کافیه . ما رو هند نکنید.
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    23 3
    برای افغانها خوبه ...........خیلی دوست دارن بچه زیاد داشته باشن . بخصوص در ایران . فکر کنم فقط جمعیت اونا زیاد شه.آخه تازهگی ها می رفتن خانه های بهداشت روستاها و اندکی تنطیم خانواده رو رعایت می کردن حالا که ول شده دوباره هفت تا ده بچه میارن تو ایران!
    • ساسان IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      2 10
      اینقدر نژاد پرست نباشید لطفا . بعد میگید چرا با ایرانی ها تو اروپا و آمریکا چنین می کنند و چنان میکنند !!!!
    • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      9 0
      چه ربطی به نژاد پرستی داره؟؟؟؟ واقعیت اینه زاد و ولد افغانها در ایران خیلی زیاده و بچه های زیادی دارن . امید بود در مراکز بهداشت روستاها کمی تنظیم خانواده آموزش ببینند که با توجه به شعار جدید و اینکه آموزشی در کار نیست این آموزش وجود نداره .آخه الان دوره ای که یک افغانی یا ایرانی 6 تا بچه بیاره ؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    19 1
    تو رو خدا خبر انلاین می بینی که خوانندگانت و البته اکثر مردم از این همه تبلیغات برای جمعیت زیاد شدن ترسیدند . یاد دهه شصت می افتیم که جمعیت زیاد بود و امکانات خیلی کم . لطفا با نمایندگان مجلس در این باره مصاحبه کن . چه جوریه که به دغدغه مردم گوش نمی کنند . اونها جواب بدن آب و زمین به اندازه کافی داریم؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    25 0
    سوار پرایدمون ! تو جاده قم اراک بودیم من و شوهرم جلو و سه نفر پشت . پلیس مارو بخاطر اینکه سه نفر پشت نشسته بودند جریمه کرد و گفت باید دو تا پشت بشینن. خب حالا لطفا یکی به من بگه خانواده ای که مثلا سه تا بچه داره با چه ماشینی بره مسافرت؟؟؟؟؟....مشوق هم که بذارن دیگه دوره و زمونه ای شده که هیچ جوری نمیشه بیشتر از دو تا بچه داشت . اتاق شخصی می خوان بچه های الان . مثل زمان ما نیست که 5 تا خواهر و برادر یک اتاق داشتیم. و همه با هم همراه مادر بزرگ و پدر بزرگ روی هم می نشستیم و سوار بر پیکان می رفتیم بیرون . دو تا رو صندلی کنار راننده تازه یکی هم کنار دست راننده و 5 تا هم پشت!!!!!!
  • افشار IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    19 1
    مردم ایران با فرهنگ شدن حالا یا فشار اقتصادی یا هر چیز دیگه کسی حاضر نیست اسایش خودشو فدای بچه زیاد کنه انسان اشرف مخلوقاته انسان محترمه چرا باید بدون داشتن امکانات کافی انسان بی گناهی را به وجود بیاره و چرا باید خودش رو تحت فشار قرار بده پس تبلیغ بی فایده اس در این مورد
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    16 0
    مسولان محترم ما را هنـــــد نکنید ! خبر آنلاین اگر به نظر خوانندگانت احترام میگذاری روی اعصابشون راه نرو .ما مخالف افزایش جمعیت ایرانیم. و اینکه وزارت بهداشت فعلی خیلی تند رفت .
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    14 0
    از این قوانین بی خود و مسخره و خانه خراب کن. ما با چه زبونی باید مخالفتمون رو به شما بگیم؟ چه زبونی می فهمید؟ ما نمی خوایم جمعیت زیاد بشه. مفهومه؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    4 4
    تو را خدا ، مردم گرفتار شدند بگید چرا تامین اجنماعی به شعباتش اعلام نمیکنه- بالاخره ما موندیم چه کار کنیم کسی هم جوابمون نمیده - چه اشکالی داره شما بعنوان رسانه این موضوع را پیگیری نمایید
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    4 5
    مگه خانم های کارگر و بچه هاشون چه گناهی کردن که نباید از مرخصی زایمان9ماهه استفاده کنند.این چه مملکتی که ماداریم چرا اینقدر تبعیض
  • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    5 0
    خواهش میکنم این قانون مرخصی زایمان9 ماهه را تامین اجتمایی اجرا کند دولت ما مگر بی قانون است که که هر نهاد حرف خودش را می زند وبه قانون مجلس شورای اسلامی عمل نمی کند این قانون در بعضی از شهر هااجرا شده است ولی در کلان شهر اراک این قانون عملی نشده است لطفا تکلیف مارا مشخص کنید زیرا کودک من شش ماهه است ومن باید بزودی به سر کار بروم
  • حیران A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    1 2
    من کارمند علوم پزشکی بوشهر هستم بچه من 7 ماهه است ، 3 هفته پیش نامه به دانشگاه رسید اما چون به تامین اجتمایی نامه نرفته ، مرخصی بدون حقوق و وقفه در سابقه کار حساب می شه . مجبور شدم برگردم سر کار .
  • احمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    8 0
    اموزش پرورش اجرا نمي كند مي گويد بخشنامه به دست ما نرسيده اما به شبكه هاي بهداش رسيده واجرا مي كنند
  • روشنك A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    4 5
    اموزش پرورش اجرا نمي كند مي گويد بخشنامه به دست ما نرسيده اما به شبكه هاي بهداش رسيده واجرا مي كنند
    • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      4 0
      والا ما نمیدونیم این بخشنامه کجا گیر کرده که به ما اموزش وپرورشی ها نرسیده
  • امین A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    3 0
    تو رو خدا پیگیری کنید ما گیج شدیم
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    1 1
    توی دانشگاه های دولتی هم که مرخصی 9 ماه اجرا نمیشه میشه نظر مارا به گوش مسئولین برسونید؟
  • سمیه IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    3 1
    کارمند بیمارستان تامین اجتماعی هستم لطفا تکلیفمونو زودتر مشخص کنین.دولت اگه اینهمه تناقض گویی داشته باشه به نظر شما قابل اعتماد هست؟
  • مهتاب IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    9 0
    والله ما آموزش پرورشی ها همیشه گرفتاریم تو رو خدا این قانون رو زودتر برای ما هم اجرا کنید بچه های ما چه گناهی کردن که ما کمتر پیش شون بمونیم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    4 0
    تصويب كردن يك قانون يك امره و اجراي دقيق وعادلانه اون هم يه امر ديگه نميدونم چرا درمملكت اسلامي ما قوانين خوبي تصويب ميشه اما خوب اجرا نميشه اميدوارم هرچه زودتر مشكل اين مرخص زايمان هم به خوبي حل بشه كه همه بتونن به طور مساوي ازش استفاده كنن. ممنون
  • بی نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    5 0
    تورا به ابوالفضل اجراش کنید بخشنامه صادر کنید تا مردم از شما راضی باشند
  • محمد مهدي IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    5 0
    آخه مگه يك شهر و هزار نرخه در فلان وزارت اجرا ميشود در آموزش و پرورش كوتاهي ميكنند و اجرا نميكنند من كه فكر ميكنم حق الناسه
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    6 0
    سلام امروز 27 شهریوره و مصوبه 9 شهریور ابلاغ شده پس چرا هنوز بخشنامه به اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نرسیده خواهش می کنم پیگیری کنید
  • غزال IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    4 0
    سلام مرخصی 6ماه من چندروز دیگه تموم میشه واقعا کودکم کوچک است که بذارمش مهد تو رابه خدا زود پیگیری کنید کارمند اموزش وپرورش هستم
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    6 1
    باسلام کارمند اموزش وپرورش هستم مرخصی6ماه من چندروز دیگه تمام میشه واقعاکودکم برای گذاشتن در مهد کودک کوچک است تو را به خدا زودتر ابلاغ کنید5مهر
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    4 0
    بنده دبير اموزش و پرورش هستم با توجه به اينكه مجلس مرخصي زايمان را 9 ماه كرده در اموزش و پرورش ابلاغ نمي شود
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    4 1
    سلام بنده هم در آموزش و پرورش معلم هستم اما متاسفانه فعلا آموزش و پرورش میگه مرخصی زایمان به ما ابلاغ نشده 2 روز پیش تو اخبار 20:30 مدیر کل آموزش و پرورش گفت که مرخصی 9 ماهه به صورت شفاهی به ما اعلام شده ولی تا زمانی که کتی اعلام نکنن ما نمی تونیم کاری کنیم از مسولین خواهش میکنم پیگیر این ابلاغیه باشن تا بچه های بیگناه حقشون پایمال نشه.متشکرم
  • ایلیا A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    3 0
    بابا چرا این بخشنامه رو ابلاغ نمی کنن تا کی باید منتظر باشیم.
  • نجمه IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    2 0
    اخه چرا تامین اجتمایی قبول نمیکنه من تو شهر غریب هستم به مهد هم اعتماد ندارم باید چکار کنم اگر هم خواستم بذارم مهد فقط صبح هست منم پرستار هستم
    • محمود A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      1 0
      سلام تا جاییکه بنده اطلاع دارم مرخصی زایمان 9 ماهه در وزارت بهداشت اجرا میشه. یکی از آشنایان میگفت که همکار بیمارستانیش بعد از اتمام مرخصی شش ماه اش به سرکار برگشته بود که دوباره با اجرایی شدن مصوبه به مرخصی برگشته است. اما نمی دانیم چرا در آموزش و پرورش اجرا نمیشه.
  • زهره IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    0 0
    تو رو خدا به مسئولین بگین هر چه زودتر این بخشنامه رو به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کنن
  • بی نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    1 0
    از دولت محترم خواهشمندم تامین اجتماعی را مجبور به اجرای این قانون کنن.
  • بی نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    3 0
    بالاخره ما نفهمیدیم این ابلاغیه به دست آموزش و پرورش رسیده یا نه؟کسی خبر نداره؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    4 0
    سلام،باتوجه به بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور مدت مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت و به همه وزارت خانه ها وادارات ابلاغ شده ولی وزارت آموزش وپرورش این بخشنامه را ابلاغ ننموده ومادرانی که 6 ماه مرخصی زایمان آنها تازه تمام شده از این مرخصی استفاده نمی کنند وآلان مشغول به تدریس می باشند ،خواهشمند است بفرمائید اگر بخشنامه برای همه وزارتخانه های دولتی قابل اجرا است پس چرا آموزش وپرورش در این زمینه اقدامی نمی کند؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    5 0
    نمی دونم درچه کشوری زندگی می کنیم که بخشنامه به یک وزراتخانه میرسه ولی به وزارتخانه دوکوچه بالاتریا پایینترنمرسه کاش ازهمان اولش ازوزارتخانه ها سلیقشون می پرسیدن بعدقانونش میکردند!!!!!!!!!!!
  • سارا IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    2 0
    لطفا تکلیف مارو مشخص کنید بخدا از اضطراب دارم میمیرم این اموزش و پرورش چرا مرخصی نه ماه رو تایید نمیکند
  • محمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    2 0
    آموزش و پرورش گفته تو وزارت آموزش و پرورش مرخصي 6 ماهه است
  • مادر A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    1 0
    با سلام لطفا به اقای فانی بگویید فرزند چهارم یک فرهنگی چه گناهی کرده که مرخصی مادرش فقط دو ماه است لطفا پی گیری نمایید
  • سمیه IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    2 0
    آموزش و پرورش یک قرون حقوقش اضافه میخواد بشه از چند ماه قبل همه خبر دارن اونوقت موقع مرخصی زایمان که شده صداش در نمیاد این وزیر آموزش وپرورش پس چه کار میکنه ما که 30سال با بچه های مردم سرو کار داریم یعنی حقمون نیست 3ماه بیشتر پیش بچه نوزاد و بی دفاعمون باشیم.واققعا بی انصافیه...