استعفای عبدالباری عطوان از سردبیری القدس العربی/ بارها از سوی سرویس های امنیتی تهدید به قتل شدم

عبدالباری عطوان، یکی از مشهورترین روزنامه نگاران معاصر جهان عرب، روز سه شنبه از سمت سردبیری روزنامه القدس العربی کناره گیری کرد.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از وب سایت روزنامه الدستور عبدالباری عطوان در صفحه شخصی توئیتر خود این خبر را اعلام کرد و به همه علاقمندان خود وعده داد که روز چهارشنبه ( امروز ) دلایل مربوط به استعفای خود را اعلام کند.

او سه شنبه عصر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت : متاسفانه باید به همه عزیزانم اعلام کنم که از کلیه مسئولیت هایم در روزنامه القدس العربی کناره گیری کرده ام اما دلایل این کار خود را به زودی اعلام خواهم کرد.

در گزارش الدستور آمده است که عطوان در یادداشتی که صبح چهارشنبه (امروز ) منتشر کرده، یکی از عوامل استعفای خود را فشارهای بیرونی به او و خانواده اش از جمله تهدید به قتل بر شمرده است.

 او نوشته است از طرف سرویس های امنیتی عربی و اسرائیلی بارها تهدید به قتل شده و پیش از اینکه  دیداری از آمریکا داشته باشد جنگی فرسایشی با طرفداران لابی اسرائیلی در اروپا و آمریکا داشته است و آنها همه تلاش خود را کرده اند تا صدای او را خفه کرده، تصویرش را آلوده و مانع از رفتن و حضور او در شبکه های تلویزیونی جهانی، دانشگاه ها و اماکن مهم کشورهای غربی برای سخنرانی و اظهار نظر شوند.

او در ادامه نوشته است این دشمنی ها بقدری بوده است که یک نفر که به رسانه های اسرائیلی نزدیک است در مصاحبه با روزنامه جوئیش کرونیکل با اشاره به موفقیت های او در هنگام حضورش در برنامه های تلویزیونی سی ان ان، بی بی سی و اسکای نیوز بعنوان کارشناس مسائل خاورمیانه نوشته است  که باید حضور او در چنین برنامه هایی به حد اقل برسد.

عطوان گفته است من و خانواده ام بعد از بیست و پنج سال تلاش روزانه و تحمل فشارها از این به بعد به زندگی خصوصی مان می پردازیم و می خواهیم کمی استراحت کنیم. ولی من باز هم می نویسم و حرف می زنم و صدا و قلمم را پنهان نمی کنم.

 4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    1 10
    آخه یکی نیست بگه آدم عاقل سرویس امنیتی خودش شخصا میاد تهدید میکنه؟!!! اصلا عاقلانست؟!!!! تو که راست میگی ...