بهارستان نشین‌ها از رئیس جمهور منتخب چه می‌خواهند؟

10 روز از انتخاب حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان منتخب ملت ایران برای ریاست جمهوری می‌گذرد.

سید صادق روحانی: طبیعتا نخستین اقدام عملی رئیس جمهور منتخب برای اسقرار دولت یازدهم معرفی کابینه خود به مجلس شورای اسلامی خواهد بود. 12 مردادماه تاریخ تحلیف ریاست جمهوری است و از آن تاریخ روحانی 10 روز فرصت دارد تا کابینه خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.
خیلی از رسانه‌ها در روزهای اخیر گمانه زنی‌هایی را درباره ترکیب کابینه منتشر کرده‌اند که دفتر رئیس جمهور منتخب، تمامی آنها را تکذیب کرد. البته نمایندگان مجلس خواست‌های خود را از دولت آینده در رسانه‌های مختلف مطرح کرده‌اند. طبق آنچه که در اخبار هم آمده، قرار است کمیته مشترکی بین مجلس و نمایندگان رئیس جمهور منتخب تشکیل شود که تعامل دولت یازدهم و مجلس را در ریل قرار دهد.
در ادامه برخی از انتظارات و اظهار نظرهای نمایندگان مجلس درباره دولت یازدهم به ترتیب حروف الفبا می‌آید:

نام

فراکسیون

اظهارات

ابوترابی فرد،محمد حسن

اصولگرایان

امید داریم دولت یازدهم با هماهنگی و همدلی مجلس و دستگاه قضایی و تمامی دولتمردان در مسیر انتظار مقدم مبارک امام عصر(عج) گام بردارد و با تلاش در جهت اصلاح اندیشه، اخلاق و رفتار خود، زمینه ظهور آن امام را فراهم کند. همچنین در عرصه مدیریت، زمینه گسترش عدالت را در جامعه با احترام به آموزه‌های دینی و وحیانی هموار سازیم و امیدواریم تصمیمات دولت و مجلس با الهام از قرآن کریم مبتنی بر دانش و علم باشد و یک تصمیم بدون پشتوانه علمی اتخاذ نشود.

امیری کهنوج، محمدرضا

اصولگرایان رهروان ولایت

استفاده از افراد خوشنام و کسانی که سابقه خوبی دارند می‌تواند در موفقیت دولت تاثیر داشته باشد.کسی که خوشنام باشد و سابقه خوبی داشته باشد کسی است که گذشته خوبی دارد و مردم از او رضایتمندی دارند. بنابراین حضور او در کابینه می‌تواند موثر باشد.کسی که خوشنام است یعنی در اداره حوزه‌ای که به او سپرده شده مشکلی نداشته و کاری نکرده که منجر به نارضایتی مردم شود به همین دلیل استفاده از چنین فردی تاثیر زیادی خواهد داشت.

باهنر، محمدرضا

اصولگرایان رهروان ولایت

به صورت طبیعی خوب است که گروه مشورتی بین مجلس و دولت جدید تشکیل شود تا بتوانند مسائل را پیگیری کنند اما هنوز اصل این موضوع مورد بحث و بررسی قرار نگرفته و باید ببینیم آقای روحانی علاقمند به تشکیل چنین کمیته مشترکی هست یا نه.

پزشکیان، مسعود

اصلاح‌طلبان

در هر جناحی افراد توانمند، معتقد و باتجربه هستند و همانطور که رییس جمهور منتخب اعلام کرده، می‌خواهد بهترین را یعنی اعتدال و راه راست را در پیش بگیرد.

تابش، محمدرضا

اصلاح‌طلبان

رییس‌جمهور منتخب در کابینه‌ی خود از افراد شاخص و متخصص استفاده خواهد کرد. مساله‌ی گرایش به گروهها و احزاب ملاک انتخاب آقای روحانی در کابینه نخواهد بود. رئیس جمهور منتخب از ورزیدگی عقلانی و سیاسی برخوردار است در مجموع تمامی مشخصه‌ها و خصوصیات وی باعث می‌شود که در جهت تحقق شعارهایش که عمده‌ی آن حاکم کردن اعتدال و عقلانیت در کشور است، گام بردارد. مساله‌ی گرایش به گروهها و احزاب ملاک انتخاب رئیس‌جمهور منتخب نخواهد بود، بلکه کارآمدی تخصص تعهد ، تدین و دلبستگی به انقلاب اسلامی جزء گزینه‌هایی است که ملاک انتخاب وی خواهد بود.

توکلی ، احمد

اصولگرایان

راهکارها و مسایلی که من در حوزه اقتصادی به آن می‏ اندیشم و می‌خواهم آن را با رئیس جمهور منتخب در میان بگذارم. به باور من بیش از هر چیز دیگر باید در حوزه سیاست و اقتصاد با رییس‌جمهوری آینده همفکری کرد. بدون تردید به‌عنوان نماینده مجلس در بهبود وضعیت کنونی کشور از خدمتگزاری دریغ نخواهم کرد.

جعفری، قاسم

اصولگرایان

آرزو داریم در دولت جدید افرادی انتخاب شوند که موجبات وصل گروه‌های داخلی را فراهم کنند و از ستیزه‌جویی داخلی پرهیز شود. همچنین امیدواریم دولت منتخب تعامل بین قوا و استفاده صحیح از نیروها را در پیش بگیرد چراکه مردم از دلهره و مناقشات خسته شده‌اند و اگر این مناقشات صورت نگیرد، انرژی صرف سازندگی شده و حماسه اقتصادی مد نظر رهبری محقق می‌شود.

جلالی، کاظم

اصولگرایان رهروان ولایت

ریاست جمهوری منتخب و دولت آینده ایشان دارای فرصت ها و چالش هایی هستند که امید است این فرصت ها و چالش ها با عقلانیت به خوبی رصد شود، فرصت برخورداری از حمایت ملت خصوصا نسل جوان، فرصت امید، نشاط و پیوند وسیع ملت با نظام و حاکمیت، اینها نعمات الهی برای منتخب جدید ملت است که می تواند موجب کاهش فشارها بر مردم و فصل جدیدی در زندگی آنها و گسترش مبانی اصیل اسلام ناب و منزوی کردن رویکردهای افراطی شود.اما چالش‌های پیش رو نیز کم نیست و نباید غافل ماند، نباید عده ای مجددا این پیروزی ملت ایران را با تفاسیر التقاطی و دل به خواهی از مسیر صیانت از انقلاب اسلامی، نظام و رهبری خارج نمایند و زمینه اقدامات افراطی چپ روانه را فراهم کنند، یعنی همان مسیری که منجر به ظهور رویکرد راست افراطی در جامعه ما شد و آن شد که شد.

حقیقت پور، منصور

اصولگرایان رهروان ولایت

گرایش‌های تند اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در این دولت نمی‌تواند پایگاه و جایگاهی داشته باشد.از باید‌های دولت یازدهم بر پایه اعتدال این است که معتدلین جناح‌های مختلف در این دولت به کار گرفته شوند یعنی اگر در سبد مدیریتی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی انسان‌های فاخر و معتدلی وجود دارد، استفاده شود. باید دیگری که در دولت یازدهم می‌توانیم متصور شویم، تحول در اقتصاد کشور است لذا باید تلاش جدی صورت گیرد اقتصاد مملکت به سمت رفع مشکلات و خروج  از رکود و تورم پیش برود و ضمن به چرخش درآمدن چرخ‌های اقتصاد معاش مردم نیز بهبود یابد.

دستغیب، احمدرضا

اصولگرایان رهروان ولایت

هدف از تشکیل کارگروه‌های تخصصی جهت همکاری با رییس‌جمهور منتخب،‌ برای پرهیز از رفتارهای فردی و سیاسی است تا این کارگروه‌ها با حضور نمایندگان متخصص در حوزه‌های مختلف آمادگی مجلس برای بررسی دقیق در فرآیند رای اعتماد به وزیران را فراهم کند. سعی ما تلاش بیشتر با دولت منتخب است به همین دلیل تقاضای ما این است که کابینه آینده از ارائه برنامه‌های قطور و غیرواقعی پرهیز کند و با توجه به وضعیت موجود در جامعه، برنامه‌های عملیاتی را ارائه دهد طبیعتا مجلس نیز در این زمینه به دولت کمک خواهد کرد.

کوثری، اسماعیل

اصولگرایان

دولت وزیرانی را انتخاب کند که مجموعه دولت را به حاشیه نبرد و حاشیه سازی نکند یعنی بیشتر در جهت حل مشکلات مردم و جامعه قدم بردارد. در درجه اول مهمترین الزام دولت جدید این است که کارها و اعمال و برنامه‌های خود را بر اساس قانون شروع و دنبال کند. دولت نسبت به حفظ ارزشهای الهی، اسلامی و ملی توجه و برنامه ریزی داشته باشد، همچنین اولویت برنامه‌هایش در سال جاری به طوری تنظیم شود تا دستیابی به اقتصاد مقاومتی محقق شود لذا در صورتی که این برنامه ها پیش رود رسیدن به عزت و حکمت ملت عزیز ایران قطعی و عملی خواهد شد.

مرندی، علیرضا

اصولگرایان

برای حسن روحانی آرزوی توفیق روزافزون خدمت دارم و از محمود احمدی‌نژاد به دلیل نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت سپاسگذاری می‌کنم. حال که حماسه سیاسی به اوج رسیده است، تمام تلاش باید در استفاده از این همدلی بوده و برای ارتقاء و معیشت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و خصوصا اقتصادی تلاش بی‌وقفه صورت گیرد؛ در این راستا توجه و حمایت خاص از اقشار ضعیف جامعه و مبارزه مستمر با مفاسد اقتصادی و تمرکز جدی برای تحقق عدالت اجتماعی و عدالت در سلامت باید اولویت اول حسن روحانی باشد. به رئیس جمهور منتخب توصیه کرد که همکاران خود را از متقی‌ترین و ولایتمدارترین افراد انتخاب کند و اگر در مورد فردی چنین یقینی حاصل نکرد، وی را به کار نگیرد.

مصری، عبدالرضا

اصولگرایان رهروان ولایت

اصلاح سیستم‌ها و ساختار‌ها باید در اولویت رئیس جمهور آینده قرار گیرد تا امور متکی به فرد نباشد، بلکه ساختار طوری باشد که با روی کار آمدن یک رئیس جمهور افراد جابجا و یا تغییر نکنند.اولویت رئیس جمهور آینده باید این باشد که فقط مسائل اصلی کشور را دستور کار قرار داده و اجازه ندهد که گروه‌های سیاسی و یا درخواست‌‌های غیر متعارف، اولویت‌ها را به حاشیه ببرند.

نادران،الیاس

اصولگرایان

انتظار ما این است که رئیس جمهور آینده به وعده های خود عمل کند. رئیس جمهور آینده فارغ از جناح بندی افراد، کسانی را که کارآمد هستند را وارد دولت کرده و در این زمینه متناسب با شعارهای تبلیغاتی که سر می داد عمل کند.

نعمتی، بهروز

اصولگرایان رهروان ولایت

دولت یازدهم از مدیران توانمند، خوش سابقه و پر انرژی استفاده خواهد کرد. استنباط من این است که آقای روحانی، رئیس جمهور منتخب در طول خدمت خود در نظام از نیروهای پرسابقه و مدیران پرانرژی و پرنشاط که پتانسیل‌های قوی دارند قطعا استفاده خواهند کرد. فکر می‌کنم هر اندازه افراد خوشنام‌تر و مورد وثوق و اعتماد‌تر باشند طبیعتا در امور اجرایی نیز بسیار موفق‌تر خواهند بود.

یوسفیان ملا، عزت‌الله

اصولگرایان رهروان ولایت

کابینه جدید باید متشکل از افراد سالم و مجرب باشد، دیگر اوایل انقلاب نیست و نمی‌توان گفت قحط‌ الرجال است بلکه کشور پر از افرادی است که از سه شاخصه‌ تجربه‌، تخصص و تعهد برخوردارند.برای انتخاب مدیران در نظام جمهوری اسلامی اصولی وجود دارد که در تمامی تشکیلات اداری و سازمانی لحاظ می‌شود و این شاخصه‌ها تعهد، تخصص و سلامت است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    13 2
    بهارستان نشين ها اگه كاري به كار رييس جمهور منتخب ملت نداشته باشن خيلي همه خوشحال ميشن. اما ببينيد كي گفتم قطعا و قطعا آقاي روحاني روزهاي سختي را در تعامل با اين مجلس يكدست اصولگرا خواهد داشت. خبرآنلاين بچاپ
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    8 2
    همه این بزرگان می خواهند سهمی از دولت داشته باشند.
  • وحید A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    2 2
    مجلسی ها باید برند و در خصوص افکار خود تجدید نظر کنند تا دیگر نامه در حمایت از کاندیدای خاصی منتشر نکنند یه بر علیه سران نظام بیانیه صادر نکنند بعد هم فقط به امر قانون گذاری بپردازند نه سهم خاهی