هشدار به سرمایه گذاران بدنبال فروشهای ناامید کننده نوکیا در فصل دوم

نوکیا فصل دوم سال مالی جاری Q2 2013 را خوب پشت سر نگذاشته و فروشهای ناامید کننده، می رود تا هشداری برای سرمایه گذاران باشد که تا چند هفته دیگر به طور رسمی خواهند شنید.

 

میزان محموله ارسالی از نوکیا به سوی بازارهای فروش با پیش بینی ها جور در نیامده است و بانک سلطنتی کانادا RBC این موضوع را برای سرمایه گذاران امروز رسما روشن کرده است.

روزنامه فنلاندی Taloussanomat عدد منفی 3 را برای نوکیا به عنوان مارجین محاسبه کرده است.

نوکیا با انتشار گزارش فصل اول و اعلام رشد بی سابقه فروش ویندوز فون های لومیا، اعلام کرد فروش فصل دوم بیش از رشد 27 درصدی فصل اول خواهد بود اما حالا مشخص شده که مارجین این کمپانی در حال سقوط بوده و تا منفی دو نیز پیش رفته و ممکن است تا منفی چهار نیز ادامه یابد.

اعداد بانک نشان می دهد نوکیا 30 میلیون گوشی هوشمند بفروشد که 2 میلیون کمتر از تخمین قبلی است و فروش تلفن های معمولی نیز از 218 میلیون به 193 میلیون افت کرده است. یکی از دلایل اصلی این افت که بارها شنیده ایم فروش تلفن های ارزان قیمت آندرویدی در بازار است که نوکیا را خورده است!

هفته قبل نیز اعلام شد سامسونگ کره ای در فنلاند - خانه نوکیا - اول شده و نوکیا آخرین خانه امید خود را نیز از دست داده است.

اما نوکیا به استراتژی خود ادامه داده و این هفته لومیا 925 را به بازار فرستاد تا کمبود های فروش را جبران کند و سری 928 که تحت کمپانی ورایزون در امریکا پخش شد نیز ، فروشها را ممکن است تغییر دهد اما اینکه چقدر هنوز معلوم نیست!

تلفن های سری آشای لمسی مانند آشا 501 نیز در بازارهای ارزان قیمتی مانند هند را نیز باید در نظر گرفت، اما از همه اینها که بگذریم پیش بینی های بانکRBC و هشدار به سرمایه گذاران را نباید دست کم بگیریم.

 

nokia

 

منبع: اسلش گی یر

56502

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    8 0
    گوشی‌های نوکیا واقعا عالین. ولی من نمی‌دونم چرا مدیران نوکیا برای عدم استفاده از آندروید لجبازی می‌کنن؟ نوکیا اجتیاج به یک تحول اساسی داره. وگرنه تا 10 سال دیگه ( وحتی شاید 5 سال دیگه) اثری از این شرکت وجود نداشته باشه. مثل اریکسون.