۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷

ایسنا نوشت:

 رئیس جنبش النهضة در واکنش به درگیری شبه نظامیان تندرو با نیروهای دولتی در غرب تونس تاکید کرد: درگیری با نیروهای دولتی کفر است نه جهاد، اگر گروه‌های مسلح مخالف واقعا جهاد می‌خواهند به فلسطین بروند و جهاد کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضة تونس که جناح حاکم در این کشور محسوب می‌شود خطاب به گروه‌های مسلح مخالف دولت گفت: جنگ مسلمان با مسلمانان کفر و از بزرگترین گناهان است.

وی در مصاحبه با یک برنامه رادیویی اعلام کرد: این مبارزه به جا نیست چرا که پلیس، ارتش و جامعه تونس مسلمان هستند؛ هر کس می‌خواهد جهاد کند باید در فلسطین جهاد کند نه در کوهستان‌های تونس. جهاد هم‌اکنون در فلسطین جایز است نه در یک کشور اسلامی. پیشتر برخی گروه‌های تندرو مسلح و رهبران مذهبی آنها در تونس علیه نیروهای دولتی اعلام "جهاد" کرده و ریختن خون نظامیان را جایز شمرده بودند.

اخیرا ارتش و نیروهای امنیتی تونس عملیاتی را به منظور پاکسازی شبه نظامیان تندرو و از بین بردن گروه‌های مسلح و مین‌هایی که در نواحی مرزی تونس کار گذاشته‌ شده، آغاز کرده‌اند که در این عملیات چند نظامی تونسی کشته شده‌اند. وزارت کشور تونس روز شنبه اعلام کرد که حدود 20 مسلح در جریان این عملیات به هلاکت رسیدند. این در حالی است که یک منبع امنیتی اعلام کرده که تعداد افراد کشته شده به 50 تن می‌رسد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =