۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰

محمد دحلان گفت که توافقی سری وجود دارد که می خواهد از حساب فلسطینی ها به صرف سرنگونی اسد امتیاز دهد.

محمد دحلان، یکی از رهبران فلسطینی هشدار داد که "الآن توافقی سری در حال تبلور است" که هدف از آن دادن امتیازهای عربی از حساب اصول فلسطینی در برابر سرازیر کردن نیروی نظامی خارجی در سوریه برای سرنگونی حکومت اسد است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روزنامه العرب، چاپ لندن، دحلان این اظهارات را پس از حمله هوایی اسرائیل به سوریه ظرف دو روز گذشته بیان کرد و گفت که تحرکاتی عربی به رهبری دولت قطر در سطح از سرگیری مذاکرات صلح با دولت عبری در جریان است که از آن بوی توطئه استشمام می شود.
دحلان با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد، به هیچ وجه سخت نیست که رویکرد توافقات سری جاری در منطقه را دریافت. اکنون عده ای می خواهند که از ملت سوریه و فلسطین هزینه کنند تا پرونده عربی و فلسطینی را متلاشی کنند و از اصول فلسطینی ها به رژیم صهیونیستی امتیاز دهند در مقابل اسرائیل نیروی نظامی خود را وارد سوریه کند و در کنار مخالفان اسد به نبرد برخیزد.
وی تاکید کرد، حملات هوایی اسرائیل علیه سوریه زمانی انجام شد که شیخ یوسف قرضاوی از مقر خود در قطر از امریکا و غرب خواست که علیه نظام اسد در سوریه دخالت نظامی کنند. هدف از این دخالت ویرانی سوریه و توانایی های استراتژیک آن فارغ از این که چه کسی بر آن حکومت کند، است. من به جناب شیخ القرضاوی و کسانی که از او حمایت می کنند و برای او هلهله سر می دهند، یادآور می شوم که اسرائیل شرورترین دشمن است و فقط باید علیه آن جنگید، استراتژی اش مبتنی بر گمراه کردن انسان های عربی و غرق کردن آنها در ذلت و خواری است تا همچنان بتواند به پروژه اشغال و شهرک سازی خود با هدف یهودی کردن فلسطین ادامه دهد.
محمد دحلان در بخش دیگری از بیانیه خود یادآور می شود، بسیار آسان می توان ارتباط حمله نظامی اسرائیل را با اظهارات شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر در واشنگتن دید. وی در آن جا به جان کری، وزیر امور خارجه امریکا تعهد داد که تغییراتی در توافق نامه امضا شده با اسرائیل ایجاد کند و اعراب بر اساس طرح تبادل زمین با زمین بپذیرند که اراضی ای غیر از اراضی 1967 بگیرند.
این عضو سابق کمیته مرکز جنبش فتح تاکید کرد، فلسطین به هیچ وجه توسط حکومت های استبدادی که می خواهند به هر قیمتی شده نظام اسد را سرنگون کنند، آزاد نخواهد شد و ملت فلسطین تا زمانی که از سوی چنین نهادهایی مورد تعرض و کشتار قرار می گیرد و فراری داده می شود، آزاد نخواهد شد. مخالفان سوری به هوش باشند که فریب وعده های افعی های بر تخم های سفید نشسته را نخورند که می خواهند با خون ملت سوریه برای رسیدن به مصالح خاصشان تجارت کنند.
دحلان در پایان ضمن یادآوری این نکته که همه باید درک کنند که حفظ یکپارچگی سوریه و توقف آبشار خون باید نخستین مطالبه جامعه جهانی و عربی باشد همچنین گفت که راه سیاسی که همه را پشت میز مذاکره بنشاند و بر اساس ابزارهای بین المللی و تضمین های عربی به راه حلی برسد تنها راه حل بحران سوریه است و باید دانست که سوریه امنیت امت عربی است و به هیچ وجه جایز نیست که به هر دلیلی آن را آسان فروخت.
26249
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    17 2
    همین امیر قطر پدرش را فروخته اینکه فلسطین است
  • بيات IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    8 1
    با ارث پدريش اشتباه گرفته