۱ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹

واحد مرکزی خبر نوشت:

کتابی در فرانسه منتشر شد که پشت پرده سیاست های رژیم قطر را برملا می کند. به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، ژاک ماری بورژه و نیکلا بو دو نویسنده فرانسوی در کتاب «قطر شرور کوچک، دوست بدخواه» فاش کردند قطر از پولهای خود برای خرید شرکت ها و کارخانه ها در فرانسه استفاده می کند تا بر عرصه سیاسی این کشور تاثیر بگذارد.
این دو نویسنده فرانسوی تاکید کردند رژیم قطر بیشتر شخصیت های سیاسی در پاریس را خریده و نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق و فرانسوا اولاند رئیس جمهور کنونی فرانسه را با سرمایه گذاریهای خود فریب داده است.  در این کتاب دومینیک دوویلپن وزیر سابق امور خارجه فرانسه، وکیل قطر در پاریس معرفی شده است. برملا شدن حمایت مالی قطر از گروههای تروریستی مسلح در مالی و دیگر کشورها، باعث خشم فرانسویها شده است.
در این کتاب برای اثبات نفوذ قطر در فرانسه آمده است: شیخ موزه همسر امیر قطر یکی از بزرگترین کارخانه تولید کیف زنانه در فرانسه با نام «لوتانور» را خریداری کرد. این کارخانه در منطقه ای قرار دارد که بیشتر طرفداران فرانسوا اولاند در آنجا زندگی می کنند و قطر با خرید این کارخانه مانع از ورشکستگی آن و بیکاری هزاران نفر در این منطقه شد. روسای این کارخانه فرانسوی از جمله افراد نزدیک به اولاند هستند.
این دو نویسنده فرانسوی همچنین در کتاب خود فاش کردند امیر قطر تصمیم گرفته است در سال 2016 از قدرت کناره گیری کند و اختیارات خود را به شاهزاده تمیم پسر و ولیعهدش واگذار کند. هر چند که شیخ موزه همسر امیر قطر به شدت با این تصمیم مخالف است. زیرا شیخ موزه نگران کاهش نفوذ خود است.
این کتاب به گفتگوی امیر قطر و یکی از دوستانش در یکسال پیش اشاره می کند که تاکید کرده است حضور او در قدرت با حضور حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر ارتباط دارد. امیر قطر به دوستش گفته است تا زمانی که من در قدرت باشم، حمد هم حضور خواهد داشت و زمانی که از قدرت کناره گیری کنم او هم کنار خواهد رفت. بر اساس سخنان افشا شده از امیر قطر در این کتاب، او شهروندان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را تحقیر کرده است.
این کتاب همچنین به آغاز روابط اسرائیل و قطر از اوایل دهه نود قرن گذشته اشاره می کند و می افزاید: قطر در سال 1993 تصمیم گرفت به اسرائیل گاز بفروشد تا خود را به یکی از دوستان آمریکا تبدیل کند.  این کتاب شامل اطلاعات و اسرار بسیاری از جمله در مورد کشتی «لطف الله» است که حامل سلاح قاچاق برای گروههای مسلح در سوریه بود و ارتش لبنان آن را در بندر طرابلس توقیف کرد.
در این کتاب آمده است: با آغاز بهار سوریه، جامعه جهانی چشمان خود را به روی عبور کشتی های حامل سلاح از قطر و لیبی به سوریه از طریق لبنان بست، اما قاچاق سلاح به حدی افزایش یافت که باعث نگرانی موساد اسرائیل شد. موساد اسرائیل به همین علت اطلاعاتی را درباره این کشتی در اختیار ارتش لبنان و نیروهای یونیفیل قرار داد و این کشتی در بیست و هفتم ماه آوریل سال 2012 توقیف شد.
توقیف این کشتی هشداری به دوحه بود تا حمایت خود از جهادیون را کاهش دهد. همه فهمیدند که قطر مشاورانی را برای کمک به جهادیون در سوریه اعزام می کند که یکی از آنها عبدالکریم بلحاج یکی از رهبران سابق القاعده است که در لیبی سمت سیاسی به دست آورد.
این کتاب فاش می کند از زمان افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک اسرائیل در دوحه تاکنون شیمون پرز و تزیپی لیونی بارها به قطر سفر کردند و از کاخ امیر قطر بازدید و در مراکز تجاری این کشور خرید کردند.
این کتاب همچنین از رقابت شدید بین حمد بن جاسم نخست وزیر و شیخ تمیم ولیعهد قطر پرده برداشت.
دو نویسنده فرانسوی تاسیس شبکه الجزیره قطر را هم ایده یهودیان دانستند. در این باره در این کتاب آمده است: با وجود آنکه امیر قطر مردی باهوش است، اما تاسیس شبکه الجزیره ایده او نبود. دیوید و جان فریدمن دو برادر فرانسوی یهودی الاصل پس از ترور اسحاق رابین نخست وزیر اسبق اسرائیل در سال 1995 تصمیم گرفتند هر اقدامی می توانند برای برقرای صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها انجام دهند. این دو با دوستان آمریکایی خود از اعضای آیپک که به امیر قطر در کودتا علیه پدرش کمک کرده بودند، تماس گرفتند تا قطر را به پذیرفتن تاسیس شبکه الجزیره راضی کنند. پس از آنکه عربستان سعودی اتهاماتی را علیه قطر در مورد تاسیس شبکه یهودی مطرح کرد، دوحه مجبور شد این دو برادر را اخراج کند.
یکی از اطلاعات موجود در این کتاب آن است که محمود جبریل نخست وزیر سابق لیبی یکی از مشاوران اصلی تاسیس شبکه الجزیره بود که آمریکاییها از او حمایت می کردند.
این کتاب تحولات دو سال گذشته در کشورهای عربی را که به بهار عربی معروف شد زیر سوال می برد و آن را توطئه آمریکا معرفی می کند.
آمریکا برای تغییر در کشورهای عربی به انقلابهای نرم با استفاده از شبکه های اجتماعی متوسل شد. این کتاب همچنین به اقدامات هشام مرسی داماد یوسف القرضاوی مفتی مصری مقیم دوحه در تاسیس «آکادمی تغییر» به منظور زمینه سازی برای انقلابها در کشورهای عربی اشاره می کند. شماری از هکرها و وبلاگ نویسان عرب عضو این آکادمی هستند که کار خود را از سال 2011 در تونس آغاز کردند. فعالیت این افراد به طور مستقیم از آمریکا هدایت می شد.
در این کتاب به نام «جنی شارپ» پژوهشگر آمریکایی اشاره می کند که ایده «انقلاب بدون خشونت» را مطرح کرده است. شارپ به لزوم انتشار تصاویر هر چند جعلی در اینترنت برای تحریک افکار عمومی اشاره می کند. او بنیانگذار بنیاد انشتاین است که زیر نظر سازمان اطلاعات آمریکا فعالیت می کند و با بوبوویچ یکی از رهبران ملی گرای صربها که طراح انقلابهای رنگین در گرجستان و اوکراین است همکاری دارد.
این بنیاد مسئول آموزش شهروندان عرب برای انقلابهای رنگین است و قطر و آمریکا به این منظور افرادی را به بلگراد اعزام کردند. محمد عادل قهرمان بهار عربی در مصر از جمله اعضای آکادمی تغییر در قطر است که در بنیاد انشتاین آموزش دیده بود.
این دو نویسنده فرانسوی همچنین به شیوه های تبلیغات رسانه ای و انتشار تصاویر ساختگی که در استودیوهای آمریکایی تصویربرداری شده است، اشاره می کنند.
در این کتاب اطلاعات مهمی در مورد چگونگی اشغال لیبی و قتل معمر قذافی و نیز قتل سه نفر از شخصیت هایی که از کمک های قذافی به سارکوزی اطلاع داشتند، وجود دارد. یکی از این شخصیت ها شکری غانم وزیر سابق نفت لیبی است که گفته شد در سوئیس غرق شده است.
منافع مالی مهمی در حمله به لیبی نقش داشت که یکی از آنها سپرده های هنگفت مالی قذافی در قطر بود. دوحه همچنین به دنبال نفوذ در آفریقا از طریق حضور در لیبی بود.
در این کتاب همچنین به تلاشهای قذافی برای ارتباط با همسر اول سارکوزی و نیز شیخ موزه همسر امیر قطر اشاره شده است.
دو نویسنده فرانسوی برای تدوین این کتاب با دهها مقام فرانسوی، آمریکایی و عرب گفتگو کردند که یکی از آنها سیده اسماء همسر سابق یوسف القرضاوی است. این زن الجزایری که اکنون عضو مجلس این کشور است می گوید:« القرضاوی در اوایل سال 2010 به طور سری به اسرائیل سفر و از کنگره آمریکا تقدیرنامه دریافت کرد. دلیل من درباره مزدور بودن القرضاوی آن است که نام او در فهرست شخصیت های نامطلوب در آمریکا قرار ندارد».
پیش بینی می شود انتشار این کتاب باعث جنجال بسیاری در داخل فرانسه و خارج این کشور شود.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بادید IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    6 3
    اینترنت با سرعت پایین ادم را روانی میکند
  • اكبر IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    1 5
    بيدارى اسلامى در كشورهاى عربى به اين دليل و آن دليل ......طراحى آمريكاييها بوده !!!! اين حرف از اون حرفهاى پشت پرده عجيبه ! با اين اظهار نظر دُم خروس از زير پالتو نويسنده ها زده بيرون !
  • برگستوان! IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    4 1
    به نظر من این کتاب رو ناسینالیست های چپگرای تندروی فرانسوی نوشته اند شاید بعضی ا ز ادعا هایش درست باشد اما فرانسویهای متعصب مسیحی وقتی می بینند مسلمانان در کشور آنها صاحب قدرت می شوند و سرمایه های هنگفت در اختیار دارند و با قدرت اقتصادی بزرگ نوظهور خود هیمنه ی قدیمی استعماری آنان را تحت تاخت و تاز خود قرار می دهند، طبیعی است که ناراحت باشند، مسلمان، عرب!!! بیاید توی سرزمین فرانک ها استعمار ناپلونی را تحت تأثیر خود قرار دهد؟؟؟ و جریان نفوذ و قدرت برعکس شود!!! ابداً این باب طبع متفکران متکبر مسیحی و لاییک فرانسه و اروپایی که خود را نژاد بر تر جهان می دانند ،نیست ! این کتاب به نظر بنده(طبق آنچه شما نقل فرموده اید) بیشتر نمایانگر مدیریت خارق العاده ی قطر است من به شیخ چاق و چله ی قطر آفرین میگم
  • سعید A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    2 0
    این جمله خیلی تأمل برانگیزه: "«جین شارپ» و ایده «انقلاب بدون خشونت» و لزوم انتشار تصاویر جعلی در اینترنت برای تحریک افکار عمومی"......... توجه شما رو جلب می کنم به عکسهای جعلی که در اواخر دوره ریاست جمهوره آقای خاتمی از ایشون با ظاهری عجیب مثلاً با کت و شلوار و کراوات در اینترنت منتشر شد و در تخریب وجهه ایشون تأثیرگذار بود ولی عجیب اینجاست که برخی که دائماً از تئوریهای جین شارپ و جورج سوروس و دیوید لدین برای براندازی نرم در سال 88 یاد می کنند، خودشون این ایده ها رو در سالهای بعدعلیه آقای خاتمی استفاده کردن..