۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴

مهر نوشت:

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد که این رژیم هر گونه قرارداد صلح با فلسطینی ها را به همه پرسی ساکنان سرزمین های اشغالی خواهد گذاشت.

به گزارش  رویترز، "بنیامین نتانیاهو" در ملاقات با وزیر خارجه سوئیس تاکید کرد که کابینه وی در صورت توافق صلح با فلسطینیان، آن را به همه‌ پرسی خواهد گذاشت.

این برای دومین بار است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی چنین ادعایی را مطرح می کند. نتانیاهو در پاییز سال 2010 نیز همین جملات را ابراز کرده بود. سخنان اخیر نتانیاهو، نخستین واکنش رسمی اسرائیل به تغییرات ایجاد شده در طرح صلح عربی است.

 وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در روزهای گذشته و طی دیدار با جو بایدن و جان کری، معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کردند که اتحادیه عرب به خاطر پیشبرد صلح خاورمیانه و استقلال فلسطین، آماده قبول تغییراتی در مرزهای سال 1967 است. نتانیاهو در سپتامبر سال 2010 نیز اعلام کرده بود که هرگونه قرارداد صلح با فلسطینی‌ ها به رای و تصمیم مردم اسرائیل گذاشته می‌شود. این گفته در آن زمان از سوی رسانه‌ های صهیونیستی، به عنوان تلاشی در پیوند جناح های مختلف دولت ائتلافی محسوب شد که کمی بعد شکست خورد.

کابینه رژیم صهیونیستی در سال 2010 پیش‌ نویس قانونی را تصویب کرد که برای به جریان افتادن، نیاز به تایید دو سوم نمایندگان کنست داشت ولی رای اکثریت را کسب نکرد. طبق این قانون، واگذاری بلندی‌های جولان یا پذیرش بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطینیان، باید به همه‌ پرسی گذاشته می‌شد. بلندی‌های جولان و بیت المقدس شرقی، هر دو در جنگ 1967 به دست اسرائیل افتاده‌اند.
52 261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =