فارس نوشت:

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره، وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری کویت در این نامه آمده است که اقدامات و سیاست‌های دولت ایران همچنان تهدید غیرعادی و نامتعارفی را برای امنیت ملی آمریکا، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا به وجود می‌آورد و وضعیت اضطراری ملی علیه ایران که در سال 1995 توسط «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور وقت آمریکا اعلام شد، برای یک سال دیگر تمدید می‌شود.
دفتر رسانه‌ای کاخ سفید متن دستور باراک اوباما را منتشر کرده که در آن آمده که فرمان اجرایی برقراری «وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران» که از 15 مارس سال ١٩٩٥ برقرار بوده است به مدت یک سال دیگر تمدید می‌شود.
در ادامه این نامه آمده است: بحران بین آمریکا و ایران که در نتیجه اقدامات و سیاست‌های دولت ایران به وجود آمده است، هنوز رفع نشده است. اقدامات و سیاست‌های دولت ایران در تناقض با منافع آمریکا در منطقه است و تهدید غیرمتعارف و فوق‌العاده‌ای را برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا به وجود می‌‌آورد. به همین دلایل، من مصمم شده‌ام که لازم است وضعیت اضطراری ملی در رابطه با ایران اعلام شود و تحریم‌های جامعه علیه ایران به منظور مقابله با این تهدید‌ات ادامه داشته باشد.
بر اساس این گزارش، اوباما وضعیت اضطراری ملی در رابطه با ایران را از زمانی که رئیس‌جمهور شده است، 8 مرتبه اعلام یا تمدید کرده است که یک مرتبه آن در سال 2010، دو بار در 2011 و 5 بار در سال گذشته میلادی بوده است.
بر اساس این گزارش، فرمان اجرایی سال 1995 بر اساس «قانون بین‌المللی اختیارات اقتصادی اضطراری» امضا و اجرایی می‌شود.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یکی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    10 6
    قابل توجه کسانی که منتظر آمریکا بودن مرگ بر آمریکا
  • ایرانی IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    8 1
    جناب آقای اوباما : منافع ایران هم ببا وجود شما در خطر است وآانچه ما را مصمم می کند این است که جرا شما باید منافع خود را در ایران بجویید ولی این حق را ایران نداشته باشد که برای خود منافع ایجاد کند؟ چرا باید فشار تحریم بر گرده اقشار محروم ایران وارد شود؟ چرا به خودتان اجازه می دهید تمام روابط با ترازوی منافع شما سنجیده شود ولی طرف دیگر این حق را نداشته باشد؟