هوشنگ نصیرزاده

پیش از اینکه در مورد حذف خانم شجاعی از کاندیداتوری نایب رییسی کنفدراسیون فوتبال آسیا حرفی بزنم باید به نکته مهمی اشاره کنم.کنفدراسیون فوتبال آسیا با پول غربی ها و نیروی شرقی ها اداره می شود؛از نکات جالب این که مقر این سازمان در مالزی است،کشوری که سال به رسمیت شناختنش کمتر از تاسیس فوتبال ایران است.به همین دلیل می خواهم بگویم که در شرایط طبیعی سابقه فوتبال ایران بیشتر از این کشور است.کنفدراسیون فوتبال آسیا که مقر آن در کوالالامپور است توسط دو طیف هندی و مالزیایی اداره می شود.دقیقا مثل کنفدراسیون فوتبال اروپا که همه کاره اش آلمان ها و فرانسوی ها هستند.معمولا گروهی که به آلمان ها نزدیک هستند رابطه خوبی با فدراسیون ایران دارند.کنفدراسیون فوتبال آسیا که ضعیف ترین کنفدراسیون در جهان است دارای تشمیلات گسترده ای است که به دلیل موقعیت جغرافیایی کشورها را به سه دسته غرب،شرق و مرکزی تقسیم بندی کرده است.در این تقسیم بندی کشور ایران به همراه هندوستان،پاکستان،بنگلادش،سریلانکا،مالدیو،بوتان،نپال و افغانستان جزو کشورهای مرکزی آسیا به حساب می آیند. حالا ابهام اینجاست که ایران از طرفی عضوwaf (فوتبال غرب آسیا) است اما در تقسیم بندی ها برای کلاسهای مختلف و انتخابات به عنوان عضوی از مرکز آسیا به حساب می آید.

در مورد انتخابات اخیر و کاندیداتوری خانم شجاعی هم باید بگویم که آنها چندی پیش فرمهایی را برای افرادی که متقاضی بودند ارسال کردند که خانم فریده شجاعی هم به عنوان نایب رییس بانوان در این انتخابات ثبت نام کرد.اما پس از این اتفاق الکس،دبیر کل آسیا در نامه ای به ایران اعلام کرد که نایب رییس غرب آسیا و شرق آسیا به کاندیداتوری نیازمند است اما برای مرکز آسیا که ایران در آن عضویت دارد خانم محفوظ اختر کایرون از کشور بنگلادش تا سال 2015 در این سمت انتخاب شده است و کشورهایی که نام برده شد فقط از سال 2015 می توانند در این سمت برای بانوان کاندیدا شوند.این در حالی است که اگر 10 کشور حوزه مرکز آسیا از همان اول نمی توانستند کاندیدا معرفی کنند نباید فرم ها را هم برای آنها می فرستاند.در حال حاضر از غرب آسیا یک خانم فلسطینی و از شرق آسیا هم یک خانم از استرالیا کاندید شده اند و هیچ بانویی نمی تواند تا سال 2015 برای حوزه مرکز ثبت نام کند. به عقیده من ایران باید نسبت به این رویه اعتراض کند.هرچند که سالهاست این ماجرا ادامه دارد اما شاید شیطنت غربی ها بوده که ایران را در حوزه مرکزی نگه داشته اند.فوتبال آسیا با پول آنها در جریان است و ممکن است هر اتفاقی با پولهایی که خرج می کنند بیفتد.
251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    36 21
    واقعا از ادمی مثل تو همچین استدلالی هم بعید نیست!!"شاید شیطنت غربی ها بوده که ایران را در حوزه مرکزی نگه داشته اند"!!جل الخالق از اینهمه استدلال!!جنابعالی خودت داری میگی ایران در تقسیم بندیهای کنفدراسیون اسیا جزء کشورهای مرکزی قرار گرفته بعد چطور توقع داری بهش اجازه بدن برای نائب رئیسی غرب یا شرق اسیا کاندید بشه؟!یا شاید توقع داری انتخابات حوزه مرکزی رو که برگزار شده و تا سال 2015 نائب رئیسش مشخص شده رو باطل اعلام کنند تا کاندیدای مورد نظر شما بتونه وارد بشه؟!اگر هم میبینید در بازیهای بین المللی ایران جزء کشورهای غرب اسیا بازیهاش رو برگزار میکنه صرفا به این خاطره که مسابقات فقط در دو گروه شرق و غرب اسیا برگزار میشه(به دلیل ضعف فوتبالی مفرط کشورهای مرکزی به جز ایران)....
    • آرش IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
      6 2
      دوست عزیز منظورش غرب آسیاس
  • علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    20 10
    اینها همش توهمه! مثل همون تحلیلی که در مورد استوک های تیم ملی تو جام جهانی 2006 داشتیو عامل باخت را اونا دونستی! واقع بین باش دوست من
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    24 6
    مقر فیفا هم تو سوئیس هست پس با این وجود چون سوئیس کشور کوچکتری هست باید مقر رو ببرن آلمان؟ یا برزیل؟ چه ربطی به سابقه استقلال یک کشور داره؟
  • بدون نام US ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
    16 0
    کار انگلیس بوده
  • بهزاد قنبري اصفهان IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
    0 0
    به نظرم بهتره ايران با اين اوضاع اصلا نماينده نداشته باشه با اين اوضاع اسف بار فوتبالمون با اين وضع ورزشگاهامون با حذف 4 تيممون از اسيا با جنجالاي مالي بازيكنان و مربيان خارجي با تيمامون با پاشيدن رنگ روي كچلياي ورزشگاهامون برا گول زدن ناظراي اي اف سي با بازي بد تيم مليمون با تضعيف فوتسالمون با اين وضعمون نماينده داشتن در اسيا مشكلات فوتبالمون حل نميشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟