فارس نوشت:

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با تاکید بر عمل نکردن وزارت صنعت به تعهدات خود در باره صادرات پتروشیمی راهکار عملیاتی غلبه بر مشکل تامین نیاز داخل همزمان با صادرات مازاد محصولات پتروشیمی را ارائه کرد.

عبدالحسین بیات در  با تاکید بر اینکه ممنوعیت صادرات برای مجتمع‌های پتروشیمی مشکل ایجاد کرده است، گفت: قرار این بود که پس از دوبار عرضه کالا در بورس ممنوعیتی در صادرات وجود نداشته باشد، امّا این موضوع رعایت نشده است.

وی افزود: برخی پتروشیمی‌ها در حال حاضر با انبار کردن محصولات در فضای باز مواجه هستیم که هم نگرانی توقف تولید ایجاد کرده است و هم شرایط تولید به این شکل ایمن نیست.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی اضافه کرد: طی نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده‌ایم، مجوزهای صادراتی صادر شود و امیدواریم آنها نیز به موقع به داد مجتمع‌های پتروشیمی برسند.

*نوروز پتروشیمی‌ها

وی با اشاره به مشکلات پایان سال پتروشیمی‌ها گفت: از دهه سوم اسفند، تا ابتدای نیمه دوم فروردین رفت و آمد وسایل سنگین محدودیت و ممنوعیت دارد و صنایع تکمیلی نیز تعطیلات نوروزی دارند، امّا چون تولیدات محصولات پتروشیمی با خوراک دهنده‌ها ارتباط تنگاتنگ و مستمر و روزانه دارد، امکان توقف تولید نداریم و امیدواریم، مجوز صادرات هرچه زودتر صادر شود.

بیات با بیان اینکه بهترین ‌راهکاری که ما پیشنهاد می‌کنیم، همان روندی است که درباره کود اوره عملیاتی شد، افزود: بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز صنایع تکمیلی را به نوع گرید(درجه) و در ماه و در هفته به ما اعلام کنند، ما نیز آمار تولید را در دست داریم و می‌توانیم برای مجتمع‌های پتروشیمی‌ برنامه‌ریزی کنیم و بگوییم چه نوع گریدی در چه زمانی مورد نیاز خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما این نیاز را تأمین خواهیم کرد و به ما مجوز دهند، همزمان با عرضه کافی در بازار داخل مازاد آن صادر شود.

وی تصریح کرد: از این طریق هم ارز مورد نیاز کشور تأمین می‌شود و هم صنایع تکمیلی مواد اولیه مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =