۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۰

فهرست کشورهای مهم صنعتی و میزان فعالیت‌های آنها اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لاتریبون، پویاترین کشورهای صنعتی که در ماه ژانویه بالاترین میزان فعالیت را به ثبت رساندند، هند و آمریکا بودند.

طبق گزارش گروه برسی Bercy که به بررسی پویایی فعالیت‌های اقتصادی و میزان رقابت آنها پرداخته، در قارۀ اروپا وضعیت فرانسه و اسپانیا به لحاظ فعالیت‌های صنعتی نه تنها مساعد نیست بلکه در وضعیت بدی به سر می‌برد. طبق گزارش مذکور، در ماه دسامبر 2012 اقتصاد دوم و چهارم اروپا شاخص ضعیف44.6 را در بخش فعالیت شرکتهای کوچک و متوسط به ثبت رسانده‌اند.
لازم به یادآوری است که شاخص زیر 50% به معنای ضعف در فعالیت یک بخش است، در حالیکه شاخص بالای 50% به معنای گسترش فعالیت‌هاست. البته گفتنی است که همسایگان اسپانیا و فرانسه نیز در وضعیت فوق العاده‌ای به سر نمی‌برند. در آلمان شاخص فعالیت صنعتی 46% است. در این کشور، شاخص فعالیت شرکتهای کوچک و متوسط در ماه دسامبر شاهد کاهش بوده و از سویی تولید ناخالص داخلی نیز در چهارمین سه ماهۀ 2012 به میزان 0.5% کاهش یافته است.
در گزارش جدید آمده است: چشم‌انداز اشتغال و تولید صنعتی برای ماههای آینده نیز چنگی به دل نمی‌زند. گفتنی است متوسط شاخص تولید صنعتی شرکتهای کوچک و متوسط در منطقۀ یورو نیز رقم 46.1 است.
در میان کشورهای موفق صنعتی، نرخ فعالیت صنعتی کمی بالاتر است. در هند این رقم 54.7% و در آمریکا 54% است(که در مقایسه با سال 2009 متعاقب شعار "تولید در آمریکا" از افزایش برخوردار بوده است) تولیدات صنعتی آمریکا در ماه دسامبر نیز از افزایش برخوردار بوده است.
کشورهایی که در رتبه‌های بعدی قرار دارند عبارتند از: ترکیه با شاخص 53.1%، چین 51.5%( بعد از یک دوره رکود، شرکتهای چینی شاهد افزایش فعالیت اقتصادی بودند) انگلستان 51.4%، کره جنوبی 50.1، روسیه 50%.
3152 



 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =