مسولان سازمان های متولی امر، همچنان مشغول ارایه اطلاعات متناقض در رابطه با آلودگی آب پایتخت هستند.

در حالی که عمده ساکنان تهران نگران سلامت آب آشامیدنی خود هستند، مسولان سازمان های متولی امر، همچنان  مشغول ارایه اطلاعات متناقض در رابطه با آلودگی آب پایتخت هستند.

 معاون سلامت وزارت بهداشت با استناد به آخرین گزارش این وزارتخانه که در سال گذشته انجام شده، اعلام کرد که هم‌اکنون آب تهران آلوده نیست.

حسن امامی‌رضوی افزود: خبر آلوده بودن آب تهران به مقادیر بیش از حد نیترات را نشنیده‌ام به همین دلیل نمی‌توانم آن را تایید و یا تکذیب کنم. وزارت بهداشت معمولا این موارد را در آزمایشگاه‌های مخصوص به سرعت آزمایش می‌کند.

سخنان این معاون وزیر بهداشت نشان می دهد که او اخبار منتشر شده در مورد آلودگی آب تهران را به خوبی دنبال نمی کند چون صدها خبر مرتبط  با افزایش نیترات را ندیده است. به عنوان نمونه، می توان به خبر جنجال ساز ورود سالانه چهار هزار و 500 تن نیترات به شبکه فاضلاب  و آلودگی سی درصد از آبهای زیرزمینی تهران و تاثیر آن بر سلامت آب شرب شهر اشاره کرد.

معاون سلامت وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا برخی سازمان‌ها از جمله وزارت نیرو، مردم را ترغیب به مصرف آب معدنی کرده‌اند، گفت: باید وزارت بهداشت این مسئله را پیگیری کند هر چند که بررسی و آزمایشات مکرر در این زمینه جزو برنامه های وزارت بهداشت است.

امامی‌رضوی افزود: آخرین گزارش وسیع از بررسی آب کشور سال گذشته، نشان داد آب تهران سالم است. در آن گزارش، مقادیر نیترات کافی بوده و آلودگی آب تهران تکذیب شد.

معاون وزیر بهداشت در حالی از کافی بودن نیترات آب تهران سخن می گوید که نیترات، یک ماده شیمیایی مضر است و ضرورتی بر حضور آن در آب آشامیدنی وجود ندارد.

سخنان معاون وزیر بهداشت را نمی توان دیدگاه همه مسوولان مرتبط با آب آشامیدنی به شمار آورد. پیش از این، شورای شهر تهران اعلام کرده بود که به دلیل مقادیر بالای نیترات در آب تهران، صدمات بسیاری به جنین وارد شده است. وزارت نیرو نیز بر مصرف آب معدنی تاکید کرده بود.

چند هفته پیش، اداره بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت با اشاره به وجود نیترات در منابع آب تهران، این موضوع را برای سلامت کودکان شیرخوار ومادران خطرناک عنوان کرد. محیط‌زیست استان تهران نیز از درصد خطرناک  و بالاتر از حد استاندارد نیترات آب‌های تهران خبر داد و مشاور شهردار تهران هم بر این امر صحه گذاشت.

وجود نیترات و سایر آلودگی ها در آب شرب موجب افزایش بروز سرطان و شیوع انواع بیماریهای خطرناک در بین مردم می‌‏شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =