۰ نفر
۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۷

60 درصد تجهیزات نیروگاه کارون 4 در داخل کشور طراحی و ساخته شده است

طرح سد و نیروگاه کارون 4 تا آبان ماه سال جاری 80درصد پیشرفت داشته است.

حسین رنجبران در جریان بازدید خبرنگاران از کارگاه سد و نیروگاه کارون 4 با بیان این مطلب اظهار داشت: هم‌اکنون ارتفاع بدنه سد کارون 4 که بلندترین سد بتنی دو قوسی کشور محسوب می‌شود، در بالاترین حد به 230 متر رسیده و در پائین‌ترین تراز نیز از 210 متر گذشته است.

براساس گفته‌های وی، سد کارون 4 درصورت ایجاد بسترهای لازم زمستان امسال آبگیری خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون از مجموع یک میلیون و 650 هزار متر مکعب بتن‌ریزی بدنه این سد به میزان یک میلیون و 550 هزار متر مکعب، معادل 94 درصد از این سد اجرا شده است.

رنجبران با بیان اینکه بلندترین سد کشور به ارتفاع نهایی اولین بلوک از دیواره سد کارون 4 با رسیدن به ارتفاع 230 متری به ارتفاع نهایی رسید، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه راههای جایگزین طرح کارون 3 و 4 به ترتیب 66 و 48 درصد است و پروژه جابجایی خط لوله نفت و گاز دریاچه این سد نیز با 45 درصد پیشرفت در حال اجراست. وی اضافه کرد: در سال 1404 کشور ایران با استحصال 60 هزار مگاوات ساعت انرژی برقابی از 100میلیارد متر مکعب مجموعه مخازن سدهای ساخته شده از دوران فعالیت‌های اساسی سازه‌ای عبور کرده و به شرایط حداکثر توسعه نیروگاه‌های برقابی نزدیک می‌شود.

مجری طرح سد و نیروگاه کارون 4 در پایان خاطرنشان کرد: 60 درصد تجهیزات نیروگاه کارون 4 در داخل کشور طراحی و ساخته شده است و این طرح کمترین مشارکت نیروهای خارجی را داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 24593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =