«کتلت سرد، آیرخ، مایل به خاکستری، سکه ده شاهی و ...» عناوین مجموعه داستانهایی با مضامین اجتماعی هستند که پناهی‌آذر نوشته است.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه داستان «کتلت سرد» نوشته امید پناهی آذر از سوی انتشارات هیلا منتشر شد. «کتلت سرد، آیرخ، مایل به خاکستری، سکه ده شاهی و ...» عناوین مجموعه داستانهایی هستند که پناهی‌آذر نوشته است.  ناشر در شرح کتاب آورده است: «داستانهای «کتلت سرد» مضامینی اجتماعی دارند که سال‌ها دغدغه نویسنده آن بوده است: همه سکه صدایش می‌کردند بجز عزیز که صداش می‌زد حلیمه خانم و آقا جون که خودش این اسم را روی او گذاشته بود. توی خواستگاری‌اش گفته بود: این سکه شانس منه. اما یک سال بعد با اینکه برایش بچه به دنیا آورده بود فقط او بود که صداش می‌زد ده شاهی...
*
آخرین بار که دیدمش جمع شده بودیم توی واحد من و او داشت کتلت می‌خورد، مدام به من تعارف می‌کرد و میان حرف‌هایمان می‌پرید. گفتم: دوست ندارم. با آرد نخودچی و سیب‌زمینی آب‌پز که اصلاً دوست ندارم. شانه‌هایی استخوانی داشت و چشمانی نگران. خوشحال بود. از ته دل. هیچ وقت ندیده بودم با کسی آن طور حرف بزند. با این که پنج شش ماهی همخدمت بودیم اما تا قبل از آن شب هیچ وقت از خانواده‌اش صحبت نکرده بود. آن شب توی واحد موتوری شام خوردیم.
 

در یادداشت پشت جلد این کتاب از متن آن آمده است: «درست دیده بودیم. صورت و گردنش غرق خون بود. همین‌طور اونیفورمش. گردنش را گرفته بود و سرفه‌های عجیبی می‌کرد. دستش را جلو گرفته بود و نمی‌گذاشت نزدیکش برویم. خودش را کنار شیر آب باغچه انداخت و سر و گردنش را زیر آب گرفت. گریه می‌کرد و کف دستش را به زمین می‌کوبید. ما مبهوت مانده بودیم. زیر بغلش را که گرفتم، اثری از زخم ندیدم. نه او چیزی گفت و نه ما جرأت کردیم چیزی بپرسیم.»

«کتلت سرد» شامل هشت داستان در 87 صفحه با شمارگان 600 نسخه و قیمت 4000 تومان به چاپ رسیده است.

 

ققنوس همچنین به تازگی رمان «پری فراموشی» نوشته پری احمدی را روانه بازار کتاب کرده است. «پری فراموشی» داستان زنی است که می‌کوشد به جای تاریکی گذشته به زندگی پیش رویش نگاه کند، اما گذشته در هیبت مردی نقابدار در خواب و بیداری او ظاهر می‌شود. زندگی او به جای این که فلشی باشد رو به جلو، دایره‌ای است ایستا که با فکر و خیال‌هایش تیره و روشن می‌شود. آدم‌های دیگر از منظر او قضاوت می‌شوند و همگی به ظن او چهره‌هایی دوگانه دارند. مادر در مرکز دایره است و مورد هجوم همه افکار منفی، پدر ولی در حین غیاب همواره حضور دارد. واسطه‌ای لازم است تا واقعیات را به جای رؤیاها بنشاند و زندگی اجتماعی را جانشین زندگی درونی کند، واسطه مردی است ساده و واقعی ...

این رمان با قیمت 8هزار تومان منتشر شده است.

بخش هایی از رمان را در ادامه می خوانید:

 

اولش تفاوت ها جذابند، بعدش هی دنبال شباهت ها می گردیم، چیزی که یافت می نشود.

 

اوایل عاشق هم بودیم، بعد از مدتی همدیگر را دوست داشتیم، حالا هم به هم احترام می گذاریم. این ایده آل ترین تغییر شکل احساسات زن و شوهر است.
*

 

 

مانی می گفت باید تمرین کنم. گفتن حرف های بیخود را یاد بگیرم. بیشتر وقت ها به درد می خورد، لااقل به درد طبیعی جلوه دادن فضا و شکستن سکوت. لازم نیست هر حرفی با منظور و هدف خاصی گفته شود. از در و بی درحرف زدن، گاهی مهم تر از حرف های مهم است.

 

*
فکر می کنم که خیلی طبیعی است که اگر روزی عاشق زن دیگری شدی، جایم را با آن زن عوض کنم .
به همین سادگی؟
ساده که نیست. حتما یک چیزهایی می شکند، قلبم، غرورم ....

 

*.

 

یاد پدر می افتم که به مادر می گفت بی خیال و مادر کفری می شد. داد می زد تو هم از تمام صفات خوب و بد، این یکی را چسبیده ای. تمام نگرانی ها را گذاشته ای برای من. چون می دانی خوب از پسشان بر می آیم و خودت سهم بی خیالی طی کن را برداشته ای. خیالت راحت است چون می دانی آدم دیگری هست که جور نبودن تو را بکشد و امور زندگی ات را راست و ریس کند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =