برای اولین بار بعد از سال 1995 است که مایکروسافت در نمایشگاه CES لاس وگاس شرکت نمی کند.

یک بار بیل گیتس به نمایشگاه نیامد این  بارهم استیو بالمر.
نه تنها اسم مایکروسافت در لیست سخنرانی های افتتاحیه نیست، بلکه غرفه ای هم برای این کمپانی وجود نداشته و غول نرم افزاری کلا در این نمایشگاه دیده نخواهد شد.
ورود ویندوز 8 در ماه اکتبر 2012 و فروش کند و آهسته آن، نگرانی هایی را بوجود آورده و همچنین مایکروسافت سال گذشته در همین نمایشگاه قول داد ویندوزش روی همه اسمارتفونها و تبلت هاباشد و امسال چنین اتفاقی نیفتاده و فقط روی تبلت سرفیس و لومیای نوکیا و چند اسمارتفون معدود دیگر قرار گرفته است. نه تنها بازار را نگرفته؛ بلکه سهم کمی را در اختیار گرفته و صاحبان کمپانی را افسرده کرده است.
در حال حاضر مطابق آمار 700 هزار تبلت سرفیس فروخته شده در حالی که در بازار میلیونی، این اعداد و ارقام در شان مایکروسافت نیست.
اما در مورد اپل باید گفت این کمپانی از اول هم در CES  نبوده است تا شرکت کند یا نکند!
اما گوگل با سینه ستبر با کلکسیونی از آندروید و کلود و دهها سرویس ممکن است توجه ها از مایکروسافت را به خود جلب کند، با توجه به اینکه کمیسیون تجارت فدرال به ضرر مایکروسافت رای داده و حالا گوگل شده عزیز دردانه دولت امریکا.
کمپانی هایی که در کار موبایل هستند قسمتی از محصولات جدید خود را در CES و قسمت بعدی را در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا در ماه فوریه 2013 عرضه خواهد کرد.
منبع: گاردین
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    5 8
    مایکروسافت در برابر رقیباش حرفی واسه گفتن نداره و محصولی واسه ارایه نداره واسه همین میترسه بیاد تو نمایشگاه ces
    • بدون نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      2 5
      منم موافقم اپل و گوگل و سامسونگ و ال جی و نوکیا و ... هر کدوم محصولات جدید و جذابی واسه ارایه کردن دارن برخلاف مایکروسافت.مایکروسافت دیگه اون وجهه گذشته خودش رو از دست داده.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    3 0
    مایکروسافت با تولید تبلت سرفیس نقض غرض کرده! اگه تبلته پس چرا حجم زیادی از فضای مموری باید اختصاص پیدا کنه به سیستم عامل و اگر تبلت نیست پس برنامه های مورد نیازش رو کجا نصب کنه! حتی با 64 گیگ رم هم نمیشه چیزی نصب کرد!
  • amin IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 2
    مایکروسافت همیشه مایکروسافته