"اریک رودر" را کسانی که با سرورهای مایکروسافت سر و کار داشته اند می شناسند.

اریک رودر زمانی که بیل گیتس مدیر اجرایی مایکروسافت بود، دست راست فنی وی محسوب می شد و خیلی ها معتقد بودند که یکی از عوامل موفقیتهای بیل گیتس بود.
هر چند در چند سال اخیر مدیر استراتژی های فنی بوده اما با ورود استیو بالمر به جای بیل گیتس، به وی اجازه حضور موثر داده نشده است. حتی پروژه میدوری که قرار بود سیستم عامل آینده مایکروسافت باشد، از وی گرفته شد.
اما امسال در نمایشگاه CES2012 در کنار شوی خبری سامسونگ، حضور موثری داشت و به معرفی ویندوز 8 نسخه بعدی، روی نمایشگرهای قابل انعطاف سامسونگ (Youm) پرداخت.
تا پیش از این سخنرانی وی از سال 2006 به بعد که از سمت قائم مقام بخش سرور کنار گذاشته شد، در مجامع عمومی زیاد ظاهر نشده بود اما این بار با انرژی فراوان روی سن ظاهر شد.
اگر به سالهای 2000 بازگردیم یادمان می آید که وی یکی از گزینه های جدی جانشینی برای بیل گیتس بود اما ناگهان از انظار پنهان شده و به ادامه پروژه های کمپانی (میدوری) همت گمارد.
گفته می شود اندیشه های او به بیل گیتس بسیار نزدیک است و یکی از رازهای موفقیت بیل گیتس در سالهای طلایی مایکروسافت بوده است.
افق مدیریتی استیو بالمر مدیر فعلی مایکروسافت به فروش دور از انتظار ویندوز 8 گره زده شده و ممکن است سهامداران به اریک رودر به عنوان جایگزین به جای استیو بالمر در آینده نزدیک فکر کنند.
 
 
منبع: زد دی نت
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    2 1
    طرف شبیه جوانی های بالمر است :))
  • بدون نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    2 3
    فکر بکنم فقط بهش می خوره جانشین (بامشاد) در سریال های زمان قدیم مهران مدیری بشه !!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
      5 1
      همین بامشادها دنیا رو تغییر دادن . کارشون درسته . سرشون تو کاره . حرفه ای - باهوش و بی دقدقه . نخبه های ما باید گرونی ، تورم ، ازدواج ، مشکلات روحی ، روانی ، اجتماعی و ... باشن . جوونها ی توصیه . حتی اگه شده تا خود آمریکا شنا کنید
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    2 0
    اکنون این بامشاد ها در فیلم هایی مثل چهارچنگولی و غیره دنیا رو تکون دادند و صنعت سینما رو به سمتی که الان جز یک مشت فیلم های بی سرو ته و غیر حرفه ای مثل انچه خودتان شاهد هستید میبرند که البته روزی در اینجا چه فیلم های شاخصی ساخته میشد و حالا فقط تاسف به جا مانده و البته گاهی هم از دستشان در میرود و یکی مثل فرش باد و جدایی نادر از سیمین ساخته می شود که هر چند کم بودند و بعضی ها هم به دلایلی که همه میدانند اسکار گرفتند که البته از دید وطن پرستی ما فقط حقشان بود!ولی خیلی دیگر از ان بامشاد ها مثل خانم پریسا تبریز و 3 ایرانی زیر 30 سال دیگر که به انتخاب2 هفته‌نامه فوربز در اینده جهان رو تغییر خواهند داد ثابت کردند که اگر در محیطی پویا و علم محور باشی شاید به چیزی تبدیل شدی که دیگران موفق شدند!