شوی خبری اینتل قبل از افتتاحیه نمایشگاه CES2013 لاس وگاس با شعار پرفورمنس بالاتر، مصرف انرژی کمتر برگزار شد.

اینتل در این شو، استراتژی سال 2013 خود را مبتنی بر موبایل کامپیوتینگ تعریف و تبیین کرد و اغلب محصولات خود را حول این محور به نمایش درآورد.
هر چند در مقایسه با سالهای قبل محصولات جدید زیادی معرفی نکرد اما با تبیین استراتژی خود سعی کرد جایگاه خود را در بازار موبایل و کامپیوتر نشان دهد.
توسعه پردازنده های اتم داخل تبلت و اسمارتفون یکی از موارد مورد تاکید اینتل در CES2013 است. ساخت اولترابوکها و لپ تاپ های چرخشی از دیگر مواردی بود که اینتل روی آن تاکید کرد که در سال 2013 روی آن تمرکز تولید خواهد داشت. به گفته کارشناسان اینتل، پلتفورم موسوم به Medfield    را در حال حاضر بر اساس اتم     (atom Z2460)    روی 7 تبلت مهم جهان می توان مشاهده کرد. هدف از توسعه این پلتفورم پرفورمنس بالا و کاهش مصرف انرژی و بالا بردن عمر باطری ذکر شد.
برنامه های اندرویدی روی گوگل پلی با این پلتفورم در حال توسعه است.
همچنین پردازنده Atom Z2420  یا Lexington   با سرعت 1.2 گیگاهرتزی روی اسمارتفون ها معرفی شد.
در مورد نسل آینده پردازنده های 22 نانو نیز اطلاعات خاصی داده نشد. فقط به این موضوع اکتفا شد که تحت آرشیتکت Silvermont  CPU    در آینده نزدیک توسعه خواهد یافت.
 
پلتفورم Clover   نیز برای تبلت های ویژه ویندوز 8 معرفی شد. با پردازنده اتم مبتنی بر    ARM  قادر به نصب و اجرای برنامه های ویندوزهستیم.
ویندوز آر تی  بوده و فقط قادر به اجرای اپ ها از روی فروشگاه ویندوز است. اما با پردازنده  چیپ 22 نانو موسوم به  Bay Trail   که دو برابر Clover پرفورمنس دارد نیز معرفی شد که اندروید هم پشتیبانی می کند.
پردازنده های ایوی بریج 10 وات (مصرف کنونی پردازنده ها 17 وات است که در اولترابوک ها نصب است) مصرف نیز به رسانه ها معرفی شد.
پردازنده های 7 واتی روی پی سی لنوو و ایسر بزودی راهی بازار می شود.
پردازنده میکرو آرشیتکت موسوم به Haswell   پس از موفقیتهای پردازنده ایوی بریج به صورت 22 نانویی توسعه یافته و سی پی یوی تحت ان در مارس 2013 راهی بازار می شود. این پردازنده مخصوص لپ تاپ های چرخشی و کانورتیبل با حداقل مصرف انرژی ساخته می شود.
بهرحال اینتل استراتژی خود را روی تبلت و موبایل متمرکز ساخته تا سال 2013 را با فروش پردازنده های کم مصرف و عرضه اولترابوکها و لپ تاپ های بزرگ، جلو ببرد.
 
=====
اخبار برگزیده نمایشگاه CES 2012 / 1390 در خبرآنلاین:
 
 
 
5656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =