13 روز دیگر، برایان کرزانیچ مدیر عملیاتی اینتل(CFO)، در ملاقات سهامداران به جای اوتلینی 62 ساله زود بارنشست شده، بر صندلی مدیریت اجرایی اینتل (CEO) تکیه خواهد زد.

مدیر 52 ساله که از 1982 به اینتل پیوسته تاکید کرده که بازوی اجرایی کمپانی متبوع اش را با تراشه های موبایل قوی تر خواهد کرد.
کمپانی اینتل به کرزانیچ بعنوان یکی از مدیران داخلی و پیشتاز خود اعتماد داشته و حالا وی را به عنوان ششمین مدیر اجرایی این کمپانی هم زمان با تعیین استراتژی جدید، سوار بر اسب سیاه برای تقویت در بازار تراشه ها برگزیده است.
کرزانیچ در سال 2012 مدیر عملیات انتخاب شد و از وی به عنوان یکی از عوامل موفقیت اوتلینی – مدیر اجرایی سابق- در مجمع سهامداران یاد شده که در میتینگ 16 ماه می امسال این تغییر مدیریتی رسما توسط سهامداران تایید خواهد شد. اما شگفت انگیز اینکه خانم رنه جیمز که رییس بخش نرم افزار اینتل است بعنوان پرزیدنت اینتل - بالاترین سمت در این کمپانی- تعیین شده است.
این دو در کنار هم مسوول بزرگترین تغییرات در اینتل و بازار تراشه خواهند بود که در حال شکل گیری است. تراشه های اینتل که موتور بزرگترین کامپیوترهای شخصی و سرور را در جهان می چرخاند، چند وقتی است سهام اش در بازار دچار نوسان شده ، چرا که کاربران از پی سی و کامپیوترهای دسکتاپ به سوی ابزار موبایل گردش کرده و افت فروش را در اینتل باعث شده اند.
انتخاب کرزانیچ مدیر 52 ساله و معتقد به استراتژی تراشه های موبایل و انتخاب وی به عنوان مدیر اجرایی دقیقا به همین خاطر بوده است.
رنه جیمز 48 ساله یک بار دستیار فنی اندی گرو –مدیر اجرایی اسبق اینتل- بوده و کتابی هم در مورد تئوری مدیریت از خود به چاپ رسانده است.
در سالهای اخیر وی در نقش مدیریت نرم افزار ایفای نقش کرده و در خرید کمپانی مک آفی و Wind River System  نقش برجسته ای داشته است.
استیسی راسگون از تحلیلگران بازار در Stanford Bernstein می گوید یکی استایل شخصی جیمز و دیگری رابطه اش با بازار موبایل و نوکیا و سرویس های موبایل می تواند دلیل انتخاب وی بوده باشد.
کرزانیچ دلیلی بر فشار مصاعف نمی بیند چرا که حرکت به سوی تراشه های موبایل پیش می رود و اینتل در حرکتی دیگر دست به توسعه فناوری ابزارهای کامپیوتری پوشیدنی wearable technology نیز زده است.
تحلیلگران می گویند استراتژی ته بازار اینتل به استراتژی تاپ بازار مبدل شده است تا خود را با تغییرات وفق داده و از بازار عقب نماند.
پاتریک مورهد تحلیلگر بازار در Moor می گوید ممکن است اینتل بخش اسمارتفون خود را به کشورهایی مانند چین بفروشد.
توسعه کمپانی در بخش تبلت و اسمارتفون با توسعه تراشه ها برای اسمارتفون و تبلت فرق دارد و اینتل هدف اش توسعه در بخش تراشه ها است.
اوتلینی 62 ساله 3سال زودتر خود را بازنشسته کرده است. اینتل برای مدیر اجرایی جدید گزینه های بیرون از سازمان را نیز در نظر گرفته بود اما مدیران داخلی خود بر اساس تصمیم سهامداران، شانس بیشتری داشتند. ( در بین مدیران خارج از اینتل ، سانجای جها، مدیر موتورولا موبیلیتی و پاتریک گلسینگر –مدیر VMware- شانس بیشتری از بقیه داشتند.)
کرزانیچ در داخل اینتل به تمام امور وارد بوده و با نیروی کار مستقیما در تماس بوده است. هفته گذشته بورد مدیران اینتل گردهم امده و از بین مصاحبه ها برای گزینش افراد، رای به کرزانیچ دادند.
به هر حال از 16 ماه می ، 13 روز دیگر، حقوق کرزانیچ از 700 هزار به یک میلیون دلار در سال تغییر خواهد کرد و دو میلیون دلار نیز پاداش سالانه، در صورت تحقق اهداف، وی خواهد بود و در مجموع پرداخت کل در نظر گرفته برای وی در سال 2013 بیش از 10 میلیون دلار نخواهد بود.
همچنین خانم جیمز که 650 هزار دلار در سال پایه حقوق اش است نیز به رقم 850 هزار دلار پایه حقوق سالیانه تغییر خواهد کرد و میزان پاداش 1.025 میلیون دلار و حداکثر پراختی 8.5 میلیون دلار برای سال 2013 وی در نظر گرفته شده است.
درآمد اینتل در سال 2012 بالغ بر 53 میلیارد دلار شد. بیش از 104700 نفر برای این کمپانی در جهان کار می کنند.
شرکت اینتل (به انگلیسی: Intel Corporation)‏ یک کارخانه تولیدکننده سخت‌افزار در کالیفرنیا است، که در سال 1968 توسط رابرت نویس و گوردن مور، تأسیس شد.
عمده محصولات این شرکت در زمینه مدارهای الکتریکی و پردازنده‌های کامپیوتری است.
اینتل در دهه 1970 میلادی، یکی از قوی‌ترین تراشه‌های خود را، به بازار فروش قطعات کامپیوتری، عرضه کرد و شرکت آی‌بی‌ام هم، ریزپردازنده 8088 اینتل را، برای کامپیوتر شخصی خود، انتخاب کرد.
از سال 2000 به بعد، تقریباً 75٪ درصد از کامپیوترهای خانگی، از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند.
اما بازار 85 میلیارد دلاری تراشه های موبایل در دستان Qualcomm است و اینتل قرار است در این بازار خودی نشان دهد و رقیبی برای کوآلکوم باشد.
دیروز با انتشار خبر مدیران جدید، سهم اینتل در بازار با 0.5 درصد رشد به 24.11 دلار در هر سهم رسید.
 
56502
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =