نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که به سربازان و بسیجیان سپاهی نیز مانند سربازان ارتش حقوق پرداخت شود.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس طرح الحاق یک تبصره به ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دستور کار داشتند که براساس آن پرداخت حقوق و مزایا به جانبازان بسیجی و سربازان جانباز سپاهی همچون قوانین مربوط به پرداخت حقوق و مزایای ارتش می‌شود.
امیرحسین قاضی‌زاده سخنگوی کمیسیون اجتماعی در ابتدای بررسی این طرح گفت: طبق ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه، پرداخت حقوق ماهیانه و مستمری‌بگیران شهدا و مفقودان به عهده بنیاد شهید و پرداخت حقوق ماهیانه جانبازان غیرشاغل به عهده بنیاد جانبازان است. مشکل این ماده این است که صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح مانند آن چیزی که در مورد وظیفه‌بگیران ارتش که جانباز و یا آزاده شده‌اند در مورد بسیجیان و پاسداران اعمال نمی‌کند.
وی با بیان اینکه ما به دنبال رفع تبعیض‌های موجود در میزان پرداختی‌ها به جانبازان نیروهای مسلح هستیم، افزود: با توجه به مشکل ماده 190، طراحان برای رفع تبعیض بین جانبازان بسیجی و سپاه با ارتش به اصلاح این ماده پرداختند و مقرر کردند که دو تبصره ذیل این ماده اضافه شود به طوری که جانبازان بسیجی و سربازان جانباز سپاهی مشمول پرداختی‌هایی همچون ارتش شوند.
نماینده مردم در مشهد با بیان اینکه امکان ایراد مالی در این طرح وجود دارد، گفت: بر این اساس در این طرح پیش‌بینی شده است که اعتبار مورد نیاز توسط دولت در بودجه سنواتی پیش‌بینی گردد.
قاضی‌زاده در عین حال خاطرنشان کرد: تلاش کمیسیون اجتماعی بر این بود که پرداختی‌های جانبازان بسیجی و سپاهی همچون پرداختی‌های جانبازان ارتش شود چرا که بسیجیان داوطلبانه به میدان رزم کردند که برخی از آنها مجروح و یا به اسارت درآمده و آزاده شده‌اند. اما از حقوق و مزایای متناسب با قانون به آنها پرداخت نمی‌شود.
در ادامه نماینده دولت با بیان اینکه اکنون 33 هزار بسیجی و 12 هزار نفر سرباز سپاهی داریم، گفت: این افراد از طریق سپاه به جبهه‌های نبرد اعزام می‌شوند که ممکن است آسیب ببینند. در حال حاضر در مقررات ارتش به سربازانی که از طریق ارتش اعزام می‌شوند، حقوق و مزایا داده می‌شود که طبق طرح ارائه شده چنین حقوق و مزایایی به سربازان بسیجی و سپاهی داده نمی‌شود.
وی افزود: با توجه به بار مالی این طرح، دو راهکار به نظر می‌رسد؛ یکی اینکه ماده 153 قانون ارتش جمهوری اسلامی اصلاح شود و دیگر سربازانی که از طریق ارتش به میدان‌های رزم فرستاده می‌شوند حقوق مستمری بگیرند و همچون گذشته از حقوق و مزایا برخوردار نباشند تا بتوان همین قانون را برای عزیزان بسیجی و سربازان سپاه نیز تعمیم داد.
وی افزود: راه دیگر آن است که جانبازان بسیجی و سپاهی همچون جانبازان ارتش از حقوق و مزایای یکسان برخوردار شوند که این موضوع به اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان احتیاج دارد. طبیعتا باید ردیفی برای اختصاص این میزان اعتبار در بودجه تعیین کرد چرا که در غیر این صورت این قانون به هیچ عنوان قابلیت اجرا ندارد و تنها باعث توقع و انتظار از سطح جامعه به دولت می‌شود.
وی از نمایندگان درخواست کرد تا به کلیات رای ندهند تا این طرح برای کار کارشناسی بیشتر به کمیسیون برگردد.
به گزارش خبرآنلاین پیش از رای گیری برای کلیات این طرح رضا عبداللهی در اخطار قانونی این طرح را مغایر اصل 75 دانست و با بیان اینکه بار مالی این طرح تامین نشده است، گفت: لوایح بودجه از حقوق انحصاری دولت‌ها است که توسط دولت تهیه و به مجلی برای تصویب ارائه می شود. طبق قانون ما نمی توانیم برای دولت در قالب قوانین دیگر تعیین تکلیف کنیم و بگوییم باید در لایحه ات باید این موضوع را بیاوری.
وی تصریح کرد:اصل 75 بر تامین بارمالی مصوبات در طرح‌ها و لوایح تاکید شده است ما قبلا منابع بودجه را پیش خور شده است نمیتوان این طرح را به بودجه سنواتی ارجاع داد.
علی لاریجانی رییس مجلس با وارد دانستن این اخطار عنوان کرد: در تبصره این طرح آمده که بارمالی توسط دولت در بودجه سنواتی پیش بینی شود که این عبارت با توجه به تجربیات قبلی از سوی شورای نگهبان ایراد گرفته خواهد شد چراکه این نحو تصویب قانون را کافی و رافع نمی دانند. از این رو برای کلیات رای گیری خواهد شد و در صورت موافقت نمایندگان اخطار به رای گذاشته خواهد شد.
نمایندگان مجلس در ادامه با کلیات این طرح موافقت و با اخطار وارد شده مبنی بر اصل 75 بودنی این طرح نیز موافقت کردند تا پیشنهاد جایگزینی محمد دهقان مورد بررسی قرار گیرد.
براساس این پیشنهاد دولت می تواند به جانبازان و سربازان سپاهی نیز همچون سربازان ارتشی به تدریج و براساس درصد جانبازی از محل صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح مستمری این افراد را نیز پرداخت کند.
وی در تشریح پیشنهاد خود با بیان اینکه این موضوع بیش از 10 سال است که در حال پیگیری است، گفت: این موضوع در ستاد کل نیروهای مسلح گردش کار کرده،گزارش آن برای رهبری معظم نیز فرستاده شده و ایشان با این موضوع موافقت کرده اند و وظیفه دولت بوده است که لایحه آن را بیاورد و تا انجا که اطلاع داریم پیش نویس آن هم در وزارت دفاع تهیه شده اما هنوز به مجلس ارائه نشده است.
وی با بیان اینکه این تبعیض باید مرتفع شود، گفت: دولت می تواند به تدریج و با در نظر گرفتن درصد جانبازی از محل مورد نظر این تبعیض را رفع کند.

این پیشنهاد نیز با اخطارهایی روبرو شد آنجا که بهروز نعمتی نماینده اسد آباد با اشاره به اینکه این پیشنهاد خود تبعیض آمیز است، افزود: تجربه ثابت کرده با توجه به بحث درصد جانبازی، جانبازان بالای 50 درصد معمولا از امکانات استفاده کرده و تقاضا می کنم تا این قانون شامل همه شود و نسبت به جانبازان رفع تبعیض شود.
ایرج ندیمی نماینده لاهیجان نیز با بیان اینکه این نحوه تامین بارمالی غیرقانونی و ضمانت اجرایی ندارد، خواستار بازگشت این طرح به کمیسیون و رایزنی با دولت برای رفع مشکل شد.
علیرضا زاکانی نماینده تهران نیز در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 75 گفت: در بررسی تسری مزایای پرسنل ارتش به سپاه، موضوع تامین مالی قبلا صورت گرفته است، زیرا در سال 1366 که قانون ارتش به تصویب رسید، پرداخت ها برعهده خود ارتش گذاشته شد و قانون سپاه در سال 1370 نیز مقرر کرده که پرداخت های این دستگاه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شود.
وی افزود: براساس مستندات موجود آقایان فروزنده، رفیق دوست و ظریف منش به عنوان متولیان بنیاد در طول سال های مختلف اعلام کردند که بابت این مصوبه قانونی پول دریافت کرده اند و آقای ظریف منش در سال 1371 اظهار کرده مبلغ 16 میلیارد تومان پول برای این امر گرفته است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با اشاره به اینکه مصوبه الحاق یک تبصره به قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص منابع مالی جای بحث ندارد، تصریح کرد: مشکل این بود که بنیاد پول ها را پرداخت نمی کرد و این کار تخلف قانونی بود که پولی گرفته شده ولی پرداخت نشده است.
وی تاکید کرد: ما نباید قانون را به صورت بداهه بنویسیم که محل اشکال باشد و برای دولت هزینه ایجاد کنیم. لذا باید مصوبه اصلی طرح را بپذیریم و این قبیل اضافات را که جای تبعیض برای جانبازان و خانواده شهدا می گذارد، نداشته باشیم.
اسماعیل کوثری نیز در اخطاری گفت: متاسفانه تعداد 21 هزار و 890 نفر از بسیجیان جانباز سپاه حقوقی معادل 300 هزار تومان دریافت می کنند که این میزان دریافتی مسلماً حق این افراد نیست.
وی ادامه داد: لازم به ذکر است که به12 هزار نفر از سربازان وظیفه سپاه نیز ماهانه 150 هزار تومان پرداخت می کنند که پرداخت این میزان حقوق جای تاسف دارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در ابتدا قانون مشخص در ارتش وجود داشته است، تاکید کرد: وجود قانون در ارتش برای وظیفه های جانباز، رقم حقوقی مناسبی را مشخص کرده است، لذا دولت نیازی به مشخص کردن ردیف خاصی ندارد و می تواند رقمی معادل 200 میلیارد تومان را در بودجه سنواتی خود لحاظ کند.
لاریجانی در پاسخ به اخطار کوثری با بیان اینکه این توضیحات اخطار نیست بلکه طرحی برای پیشنهاد است، گفت: به طور حتم باید تبعیض رفع شود و توضیحات اسماعیل کوثری روشن کننده چگونگی رفع تبعیض است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این پیشنهاد بسیار خوبی بود به شرط آنکه دولت بار مالی آن را تقبل می کرد ولی چون دولت اعلام می کند که بار مالی را قبول ندارد لذا ما باید به نحو دیگری این مهم را برطرف کنیم
پور ابراهیمی نیز در مخالفت با این پیشنهاد با بیان اینکه ما با کلیت این طرح موافقیم، گفت: این پیشنهاد ضمانت اجرایی ندارد تنها توقع و انتظار را بین این افراد ایجاد می کنیم. باید از همان محل پرداخت مستمری جانبازان ارتش برای جانبازان سرباز و بسیجی سپاه نیز تامین اعتبار کرد.
قسیم عثمانی نماینده بوکان اما در موافقت با این پیشنهاد با بیان اینکه دولت بنا به دلایل سیاسی یا غیر سیاسی از اوردن لایحه خودداری کرده است، گفت: تبعیض آشکار باید برطرف شود، ما باید ظرفیت قانونی را ایجاد کنیم تا اگر دولت در بودجه سنواتی این اعتبار را تامین نکرد خودمان در کمیسیون تلفیق این مستمری را برقرار کنیم.
در پایان مباحث صورت گرفته، نمایندگان با پیشنهاد ارائه شده موافقت کردند. براساس این اصلاحیه دولت می تواند به جانبازان بسیجی داوطلب و سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانند جانبازان ارتش به تدریج و بر مبنای اولویت درصد جانبازی، از کار افتادگی و اعسار تامین بار مالی آن در بودجه سنواتی از سال 1392 و بعد از آن از طریق تامین اجتماعی نیروهای مسلح حقوق پرداخت نماید.

بر اساس تبصره ماده واحده این طرح، اجرای این ماده مانع از پرداخت‌های مندرج در مواد 171 قانون مقررات استخدامی سپاه و 153 قانون ارتش به جانبازان بسیجی، داوطلب و سربازان سپاهی نیست.
همچنین مقرر شد آیین‌نامه اجرایی این ماده واحده توسط وزارت دفاع با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه شود و به تصویب هیات وزیران برسد.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغري IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    48 9
    چرا بين جانبازان جنگ تبعيض مي شود من خودم در خط مقدم با جهاد سازندگي بودم و مجروع شدم اما دريغ از هيچ گونه امكاناتي
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    50 4
    متاسفانه تبعیض بین جانبازان زیر 25وبالای 25درصد خیلی زیاد است بررسی شود وتا میتوانید اصلاح قانون گردد متشکرم
    • بی نام RU ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
      2 0
      واقعا با یک درصد پایینتر اینهمه تبعیض عادلانه نیست
  • راوند IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    24 5
    من هم يه جانباز 65درصدى هستم در سازمانى که کار ميکردم همکارى داشتم کاماه جانبازى با درصد ى کمتراماحقوق ماهانه دريافت ميکرد چند مرحله هم هديه گرفت ?چرا چون.ايشان سرباز اعزام ارتش اما من سرباز داوطلب سپاه. حالا حقوق اين چندين سال چي ميشه. حتما پر.البته درد زياد است,اماانچه جايى نرسد فرياد است.
  • راوند IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    15 7
    بنده هم جانباز 65%هستم که بااين تبعيض بيش از 30سال است که کنار اومدم, مسولينم, اخه چرا, ا اين 30سال که گذشته چى ميشه, هر چند انچه جايى نرسد فرياد است.
    • بیرامی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
      5 2
      جانبازچهل درصد سرباز سپاه هستم تبعیض بین جانبازان سپاه وارتش تا کی جانباز قبل از جنگ و بعد از جنگ یعنی چه انقد بی عدالتی در این مملکت اسلامی به چشم میخورد که ما به جای اقایان شرمنده شدیم تکلیف همسان سازی حقوق جانبازان سپاه وارتش با افزایش حقوق ارتشی ها همراه بود پس سپاهی ها چه
  • احمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    20 5
    چرا کسی که 28 ماه در خط مقدم جنگیده اما زخمی نشده هیچ امکان رفاهی دریافت نمیکنه اما کسی که فقط یک روز در جبهه بوده و همان روز زخمی شده از تمام خدمات بهره منده؟؟؟؟ مگه ما فداکاری نکردیم؟ حتما باید یک سانحه ای داشته باشیم؟؟؟ خواهش میکنم این کامنتو بذار.
  • علی اکبر لتیباری IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    13 0
    با سلام.اگر نمایندگان محترم مجلس واقعا پیگیر این موضوع باشند خوب است بشرط آنکه آنچه بر سر لایحه جامع ایثارگران آمد،بر سر این موضوع نیز نیاید.البته تا این حد هم جای شکرش باقیست که نمایندگان تا حدودی به فکر افتاده اند.......
  • کریم EU ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    21 8
    بهتر است که مدت حضور در جبهه دفاع مقدس به درصد جانبازی اضافه شود تا درصد جانبازی به بالای 25% برصد تا مشمول گرفتن مستمری شوند. زیرا کسانی هستند که با وجود شرکت در عملیاتهای کوچک و بزرگ درصد جانبازی انها کم است اگرمسئله نصرت اسلام نبودهیچکس تاب تحمل حجم اتش دشمن رانداشت
  • امیر IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    31 8
    بهتراست درصد جانبازی حذف شود وبه جای ان درصد ایثار گری به تمامی ایثار گران داده شود وتعیین درصد ایثار گری شامل:مدت زمان حضور در جبهه- مجروحیت - محل خدمت درجبهه - سابقه ی اسارت - وضعیت خدمتی(بسیجی - سرباز - کادر)
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    15 11
    بهتر است به جای درصد جانبازی درصد ایثارگری داده شود تا تبعیض از بین رود
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    11 4
    اینجانب همسر شیمی درمانی و تحت درمان سرطان روده یک جانباز 30% متوفی دوران دفاع مقدس از شهر میانه استان آذربایجان شرقی هستم ( که پس ا20 بیست سال تحمل عوارض ناشی از مجروحیت وجانبازی اعصاب و روان همسرم 6 سال پیش در بیمارستان امام (ره ) شهر تبریز به لقا لله پیوسته اند (بگذریم از بی کسیمان که حتی پرونده شهادتش را کسی نشد پیگیری کند) بدلیل عدم تامین و عدم تقبل هزینه های درمان بیماری سرطان روده اینج
  • محمد A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    15 0
    چرا خودرو جانبازان زیر 70% را نمی دهیدجانبازان 70% با تخفیف 40 میلیونی هرکدام 2 خودرو رایگان دریافت کردند این ظلم نیست؟؟؟؟ گناه ما چیست اگر با 65% جانبازی و عائله مندی محروم هستیم .حتی حقوق ما نصف انان است آقایان بنیاد روز قیامت باید پاسخگو باشید .اگر مسلمانید
  • مهدی مهدیزاده IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    9 4
    اینجانب مهدی مهدیزاده از اذربایجان شرقی 15 درصد جانبازی دارم جانبازانی هستن که یک ماه از ماه جلوتر اقدام به حقوق مستمرین کردند ماهیانه 300 هزار تومان حقوق دریافت می کنند ولی به ما 4 ماه 4 ماه400 هزار تومان بول میدند فرق ما ب وبه ما رسیدگی کنندانهایی که ماهیانه 300 هزار تومان بول می گیرند چه فرقی دارد از محصولان خواهش میکنیم به ما هم ماهیانه حقوق برداخت کنند اجرکم عندالله تا زنده ایم رزمنده ایم متشکرم
  • حسن زین الد ینی جانباز 45درصد IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    30 2
    چرا ماده 190که باید به جانبازان بسیج وسپاه مانند جانبازان ارتش حقوق پرداخت شود اجرا نم شود اقای زریبافان پس شما چکار میکنی ان بالا نشستی
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    15 5
    چرا بین جانبازان زیر 25درصد و بالای 25درصد اینقد تبعیض قائل می شوند و چرا حد اقل یک کارت شناسایی به ما نمی دهند.و خواهشا از بند پ صرف نظر شود تا شاید روزی حق به حق دار رسد
  • محمدرضا خدادوست جانباز 10درصد از شهرستان بجستان IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    10 4
    خواهشآ توجه کنین!!!! پدرم 6 ماه بسیجی 2 سال سربازی در جنگ بوده.پدرم بی کاره و اعصابش داغونه خداوکیلی.کسی نیست به داده ما برسه.دارم توی این خونه دیوونه میشم.سر هرچیزی میشه رومیکنه به من و مادرم و فحاشی میکنه.بدنش شیمیاییه و از نظر اعصاب و روان خیلی داغونه.آهااای مسعولین...لطفآ یه کاری واسه کسایی که پرونده ندارن بکنین...چه وضعشه..تا کی باید صبر کنیم؟؟اه ه ه...
  • محمد میرزاخانی A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    12 4
    اینجانب جانباز 20% وظیفه سپاه هستم تقریبا دوسال حقوق 300/000 تومانی به مامیدادند و بعد از آن این مبلغ به 150/000 تومان تقلیل پیدا کرد و مدتی بعد به 50/000 تومان و از ماه قبل نیز کلا این مبلغ صفر شد . میخواستم دلیل آن را بدانم و بدانم که تفاوت بین سربازان جانباز ارتشی با حقوق حدود 800/000 تومانی با ما چیست ؟ و آیا حقوق ماهیانه ما برقرار خواهد شد یا خیر ؟
  • علی عصمتی فرد از بجنورد خراسان شمالی جانباز20 درصد A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    3 0
    اینجانب از بسیج حقوق دریافت میکردم حدودشش ماه است انرا قطعح کردن چون ازتامین اجتمایی مستمری دریافت میکنم ومیگند ازجادیگر حقوق بگیری به شما حقوق نمیدهیم درست ایا منی که باانوادرد رنج جانبازی کارکردم دیگررمقی دربدنم نماده وخانوده ام همه مشکل اعصاب روان ازخودم بدتر شده اند چون مستمری مهیانه 500000هزارتومان میگرم باید قطع شود بعدا اقایی که ماهیانه چند صد میلیون پول گذاشته بانک و10میلیون صو ددریافت میکند چون بی کار است ولی کاردولتی ندارد حقوق دریافت کند خلاصه بعد ازقطع حقوق خودم زندگیم ازهم می پاشدشمارابه خدا کاری بکنید در انتها سلام برهمه انهای کم مضلومندو خودم ک یکصدترکش دربدنم موجد است علاوه بر شیمیای واعصاب روان چندین باردربخش اعصاب و روان بستری شدم باید چه کنیم صبر ایوب راندارم
  • مصطفي IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    12 4
    جانباز بسيجي وسرباز وظيفه سپاه هستم، حالا كه اين تبعيض بين جانباز ارتش و سپاه را ميبينم بسيار تاسف ميخورم بر حال خودم براي زمانيكه نذر و نياز ميكردم كه خدمت سربازيم را در سپاه بگذرانم چقدر دعاكردم كه در مصاحبه قبولي سپاه رد نشوم....خدايا تو شاهد بودي كه در اين دنياي مظلوم كش، تك فرزتد مادر پيرم بودم و مرا با يتيمي بزرگ كرد حدود 40 ماه خط مقدم جبهه بودم و در 2 عمليلت مجروح شدم اما حتي يكبار به سركشي از مادر پير وعليلم نرفتند و اين در حالي بود كه مرتب از منازل آقايان مسؤول پايگاهها همراه با هديه سركشي و بازديد داشتند ، با اين وصف خدايا تو شاهدي كه چگونه حقوق ما و امثال ما ضايع ميشود و حتي با موافقت رهبر معظم، اين حقوق احقاق نميشود ، خدايا چگونه از اينها بگذريم؟؟؟ خواهش ميكنم اينو حذف نكنين...
  • کیهان A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 1
    بنده حدود یک سال و نیم سابقه خدمت درجبهه دارم ان هم خط مقدم جایی که کمتر کسی حاضر میشد به اونجا بره اما هیچ امتیازی ندارم چرا؟ چون جانباز نشدم پس فداکاری و ایثار یعنی چه ؟ به جای درصد جانبازی باید درصد ایثار و فداکاری و زمان خدمت در جبهه مهم باشد .
  • فیض اله افشار جهنباز 20 درصد IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    6 0
    نوش دارو بعداز مرگ سهراب تا اینها بخوان طرح و لایحه و قانون تصویب کنن و ابلاغ کنن و نوشتن اینامه و اجرا کنند دیگر جانبازی زنده نیست فقط انوقت بدرد قبر بابای خودشان میخوره
  • ازاده A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    8 3
    من جانباز شیمیایی هستم که درسال 81 حالت اشتغال شدم.. در یکی ازشرکت هامشغول کار هستم.وسرپرست یکی از قسمت های شرکت بودم.ولی موضوعی شد ومدیر عامل ان شرکت عوص شد..مدیر عامل شرکت بایکی از جانبازان شیمایی که ایشان هم از مشکلات ریوی زیادی رنج میبرد ومدیر یک قسمت شرکت بودند .رابطه شان تیره شد .طوری شده بود که این جانباز عزیز را کنار دفتر خود یک اتاق بهش داد وهیچ کس حق نداشت با این جانباز عزیز رفت امد کند .واگر کسی وارد اتاق این برادر میشد از پست وکار برداشته میشد .بند حقیر ویکی از ازادگان عزیز از این جانباز حمایت کردم .که ماراهم از پست وکار برداشتن و حدود شش ماه حیران وسرگردان ان شرکت شدیم.ولی توکل به خدا صبر کردیم ..مدیر عوض شد .خدای مهربون هم کمک کرد .همان برادر جانباز شد مدیرعامل
  • محمد رضا ......... ت EU ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    12 1
    با تشکر از نمایندگان مجلس برای تصویب قانون پرداخت مستمری جانبازان بسیجی و مشمولان سپاهی ولی از دولت هم خواهش مبکنیم اینقدر دنبال بار مالی نباشند اگر دلشان بخواهد آن بار مالی را هم پیدا می کنند و همین طور نمایندگان مجلس اگر دلشان واقعا بخواهد همین امسال دولت را مکلف به پرداخت می کنند خواهش میکنیم این مشکل ما را حل کنید
  • موسی A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    3 5
    سلام من جانباز ۳۰٪ هستم سرباز سپاه بودم و۲۱ماه در جبهه بودم وبا عارضه شیمیای درریه وچشم درصد از بنیاد گرفتم والان بایک حقوق مستمری زندگی میکنم اگر سپاه مارا تحت پوشش میگرفت مثل ارتش ما هم می توانستیم از مزایای ان استفاده کنیم مثل بیمه سپاه هم بیمارستانهای خوبی دارد وهم امکانات زیادی دارد چرا مارا هم سپاه تحت پوشش قرار نمی دهد لااقل بیمه خدمات درمانی سپاه شویم ممنون از سایتتون
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    3 3
    باسلام چرابین جانبازان تبعیض قائل هستی درحالی که همین بسیجیان وسپاهیان که درمقابل دشمن ایستادن واین تبعیض 26سال که ادامه داردمگربسیجیان وسپاهیان که گناهی مرتکب شدن که ازاین حقوق محروم شوددرصورتی سربازان وظیفه خودشان راانجام دادن دولت سعی کندازاین جانبازان روزی بازوی دستشان بودحمایت کند
  • حیدرعلی کریمی A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    6 6
    باسلام ازقدیم گفتن سواره ازپیاده خبر نداره اگر واقعا میخواهید تبعیض نباشد بیاییدحقوق نمایندگان مجلس ووزرا راهم وزارت کاری پرداخت کنیدجانباز۳۰٪سپاه هستم که دربانک سپه کارمند بودم وهمکارانم باهمین درصدجانبازارتش بودند سربرج انهادوتا فیش حقوقی داشتند یکی ازبانک یکی ازارتش ولی من فقط ازبانک
    • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      15 5
      شمارا به خون شهدا قسمتان می دهم جانبا ان شاغل سپاه هم مثل ارتش رفتارکنید حقوق جانبا زان سپاه را خود سپاه مثل همان ارتش پرداخت کندفقط سریع نکنه گذاشتید همه جانبازهاشهید بشن ودیگه کسی پیگیر حقوق جانبازها نباشدالان سی سال هست که فقط مصوبه تصویب میکنیدالاهی که همه نمایندگان مجلس مدیون خون شهدا باشند اگرتاآخرامسال تکلیف رامشخص نکنند
  • حمیدپروار US ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    3 1
    خدایا به فریاد من معلول جنگی بسیجی برس
  • روح الله عالي محمدي برافتاب A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 1
    سلام وخسته نباشيد چه خوب اشت بعدازسي سال به فكر قانون ارتش وسپاه شديد كه فرق اين قانون چقدر حق جانبازان سپاه اجحاف شده من جانباز15./.شيمائي سپاه هستم تاكنون هيچ حق حقوقي نديدايم فقط ميدانيم كه جانبازان ارتش مثل پرسنل رسمي خودشان ماهيانه حقوق دريافت مي كنند لذاازمسئولين محترم تقاضامنديم اين قانون اجراشود مگرماجانبازان عمرحضرت نوح داريم باباالان سي سال ازجنگ گذشته يك مقدارسريعتر فكرجانبازان باشيد
  • دوست IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 1
    سلام فقط میخواهم بگویم فکر کنید وبیندیشید ای که قانون بلدید فرق بین اسیر جانباز وبا اونیکی رنگ منطقه رو ندیده جانباز شده یکی است
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    3 1
    ناله اگر ناله من گوش اگر گوش تو انکه به جایی نرسد فریاد است