ایسنا نوشت:

علی عباسپور تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس را اقدامی خوب ارزیابی کرد و افزود: مقدمات چنین طرحی در مجلس هشتم تهیه شده بود؛ البته به دلیل شائبه‌هایی که ممکن بود در انتخابات مجلس نهم به عنوان اولین انتخابات بعد از سال 88 ایجاد کند و به خاطر نزدیکی به زمان ثبت‌نام داوطلبان برای مجلس نهم تصمیم گرفته شد این طرح مسکوت بماند.
وی با بیان اینکه شاکله طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس نهم، از نظر انتخاباتی همان است که در مجلس هشتم تهیه شده بود، توضیح داد: بطور کلی طرح اصلاح قانون انتخابات مناسب است. چراکه انتخابات‌های متعدد از ابتدای انقلاب تا به حال داشته‌ایم و با وجود دقت بسیار در برگزاری انتخابات، همیشه این شائبه وجود داشته است که انتخابات مورد سوءاستفاده دولتی قرار می‌گیرد که در آن مقطع زمانی، برگزاری آن در دست آن دولت است.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای از بین رفتن شائبه تاثیرگذار بودن دولت حاضر در مقطع زمانی انتخابات، اینکه برگزاری انتخابات ضمن حفظ قانون اساسی و نظارتی که برای شورای نگهبان در نظر گرفته شده است، زیر نظر یک شورا از نمایندگان سه قوه انجام شود و نظارت اجرایی بدون تداخل در کاری شورای نگهبان اتفاق بیفتد، کار بسیار خوبی است.
عباسپور با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات مخالف قانون اساسی نیست، خاطرنشان کرد: در قانون ذکر نشده است که مجری انتخابات صرفا باید دولت باشد، پس می‌تواند هیات برگزاری انتخابات را داشته باشد که در طرح اصلاح قانون انتخابات دیده شده است اما ابزار و مکانیزم اجرایی باید دست دولت باشد.
وی افزود: نمایندگان مجلس باید دقت کنند موادی را که مغایر با قانون اساسی است و می‌تواند تداخل با نظارت شورای نگهبان داشته باشد حذف کنند که طرح اصلاح قانون انتخابات با مخالفت شورای نگهبان روبه‌رو نشود.
عباسپور به چند پارامتر دخیل در اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برسد، اشاره کرد و گفت: اگر شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات اشکال زیادی نگیرد و طرح چندین مرتبه به شورا نرود و برنگردد و در نتیجه کار طولانی نشود، ممکن است به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم برسد.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اگر حجم کار مجلس کم باشد و طرح لایحه بودجه مثل سال‌های اخیر با دو ماه اخیر از مهلت قانونی به مجلس ارائه شود، چون در ابتدای کار مجلس نهم هستیم، می‌توان برای این طرح اولویت قائل شد و ممکن است طرح اصلاح قانون انتخابات در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عملی شود.
در همین راستا غلامعلی حدادعادل با بیان مخالفتش با طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار کرد:‌ من به کلیات این طرح هم رای ندادم.
وی افزود: بعد از اینکه کلیات این طرح رای آورد تلاش شد که موادی که از قانون اساسی اصلاح شود و تا حدود زیادی هم این کار انجام شد. اما احتمالا باز هم اصلاحاتی روی این طرح انجام گیرد.
این عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 31 طرح اصلاح قانون انتخابات خاطرنشان کرد: این ماده با حضور یک عضو از مجلس شورای اسلامی در هیات اجرایی به عنوان عضو ناظر اصلاح شد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهید کرد، تنها به گفتن این جمله اکتفا کرد که همچنان منتظر بمانید.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =