کتاب «بن در جهان» نوشته‌ دوریس لسینگ با ترجمه‌ مهدی غبرایی از سوی نشر ثالث و خاطرات هوشنگ ابتهاج در دو جلد از سوی نشر سخن منتشر شد.

ایسنا نوشت: کتاب «پیر پرنیان‌اندیش؛ در صحبت سایه» دربرگیرنده خاطره‌های هوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه)، شاعر پیشکسوت، در دو جلد و 1500 نسخه از سو ی نشر سخن منتشر شده است. این کتاب در قطع وزیری در دو جلد گالینگور با جعبه و با قیمت 75هزار تومان به چاپ رسیده است. «پیر پرنیان‌اندیش؛ در صحبت سایه» گفت‌وگوی میلاد عظیمی و عاطفه طیه با هوشنگ ابتهاج است و در آن دوره‌های مختلف زندگی این شاعر و موسیقی‌پژوه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به «ه.ا. سایه» ششم اسفندماه سال 1306 در شهرستان رشت متولد شده است. برخی از مجموعه‌های شعر چاپ‌شده‌ او عبارت‌اند از: ‌«نخستین نغمه‌ها» 1325، ‌«سهراب» 1320، «شبگیر» 1332، «زمین» 1334، «چند برگ از یلدا» 1334، «یادگار خون سرو» 1360، «سیاه‌مشق»، مجموعه‌ی غزل‌ها، رباعی‌ها، مثنوی و دوبیتی و قطعه که در سه شماره‌ 1، 2 و 3 منتشر شده است.

 

 

همچنین کتاب دیگری از دوریس لسینگ، برنده‌ جایزه نوبل ادبیات، با ترجمه مهدی غبرایی منتشر شد. کتاب «بن در جهان» نوشته‌ دوریس لسینگ با ترجمه‌ مهدی غبرایی از سوی نشر ثالث منتشر شده است. این رمان دنباله کتاب «فرزند پنجم» از این نویسنده‌ انگلیسی است. در رمان «بن در جهان»، «بن» شخصیت اصلی داستان «فرزند پنجم» دیگر یک بچه‌ کوچک نیست؛ بلکه این رمان به روایت این شخصیت عجیب‌الخلقه در جوانی می‌پردازد و نویسنده سعی می‌کند رویارویی او را با دنیای سرشار از نیرنگ و فریب تصویر کند. نویسنده در رمان «فرزند پنجم» سراغ ژانر وحشت رفته ‌است. به نوشته‌ گاردین، او به شکلی زیبا، وحشت را باز‌آفرینی کرده و «فرزند پنجم» بازی با تصاویری به یادماندنی از وحشت است که از دورانی دور وجود داشته است.رمان «فرزند پنجم» لسینگ پیش‌تر با ترجمه‌ی مهدی غبرایی و کیهان بهمنی به فارسی منتشر شده است. همچنین از دیگر آثار منتشرشده‌ی این نویسنده به فارسی به رمان‌های «رهنمودهایی برای نزول در دوزخ» ترجمه‌ علی‌اصغر بهرامی، «تروریست خوب» ترجمه‌ الهه مرعشی، «فرزند عشق» ترجمه‌ی ساسان تبسمی، «چال مورچه» ترجمه‌ ضیاءالدین ترابی و «علف‌ها آواز می‌خوانند» ترجمه‌ زهرا کریمی می‌توان اشاره کرد.

دوریس لسینگ - نویسنده‌ انگلیسی - روز 22 اکتبر 1919 در کرمانشاه متولد شد و در شش‌سالگی به همراه خانواده‌اش به زیمبابوه مهاجرت کرد. معروف‌ترین اثر او که شهرتش به واسطه‌ی آن است، کتاب «‌دفترچه‌ طلایی»‌ است که در سال 1962 منتشر شد. او در سال 2007 برنده‌ نوبل ادبیات شد.

 

 

ساکنان تهران برای تهیه هریک این از کتاب ها و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =