دو کتاب «می‌بخشم ولی فراموش نمی‌کنم» و «پشت صحنه دلم» تجدید چاپ و کتاب تاریخی - اسنادی «ایران و بیزانس» برای نخستین بار روانه بازار نشر شدند.

کتاب «می‌بخشم ولی فراموش نمی‌کنم» که در کمتر از 3 ماه به چاپ دوم رسیده بود، در آستانه سومین نوبت چاپ قرار گرفته است. به گزارش مهر، کتاب «می‌بخشم ولی فراموش نمی‌کنم» اولین کتاب چاپ شده از افسانه نیک‌پور است که با استقبال جامعه کتابخوان رو به رو شده است. این کتاب 509 صفحه‌ای را انتشارات آبی اواخر سال 90 در قطع رقعی و با جلد شومیز منتشر کرد که به فاصله 3 ماه به چاپ دوم رسید و اکنون هم در آستانه چاپ سوم قرار گرفته است.

داستان کتاب «می بخشم ولی فراموش نمی‌کنم» در مورد ماهان دختری که در بچگی پدر و مادرش را از دست داده و به همراه مادربزرگ و عمه‌اش زندگی می‌کند. او یک دوست صمیمی به نام کیانا دارد که هر دو در دانشگاه گرافیک می‌خوانند. در ادامه داستان ماجراهایی پیش می‌آید، از جمله اینکه زنی ماهان را برای پسرش که در آمریکا ساکن است، خواستگاری می‌کند و این موضوع روال زندگی ماهان را تغییر می‌دهد و ...

نویسنده در رمان «می‌بخشم ولی فراموش نمی‌کنم» توانسته خواننده را همراه ماهان به نیویورک برده و او در لحظه، لحظه زندگی قهرمان داستان، شریک کند.

 

همچنین کتاب «ایران و بیزانس» نوشته نینا پیگولفسکایا با ترجمه کامبیز میربهاء توسط انتشارات ققنوس به چاپ رسید. این کتاب تاریخ ایران و بیزانس را در سده‌های ششم و هفتم میلادی بررسی می‌کند و در آن به شرح اوضاع داخلی دو کشور در این دوره تاریخی می‌پردازد. بحران‌های داخلی هر دو کشور و مناسبات سیاسی آن دو با یکدیگر در آن سده‌هاس حساس و سرنوشت‌ساز بخش مهمی از کتاب‌ را شامل می‌شود. در این کتاب جنگ‌های ایران و بیزانس و علل پیروزی یا شکست هر یک از رقیبان با دقت و با ذکر جزئیات شرح داده شده است. از نقاط قوت کتاب، بهره‌گیری مولف از منابع اغلب دست‌اول و نزدیک به دوره مورد بحث است. او با استفاده از منابع متعدد به زبان‌های یونانی، سریانی، عربی و فارسی و مطالعه تطبیقی آنچه در منابع مذکور درباره این دوره آمده، تصویر به نسبت روشنی از اوضاع دو کشور قدرتمند سده‌های ششم و هفتم میلادی ارائه کرده است.

بیزانس پس از یوستی نیانوس، ماوریکیوس، ایران در پایان سده ششم میلادی، تصرف سرزمین‌های بیزانس توسط ایران، ایران در روزگار خسرو دوم و ... فصل‌های مختلف کتاب هستند.

نینا پیگولفسکا خاورشناس و تاریخ‌نگار روسی در خانواده‌ای اشرافی و لهستانی‌تبار در سن پترزبورگ روسیه متولد شد. او به زبان‌های یونانی، لاتین، عبری، عربی، سریانی و حبشی مسلط بود و به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ایتالیایی آشنایی داشت و جالی اینجاست که زبان فارسی را بلد نبود.

 

بر اساس گزارش این خبرگزاری، چاپ دوم مجموعه شعر «پشت صحنه دلم» سروده حسین تولایی توسط انتشارات پیدایش منتشر شد. مجموعه شعرهای حسین تولایی با تصویرهای راحله برخورداری همراه شده است که شعرهای آن شاید در نگاه نخست مخاطب نوجوان را هدف قرار داده باشد، ولی در واقع می‌تواند خوانندگان شعردوست بزرگسال را هم با خود همراه کند. بال آخر، فکرهای بادبادکی، دست من که نیست، در کلاس باغ، خیابان، اتفاق آسمانی زمین، مثل خواب، ما، سبز، فال، کوچه شهید سیادتی، سیب آرزو، کارنامه، پشت صحنه دلم، جواب خدا، وقت قرمز غروب، کسی که و پیراهن دلم عنوان شعرهای کتاب هستند.

شعرهای کتاب مضامین عاشقانه، اجتماعی، مذهبی و دفاع مقدسی را شامل می‌شود.

 

در یکی از شعرها می‌خوانیم:

تو رفتی
و من هم!
فکر کردی جداشدیم
غافل که این‌بار
به فعل تازه‌ای
به رفتن
من و تو ما شدیم!
این کتاب در شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 5 هزار تومان و قطع فانتزی و تمام رنگی منتشر شده است. شاعر کتابش را به «دختر گندمگون» تقدیم کرده که تصویر دخترکی کوچک با چتر زیر باران او را نشان می‌دهد.

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =