رییس مجلس دانشجویان را برگزیدگان و فرهیختگان مکتب فکری امام(ره) دانست که امروز نیز باید صحنه‌گردان و محور مبارزه اقتصادی باشند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو اظهار داشت: 16 آذر یادآور رشادت‌های دانشجویان عزیز و مبارزات ارزشمند آنان در برابر استعمار آمریکا و استبداد وابسته داخلی است. این روز بزرگ را که مزین به روز دانشجو است به دانشجویان عزیز کشور تبریک عرض می کنیم و یاد شهدای دانشجوی را گرامی می‌داریم.
وی با بیان اینکه این روز به صورت نماد حرکت دانشجویی کشور در تاریخ مبارزات ملت ایران از درخشندگی ارزشمندی برخوردار است، افزود: عملا این جهت‌گیری تاثیر خود را چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه در حرکت تکاملی آن به نحوی شایسته گذاشت. امروز بعد از چند دهه مبارزات ضد استعماری ملت ایران به خصوص دانشجویان می توان ارزیابی تحلیلی از نتایج آن ارائه نمود.
اهم سخنان رییس مجلس در ادامه بخوانید:
• در صحنه بین المللی آمریکا مسیری با فراز و فرود مشخص را طی کرده است، در افول قدرت شوروی سابق آمریکا تواسنت خود را به نقطه اوج قدرت جهانی برساند اما در مقابل روشنگری انقلابی ملت ایران و شکست‌های پی در پی آمریکا در عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین عملا در دوران نزول قدرت قرار گرفته است به نحوی که امروز دیگر نمی تواند از تک بعدی شدن قدرت در صحنه بین المللی سخنی بگوید و عملا قطب‌های متعددی در صحنه جهانی ظهور یافته یا در تلاش برای پیدا کردن جایگاه هستند.
• در صحنه منطقه‌ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همه رفتارهای خصمانه و صحنه‌سازی‌های دروغین و دسته‌بندی‌های آمریکا در برابر ملت ایران حرکت تکاملی بیداری اسلامی ملت‌ها، استعمار آمریکا را دچار حیرت و سرگردانی کرده است.کشتی شکسته هژمونی آمریکا می توان در سخنان اخیر مسئولین این کشور به عیان مشاهده نمود.
• ایران که زمانی به صورت یک قدرت وابسته به آمریکا معرفی شده بود و از یک اقتصاد تماما بیمار و وابسته و دیکتاتوری منفور برخوردار بود در یک مسیر مبارزات اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل به جایگاهی رسید که هیچ یک از قدرت‌های جهانی نمی‌تواند تاثیرات این ملت بزرگ را در منطقه نادیده بگیرند.
• امروز ایران از قدرت علمی و فناوری پیشرفته برخوردار شده به طوری که غرب چند سالی است که در جهت سد نمودن این سیر تکاملی علمی به ماجراجویی در مقابل دانش هسته‌ای و موشکی ایران پرداخته است.
• ایران امروز از ظرفیت نیروی انسانی دانش آموخته ارزشمند و فراگیر برخوردار است که نمونه آن در حجم انبوه دانشجویی کشور در رشته های مختلف می‌توان سراغ گرفت. این سرمایه بزرگ چنانچه در جهت تولید داخلی فعال گردد جهش جایگاه سیاسی امنیتی ایران در پناه پایدار نمودن اقتصاد ملی به موقعیت ژئواستراتژیک می رساند. لذا باید همه بخش های کشور توجه نمایند فرصت مهمی در پیش دارند. شرایط منطقه‌ای و بین المللی برای دیگران و ایران به نحوی است که با ساماندهی اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخل که رهبری معظم بر آن تاکید نمودند ایران تبدیل به یک قطب تعیین منطقه خواهد شد که برای همیشه دوره تهدیدات را پشت سر خواهد گذاشت.
• در مسیر مبارزات ضداستعماری در دو دهه اخیر با پدیده نوینی در منطقه مواجه شده ایم که نقش قطب‌نمای تغییرات خاورمیانه را پیدا کرده است و آن مثلث الماس ایران- حزب الله و مقاومت فلسطین است که محور مبارزات ضداستعماری دهه اخیر ملت مسلمان منطقه می باشد و علی رغم فشارهای زیاد و دسایس تخریبی که قدرت های جهانی و نوکرهای منطقه ای آنها از قدرت و نفوذی برخوردار شده است که عملا در سه جنگ 33 روزه و 22 روزه و 8 روزه غزه ارتش مسلط رژیم صهیونیستی را دچار ورشکستگی نمود. و در این سه جنگ درخشندگی مثلث الماس خاورمیانه به نحوی بود که اینک خاورمیانه جدید را در پرتو تفکر مجاهدانه اسلام ناب محمدی باید تعریف نمود.
• اینها همه برکات صراط مستقیمی است که امام (ره) در مدرسه سیاسی خود استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و مبارزه با شیطان بزرگ را به ملت ایران آموخت و دانشجویان فرهیختگان و برگزیدگان این مکتب فکری هستند و امروز باید نتایج این مشاهدها را در صحنه اقتصادی با همت و اراده قوی در جهت بالفعل نمودن استعدادهای درونی کشور و بالابردن توان تولید کشور به میدان مبارزه ای جدید تبدیل نمود که باز هم دانشجویان محور این مبارزه اقتصادی می باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در ابتدای جلسه علنی امروز، ضمن ابراز تاسف از واقعه سیل اخیر دشتستان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی را مامور پیگیری مشکلات مردم سیل‌زده دشستان استان بوشهر کرد.
وی تصریح کرد: از کمیسیون عمران می‌خواهم برای پیگیری حقوق این مردم و همچنین رسیدگی به مشکلات آنان اقدام و در این خصوص اقدامات مسوولین کشور و به خصوص وزارت کشور را پیگیری و بررسی نمایند.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =