سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت بیست و سومین سالگرد فارغ التحصیلی شماری از دانشجویان بخش آموزشی حزب الله درباره موضوعات اخیر منطقه موضع گرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان یکشنبه گفت نبرد سوریه به علت مخالفت مخالفان مسلح و حامیانشان با گفتگو ، طولانی شده است.
نصرالله خطاب به حامیان مخالفان مسلح در سوریه گفت :« موضع اخلاقی شما در قبال ملت سوریه که مخالفان مسلح آنها را می کشند کجاست ؟ موضع اخلاقی شما در قبال کسانی که افراد را با چاقو در سوریه سر می برند و به خاطر تفریح آدم می کشند و افراد را از بالای ساختمانها به پایین پرتاب می کنند کجاست ؟ متأسفانه نبرد در سوریه ، طولانی است و علتش نیز آن است که مخالفان مسلح و حامیانشان با گفتگو در سوریه مخالفند و این به معنای کشتار و خشونت و قتل بیشتر دراین کشور است . قدرتهای منطقه ای از این منازعه استفاده می کنند».
سید حسن نصر الله افزود « آمریکایی ها برای القاعده در سوریه کمین گذشته اند ».
وی خطاب به القاعده گفت :« آمریکایی ها و اروپایی ها برای شما در سوریه کمین گذاشته اند و عرصه را برای شما باز کرده اند تا از سراسر جهان به این کشور بیایید تا یکدیگر را در سوریه بکشید و شما هم در این دام افتاده اید و اگر فرض هم کنیم گروههای منسوب به القاعده بتوانند روزی از روزها دستاورد میدانی داشته باشند بهای آن را در جاهای دیگر خواهند پرداخت ».
وی درباره امیدواری گروه چهارده مارس ( مورد حمایت آمریکا در لبنان) گفت :« این ارزیابیها اشتباه است و روند طبیعی نیز مراجعه به میز گفتگوهاست . در مجلس نمایندگان نیز بیایید برای قانون انتخابات تلاش کنیم . هرکس در انتخابات پیروز شود دولت جدید را تشکیل می دهد . این روند طبیعی برای کشور است و منتظر فلانی و فلانی نمی مانیم تا از فرودگاه دمشق بیایند».
وی افزود تحریم گروه مقابل هدفش به تعطیلی کشاندن مجلس نمایندگان است تا قانون انتخابات تصویب شود.
وی افزود « از گفتگوها خبری نیست زیرا گروه مقابل تصمیم گرفته است تحریم کند و هدف نیز سرنگونی دولت لبنان است اما دولت نه از طریق مردم و نه از طریق تحریم سرنگون نشده است علتش نیز پافشاری ما نیست بلکه وضع بین المللی است . اگر تحریم برای سرنگونی دولت بود این اتفاق نیفتاد اما پافشاری گروه دیگر هدفش فشار به دولت است و هدفش تعطیلی مجلس است تا قانون انتخابات تصویب نشود و ما با قانون دهه شصت 1960میلادی به انتخابات برویم یا آنکه انتخابات برگزار نشود که هر دو بد است ».
سید حسن نصر الله درباره سفر هیئتی از گروه چهارده مارس نیز به غزه که هفته گذشته به این منطقه سفر کرد گفت :« من گروه چهارده مارس را ترغیب می کنم که به غزه بروند و پیروزی مقاومت را در غزه تبریک بگویند و نمی خواهیم که آنها از مقاومت در لبنان حمایت کنند. ما مقاومت در لبنان معتقدیم به حق خود زمانیکه به مقاومت در غزه تبریک گفته می شود رسیده ایم حتی برخی فراتر از تبریک رفتند و گفتند ما از سرزمین فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد. به غزه رفتید و بازگشتید تا اینگونه بگویید که به حساب ما بروید به غزه ! »
پایان دوره تکبر اسرائیل
، سید حسن نصر الله در ادامه گفت سه موشک به تل آویو اصابت کرد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر امور داخلی این رژیم را وادار کرد دوان دوان به پناهگاه بروند .
دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد این نشان می دهد آنچه در سال دو هزار و شش میلادی و سال دو هزار و هشت و چند هفته پیش رخ داد حرکت موقتی نبوده است .
وی افزود باید این را ثبت کنیم که اسرائیل قوی، متکبر، مغرور، ترسناک و هولناک برای همیشه پایان یافت .
 

هدف ۱۴مارس از تعطیل کردن دولت تصویب نشدن قانون انتخابات است
همچنین به گزارش فارس دبیرکل حزب الله گفت که باید کارگروهی فراسیاسی متشکل از تمامی گروه های داخلی فارغ از اختلافات سیاسی برای حل مشکلات اجتماعی نظیر فقر و فروپاشی اجتماعی تشکیل شود.
نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی از سخنرانی خود در مورد بحران معیشتی و موضوعات انسانی لبنان، حجم سختی های مردم را بسیار زیاد دانست و تاکید کرد که بسیاری با بحران های واقعی در این سطح ها مواجه هستند، بویژه بعد از آغاز سال تحصیلی جدید و با آغاز زمستان این مشکلات بیشتر شده است و انعکاس این مشکلات نیز واضح تر خود را نشان می‌دهد، به همین علت است که جرم ها و سرقت و بیماریهای روانی و بحران های روانی برخی‌ها در اثر این مشکلات ایجاد شده است و مردم نمی دانند چگونه با این مشکلات مدارا کنند.

گروه مخالف توجهی به مشکلات معیشتی مردم نداشته اند

وی افزود: البته در این میان برخی نیروها و جمعیت ها دست یاری به سوی مردم دراز کرده اند، اما این مشکل را حل نمی‌کند، چرا که بحرانی در این سطح باید از سوی دولت با تمامی موسسات آن حل شود. راه حل این موضع نیز با افزایش درآمدها نیست، بلکه باید هزینه های مردم کم شود و ما در این زمینه نیاز به برنامه ریزی واقعی داریم، اما متاسفانه بسیاری از گروه های سیاسی در کشور توجهی به این موضوع نمی کنند و از سال 2004 و زمان صدور قطعنامه شوم 1559 تاکنون از طریق سخنرانی‌ها و بیانیه های خود مهم ترین موضوع برای آنها مقاومت و سلاح آن بوده است و تمامی سخن آنها در مورد سلاح است.

وی افزود: امروز نیز در حالی که سال 2012 است، باز هم می بینیم که آنها مانند نواری این سخنان را تکرار می کنند و حتی خون رفیق حریری نیز به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به مقاومت مورد استفاده واقع شده است.

مشکل فقر لبنانی ها باید حل شود

نصرالله ادامه داد: این اوضاع در حالی است که امروز فقر دیگر تنها یک طایفه را تهدید نمی کند و از سطح گروه ها فراتر رفته است، اما از سال 2004 تاکنون کسی در این کشور سعی نکرده راهکارهای حل بحران معیشتی مردم را بررسی کند، اگر ما بر سر موضوع فلسطین و اسرائیل با هم اختلاف نظر داریم، اما در این موضوع توافق داریم، بنابراین باید در این زمینه با هم گفت‌وگو کنیم.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر تمامی بازیها برای براندازی مقاومت و جنگ های نظامی علیه آن به شکست رسیده و همه می دانند که این مقاومت بود که اسرائیل را شکست داد، مقاومت الان جریانی ریشه ای است که در وجدان و ضمیر اهالی خود نقش بسته و قوی تر از آن است که توطئه ها بتوانند آن را از بین ببرند.

باید کارگروهی فراتر از اختلافات سیاسی برای حل مشکلات ایجاد شود

دبیرکل حزب الله لبنان ابراز داشت: در تمامی این مدت جریان های آگاه و بویژه مراجع دینی مطلع نسبت به فروپاشی طایفه ای در کشور هشدار داده اند، این بحران از سوی دولت حل نمی شود، چرا که برخی گروه های سیاسی هستند که در دولت حضور ندارد، بنابراین همه گروه های لبنانی باید گروه کاری ملی را تشکیل دهند و به دور از حرف و حدیث در مورد مخالفان و موافقان دولت این را بررسی کنند که قبل از فروپاشی طایفه ای کشور طوری باید این مشکل را حل کرد، این وظیفه دینی و ملی است و اگر این گروه ها تشکیل شود، منافعی برای کشور دارد، چرا که در این صورت مشکلات کنار گذاشته می شود و گروه های سیاسی برای بررسی موضوعات انسانی مرتبط با روحیه و زندگی مردم لبنان بحث خواهند کرد.

هدف جریان مقابل از تعطیل کردن دولت تصویب نشدن قانون انتخابات است

نصرالله در ادامه سخنانش به اوضاع سیاسی کنونی در کشور پرداخته و گفت که میز گفت‌وگوها وجود ندارد و هیئت عمومی نیز تشکیل نمی شود و در کار کشور نیز تعطیلی ایجاد شده است، چرا که گروه مقابل تصمیم به تحریم گرفته است و هدف از این اقدام نیز از بین بردن دولت اعلام شده، اما دولت نه از طریق خیابان‌ها و نه از طریق تحریم‌ها ساقط نمی‌شود، بنابراین اگر هدف تحریم کنندگان براندازی باشد، می دانند که این موضوع محقق نخواهد شد، با این حال اصرار آنها بر تحریم نشان می دهد که هدف آنها براندازی و فشار بر دولت نیست، بلکه هدف این است که مجلس نمایندگان تعطیل باشد تا نتواند قانون انتخابات را تصویب کند و ما را در برابر دو راهی برگزاری انتخابات با قانون شصت یا عدم برگزاری انتخابات قرار دهد که هر دوی آنها بد است.

وی ادامه داد: ما میانجی نیستم، چرا که گروهی هستیم که هدف قرار گرفته است، من نمی توانم خودم میانجی باشم، ما در جایگاه کنونی خود هستیم و به این جایگاه افتخار می کنیم و در آن باقی خواهیم ماند، اما این مانع از آن نمی شود که دیگران را نصیحت نکنیم، با این وجود ما در مقابل گروهی هستیم که اگر آنها را نصیحت کنیم، ما را متکبر خواهند خواند.


ایران بدون هیچ چشم داشتی به مقاومت فلسطین کمک می‌کند
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مقاومت فلسطین تاکید کرد که ایران بنا به دلایل عقایدی به مقاومت فلسطین کمک می‌کند و کمک‌های آن بی‌قید و شرط است.
«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم جشن سالانه فارغ ‌التحصیلی دانشجویی در مجتمع «سید الشهداء» در جنوب لبنان طی سخنانی گفت: در مورد جنگ غزه کسانی بودند که سخنان زیادی گفته و در خصوص رابطه بین حماس، حزب‌الله و ایران شک و شبهه ایجاد کردند و تحلیل‌های زیادی بود مبنی بر اینکه حماس آغوش ایران را رها کرده و به آغوش اعراب آمده است و ما بر اساس تجربه می‌دانیم که همه اینها تنها امید و آرزوست و واقعیت ندارد.

وی افزود: من درباره این رابطه می‌گویم که این روابط طبیعی و عادی است و هیچ چیزی عوض نشده و درباره ایران باید گفت که این کشور به وظایف عقایدی خود عمل می‌کند و اگر رهبران گروه‌های فلسطینی موردی را پیدا کردند که ایران در امور داخلی فلسطین دخالت می‌کند، می‌توانند بگویند.

وی تصریح کرد: ایران در طول 30 سال بدون هیچ قید و شرطی به مقاومت فلسطین کمک کرده و حتی توقع تشکر خالی را هم نداشته است و ایران در غزه به وظایف خود عمل می‌کند، اگر کشورهای عربی به غزه پول و سلاح و موشک می‌دادند و آنها را آموزش داده و تجارب نظامی را به آنها انتقال می‌دادند ما به این کشورها درود گفته و پشت سر آنها حرکت می‌کردیم اما این پول و سلاح را ایران می‌دهد، تمامی آن چیزی که ایران می‌خواهد این است که فلسطین سرزمین خود را باز‌پس گیرد و چیز دیگری نمی‌خواهد، چه کسی می‌خواهد پرچم‌دار مقاومت باشد؟ مصر ... پس ما نیز می‌گوئیم که در کنار تو هستیم و به خاطر فلسطین پشت سر تو حرکت می‌کنیم و این موضوعی است که ملاحظه در آن وجود ندارد .


 4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    12 37
    مقاومت بهترین راه در مقابل مستکبران جهان ......سازش یعنی شکست
    • بدون نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      12 3
      میشه یه کشور با این مشخصات که هم پیشرفته باشه هم مصرف کننده نباشه و هم ازادی بیان داشته باشه . و کالاهای بقول شما استکبار جهانی رو مصرف نکنه و تو کشورشون رشوه و فساد اخلاقی و دروغ و ....رواج نداشته باشه. راهنمائیمون کن.