ماجرا از جایی شروع می شود که بانک مرکزی ارائه تسهیلات به شرکت گیتی پسند با حضور 5 هزار و 700 نفر پرسنل مخالفت می کند و چند روز پس از این اعلام رسمی با جلسه ای که میان مسوولان این شرکت و بهمنی برگزار می شود همه چیز به حالت اولیه در می آید .

آذرجزایری: ماجرا از جایی شروع می شود که بانک مرکزی ارائه تسهیلات به شرکت گیتی پسند با حضور 5 هزار و 700 نفر پرسنل مخالفت می کند و چند روز پس از این اعلام رسمی با جلسه ای که میان مسوولان این شرکت و بهمنی برگزار می شود همه چیز به حالت اولیه در می آید و بانک مرکزی حرف خود را پس می گیرد.
اما دیگر فایده ای ندارد. چراکه 8 هزار سهامدار این شرکت با طلب 200 میلیارد تومانی خود از این شرکت با این استدلال که این گیتی پسند با دارابودن 37 کارخانه در آستانه ورشکستگی است مدعی دریافت اصل پول خود می شوند.
هرچقدر هم که استاندار اصفهان و مسوولان این شرکت در خبرگزاری ها و رسانه های این استان اعلام می کنند که مشکلی نیست و فعالیت این شرکت طبق گذشته ادامه دارد اما فایده ای ندارد و سهامدارها طلب پول خود را می کنند.
درحال حاضرهم به گفته مسوولان این شرکت، تاکید می کنند که سود سپرده سهامدارها با تاخیر پرداخت می شود چراکه این شرکت سعی دارد تا اصل پول سهامداران را پرداخت کند.
این درحالی است که یکی از خوانندگان خبرانلاین می نویسد: من به همراه عده زیادی از مردم اصفهان در شرکت گیتی پسند سرمایه گذاری نموده ایم که از سه ماه قبل نه سودی بابت سپرده پرداخت نموده و نه اصل پول را میدهد. هیچکس نیز جوابگو نیست. باور کنید با این وضع اقتصادی کمر من یکی که تا شده و شدیدا نیاز به پول خود دارم.

 


با اینحال مسوولان این شرکت دلیل عدم پرداخت سود سهامداران را در سیاست تامین مواد اولیه برای تولید کارخانه ها جستجو می کنند و تاکید دارند که درآمد ناشی از فروش محصولات صرف پرداخت اصل پول سهامدارانی می شود که تقاضای برگرداندن سرمایه خود را دارند.
نتیجه این تصمیم بانک مرکزی در سال حمایت از تولید داخلی تعدیل 400 نفر از پرسنل این شرکت در ابتدای آبان ماه امسال بوده است که البته هیچ مقام مسوولی خود را مقصر این تعدیل نیرو نمی داند.
گفتنی است گروه صنایع گیتی پسند اکنون بیش از 5000 نفر پرسنل و کارگر– 4 دفتر فروش و انبار در داخل کشور و حدود 5000 نمایندگی توزیع و فروش محصولات درداخل کشور دارد و همچنین محصولات صادراتی این گروه صنعتی به کشورهای کنیا، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، عراق، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و ترکیه صادر و با عقد قرارداد و همکاری با شرکت FLXT آلمان در حال ورود و عرضه محصولات به سایر کشورهای اروپایی و آسیائی است.

45/221

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    6 4
    خوردند رفت. تو اصفهان از این برنامه ها خیلی داریم. مثل چندتا قرض الحسنه که در سالهای اخیر با مشکل مواجه شدند . ودیگه حالا هم نیستند.
  • بدون نام EU ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    10 1
    مدیران این شرکت اگه می خواستند مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند می توانستند این شرکت را سهامی عام و نزد سازمان بورس ثبت کنند و خیلی شفاف گزارشات مالی و مدیریتی شان را منتشر کنند و هر وقت به سود رسیدند در بورس یا فرا بورس هم سهام شان را وارد کنند.
  • مهدی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    4 1
    با سلام، من به عنوان کسی که در جریان امور شرکت گیتی پسند هستم می گویم که ماجرا از زمانی آغاز شد که نرخ سود سپرده های بانکی افزایش پیدا کرد و مردمی که با هدف دریافت سود بالا تن به ریسک سپرده گذاری در این شرکت داده بودند پولهای خود را مطالبه نمودند و مسئولان شرکت که جمعاً سه نفر بوده و بسیار بیشتر از نیاز شرکت و با سایر انگیزه ها و با وعده سود بالا مبالغی در حدود چند صد میلیارد تومان از مردم گرفته بودند در بازپرداخت وجوه مردم در ماندند، این در حالیست که علاوه بر مبالغ کلانی که از مردم بابت سوداگریهایشان دریافت کردند بدهی معوق بالایی هم در بانکها داشتند و اکنون نیز با فرافکنی مشکلات را به دیگران نسبت می دهند.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    6 0
    واقعا چه كسي مي خواد پاسخ گويي بيكاري روز افزون كارگران شركتها در سراسر كشور باشه چرا هيچ تشكل كارگري يا كسي پيدا نميشه بداد اين كارگراهاي بيچاره برسه واقعا قشر كارگري بي دفاع ترين قشر اين مملكت شدن خيلي راحت حقوقشان ماهها عقب مي يفته به دليل مشكلات اقتصادي بنگاه ها و كارخانه ها خيلي راحت از كار اخراج ميشن به همين دلايل اصلا در شرايط خوب هم اونقدر پايه حقوقشان پايينه كه كفاف خرج زندگي رو نمي ده كارمندها دولت حداقل اينرو مطمئن هستن كه سر برج يه حقوقي مي گيرن خبر آنلاين لطفا شما به عنوان يك رسانه خبري مشكلات كارگران رو پيگيري كنن
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    9 0
    بعد چطور این شرکت تو لیگ برتر فوتسال تیم داره ؟
  • احسان IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    4 0
    چرا مسئولین به داد مردم نمی رسند .