گلعلی بابایی از انتشار زندگینامه حاج محمد ابراهیم همت و حاج احمد متوسلیان در دو کتاب «ماه همراه بچه‌هاست» و «در هاله‌ای از غبار» در قالب مجموعه (27 در 27)؛ زندگینامه فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، گلعلی بابایی درباره کتاب «ماه همراه بچه‌ها است» گفت: این کتاب زندگینامه شهید محمد ابراهیم همت است که از کودکی تا زمان شهادت وی را در برمی‌گیرد. برای نگارش این کتاب با پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و همرزمان وی مصاحبه انجام شده است.

وی در مورد نامگذاری این کتاب گفت: حاج ابراهیم همت در یکی از خاطرات خود در پاییز سال 1361 در زمان انجام عملیات مسلم بن عقیل اشاره می‌کند که در شب عملیات قرص ماه کامل بود. از این رو رزمنده‌ها حین گذر از کوه به راحتی دیده می‌شدند. اما به خواست خدا زمانی که بچه ها عبور می‌کنند، ابری جلوی ماه قرار می‌گیرد و این موجب می‌شود که عملیات لو نروند. لذا برای نامگذاری این کتاب از این خاطره استفاده کردیم.

بابایی افزود: این کتاب در حال بازبینی از سوی دفتر مقاومت است و به زودی کار فصل بندی و انتخاب عکس جهت انتشار، انجام خواهد شد. امیدورام این کتاب در اسفند ماه سال جاری که سالگرد شهادت حاج همت است از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شود.

بابایی همچنین درباره کتاب حاج احمد متوسلیان نیز به سایت سوره مهر گفت: این کتاب زندگینامه حاج احمد است که از زبان حاج احمد، خانواده و همرزمان بیان می‌شود. این کتاب در ویرایش جدید از 20 فصل تشکیل شده و در انتهای کتاب نیز اسناد و عکس‌هایی قرار دارد. این کتاب زندگینامه حاج احمد را از ابتدا تا زمان اسارت در بر می‌گیرد.

بابایی در ادامه افزود: «بچه محله سید اسماعیل»، «زندانی فلک الافلاک»، «با گردان دو در کردستان»، «کارشکنی لیبرال‌ها»، «به سوی مریوان»، «به سود مردم»، «قول و قرار کنار کعبه»، «احمد و محسن»، «ناجی دشت عباس»، «فرمانده محور سلمان و محرم»، «نبرد در دشت طاهری»، «مسافر دژ مرزی»، «مغزهای خسته»، «طرحی برای آزاد سازی»، «خرمشهر آزاد شد»، «به سوی کرانه‌های مدیترانه»، «زباله‌دانی به اسم زبدانی»(نام پادگانی در سوریه)، «زیارت رأس الحسین»، «راه قدس از کربلا می‌گذرد»، «من فردا به بیروت می‌روم» عناوین فصل‌های این کتاب هستند.

وی در مورد این کتاب گفت: «در هاله‌ای از غبار» در تیر ماه امسال به مناسبت سی‌امین سالگرد اسارت حاج احمد منتشر شد اما ویراست جدید این کتاب با ویرایش مجدد در حال انتشار از سوی سوره مهر است.

وی درباره تفاوت‌های چاپ اول و دوم این کتاب گفت: در ویراست دوم این کتاب 12 راوی دیگر به کتاب افزوده شده است و اطلاعات تکمیلی بیشتری در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. این کتاب در حجمی نزدیک به 260 برای چاپ جدید آماده شده و نگارش آن نزدیک به 7 ماه زمان برده است.


بابایی درباره نامگذاری کتاب گفت: نام این کتاب برگرفته از یکی از اشعار آقاسی در مورد حاج احمد متوسلیان است. مرحوم آقاسی در شعری در مورد حاج احمد متوسلیان سروده است: ای گمشده حصار پیچیده/ ای ماه به شام تلار پیچیده/ دستان کدام فتنه رویت را / در هاله ای از غبار پیچیده...

«ماه همراه بچه‌هاست» و «در هاله‌ای از غبار» از کتاب‌های مجموعه 27 در 27 هستند و قرار است تعداد این کتاب‌ها به 27 جلد برسد. هر یک از این کتاب‌ها در مورد زندگینامه یکی از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله خواهد بود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =