افزایش قیمت بلیط مسافربری چه هوایی و چه زمینی این روزها با روند افزایشی قیمت مواجه شده البته در برخی از مواقع این افزایش قیمت ها به دلیل افزایش هزینه هاست و در برخی از مواقع افزایش قیمت آنچنان یکباره صورت می گیرد که مورد تعجب همگان می شود.

برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: سه روز پیش برای رزرو بلیط قطار اندیمشک - تهران اقدام کردم، بعد از صدور بلیط هم من و هم مسوول آژانس مسافرتی از گران شدن بلیط متعجب شدیم. قیمت بلیط 19600 تومان درجه یک شش تخته بود. لطفا پیگیری کنید علت گرانی بلیط مورد نظر چیست؟
برهمین اساس منصور عرب یارمحمدی معاون امور مسافری راه آهن افزایش قیمت این مسیر را تایید می کند اما در عین حال این افزایش قیمت را مربوط به تعهدات راه آهن در سال 88-89 به شرکت مهتاب سیرجم می داند و تاکید می کند این تعهدی بوده که شرکت راه آهن در قبال ورود واگن جدید از سوی این شرکت داشته اما به دلیل آنکه تا کنون به این تعهدات به طور کامل عمل نشده بود راه آهن هم اجازه افزایش قیمت نمی داد و در حال حاضر این افزایش قیمت مورد تایید قرار گرفته بنابراین این مساله هیچ ربطی به شرایط فعلی ندارد و مربوط به سالیان گذشته است.
یارمحمدی در پاسخ به این سوال که چرا این افزایش قیمت در دو فصل تابستان و پاییز صورت گرفته به نحویکه قیمت بلیط اندیمشک- تهران در بهار 14 هزار و800 تومان بوده و در تابستان به 17 هزار و 50 تومان و در نهایت در روزهای اخیر برای فصل پاییز به 19 هزار و 600 تومان رسیده، تصریح کرد: همانطور که گفتم این افزایش قیمت ها مربوط به تعهدات ما به این شرکت در سال 88-89 بر می گردد و قرار هم نیست در شرایط فعلی قیمت ها افزایش بیابد.
معاون امور مسافری راه آهن در عین حال در پاسخ به این سوال که بلیط های رجاء با توجه به زیان ده بودن آن افزایش می یابد یا خیر تاکید کرد: مشکل رجاء سوء مدیریت است و نه چیز دیگری.
وی توضیح داد: در قدیم وقتی کسی درامدش به هزینه هاش نمی رسید می گفتند طرف برجش بیشتر از خرجش است. این دقیقا مصداق کاملی برای شرایط رجاء است. این شرکت هزینه هایش بیشتر از درامدش است و مشکل آن با افزایش قیمت حل نخواهد شد.

45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    16 1
    نظارت روی قیمتها کجا رفته؟هرکی هرچقدر از دستش بر میاد گرون میکنه.
  • سینا از شیراز IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    15 2
    بنده امروز رفتم ماست خریدم قیمتش فرقی نکرده بود و همان قیمت دیروز بود. از مسئولین دلسوز و محترم می خواهم پیگیری کنند.
    • کارمند IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      5 0
      اگر یکم دقت می کردید می دید که تاریخ تولیدش مال همون دیروز هست. امروز برو تاریخ تولید امروز بخر می بینی که گرون شده عزیز جان
  • محسن IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    3 0
    بسیار عالی است. دولت می گوید بازاریان و کارخانه ها گران می کنند. اما ظاهرا دولت خدمتگزار بلیط ارزان ترین و مردمی ترین وسائل حمل و نقل را گران می کند. شاید مسافرین قطار هم مانند مرفهین بی دردی دیده می شوند که با هواپیما سفر می کنند!!!!
  • بدون نام IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    4 0
    بلیط تهران به تاکستان و تاکستان به تبریز افزایش قیمت حدود 50 درصدی داشته . چرا کسی توجه نمیکند این مسرها چند ماهی از افزایش قیمت جدیدشان نگذشته بود. تاخیر ها هم به شدت افزایش یافته مثلا تاکستان به تهران در 23/8/91 که مسیری 2 ساعته است یک ساعت تاخیر داشته