در اوایل هفته جاری یکی از خوانندگان خبرآنلاین از افزایش قیت بلیط قطار اندیمشک- تهران ابراز گلایه کرد و خواستار پیگیری دلیل این امر شد.

 خبرانلاین نیز در پی پیگیری این مشکل و پاسخ به سوال خوانندگان خود، اقدام به مصاحبه با معاون مسافری راه آهن کرد. دلایل این افزایش قیمت در خبری تحت عنوان "پاسخ به خوانندگان خبرآنلاین: چرا بلیط برخی مسیرهای قطار گران شده است؟" منتشر شد. یارمحمدی در انتهای این خبر در پاسخ به این سوال که قیمت بلیط های رجاء با توجه به زیان ده بودن این شرکت افزایش خواهد یافت یا خیر؟ به سوء مدیریت در رجاء اشاره کرد و تاکید داشت:  در قدیم وقتی کسی درامدش به هزینه هاش نمی رسید می گفتند طرف برجش بیشتر از خرجش است. این دقیقا مصداق کاملی برای شرایط رجاء است. این شرکت هزینه هایش بیشتر از درامدش است و مشکل آن با افزایش قیمت حل نخواهد شد.
برهمین اساس روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با ارسال جوابیه ای خواستار مناظره با معاون مسافری راه آهن شده تا ثابت کند که مشکل این شرکت هزینه های اضافه نیست.
متن کامل این جوابیه به شرح ذیل است:
احتراماً بازگشت به مطلب مندرج در بخش مشکلات مردم سایت خبر‌آنلاین با عنوان «پاسخ به خوانندگان خبر‌آنلاین: چرا بلیت برخی مسیر‌های قطار گران شده است» در مورخ 23/07/91، توضیحات ذیل جهت تنویر اذهان عمومی ارائه می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید نسب به درج پاسخ این شرکت اقدام مقتضی به عمل آید.
ضمن تشکر و قدردانی از معاون مسافری راه‌آهن برای اذعان سو‌مدیریت در حمل‌ونقل ریلی مسافری، باید اعلام کرد که بنا بر رویداد‌های بخش مسافری راه‌آهن طی یک سال گذشته، همگان شاهد بودند که علی‌رغم ثابت نگه داشتن بهای بلیت قطار‌های رجاء از سال 1383 تا بهمن ماه سال گذشته در مقابل افزایش سالانه بهای بلیت قطار‌های شرکت‌های خصوصی دیگر، این شرکت باز هم در سال جاری علی‌رغم افزایش بلیت قطار‌های سایر شرکت‌های خصوصی مشمول افزایش قیمت‌ها نشده تا شکاف قیمت قطار‌ها بین شرکت رجاء و سایرین همچنان باقی بماند.
نه تنها شرکت رجاء بلکه تمام متخصصان حوزه حمل‌ونقل ریلی بر سوء مدیریت در این حوزه اذعان دارند و قضاوت در این خصوص برعهده رسانه‌های بیدار، کارشناسان و متخصصان حوزه و اذهان عمومی می‌باشد.
از آنجا که برنامه‌ریزی و تنظیم حرکت قطار‌ها، قیمت‌گذاری، اعلام زمان‌های فروش و برخی موارد دیگر جزو فعالیت‌های بخش مسافری راه‌آهن ج.ا.ا است، کافی است به آمار‌های واقعی در تعداد قطار‌های در سیر و تعداد مسافر جابه‌جا شده طی 6 ماه نخست سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته انداخت تا اثر سوء مدیریت در این بخش را شاهد باشیم. امیدواریم با کنار گذاشتن نگاه‌های مغرضانه و تبعیض‌آمیز در شرکت‌های مسافری خصوصی فعال در راه‌آهن شاهد رشد و تعالی دوباره این بخش از صنعت ریلی که حدود یکسال و اندی پیش با رکود و کاهش مواجه شد، باشیم.
در اینجا لازم است از رسانه‌های کشور برای نگاه تیزبینانه در خصوص تبعیض‌های موجود در بخش حمل‌ونقل مسافری ریلی از سوی راه‌آهن تشکر و قدردانی کرد
در پایان علی‌رغم صبوری‌های این شرکت در کج‌اندیشی‌های برخی افراد به اصطلاح مدعی و در صورت ادامه این روند، این شرکت آمادگی دارد با افراد مربوطه در حضور و با قضاوت رسانه‌های گروهی مناظره کند.

 45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 1
    شرکت قطارهای رجاء چرا نمی یاد به بورس و هزینه ها و درآمد ش را خیلی شفاف به اطلاع همه مردم نمی رسونه؟
  • اولیائی IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    2 0
    باسلام منتظر انجام مناظره بین طرفین هستیم
  • كارشناس حمل و نقل IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    1 0
    نكته‌اي را به دوست عزيزي كه اشاره به اين داشتند كه چرا رجاء وارد بورس نمي‌شود تا ميزان و درآمدهايش به اطلاع مردم برسد بايد عرض كرد كه اصولاً مجموعه‌اي وارد بورس مي‌شود كه زيان‌ده نباشد. اما از آن جا كه رجاء تا 2 سال پيش دولتي بود و قيمت بليت‌هايش نيز به خاطر حمايت از اقشار ضعيف جامعه در مقايسه با ساير شركت‌ها كه افزايش سالانه قيمت بليت را داشتند ثابت نگه داشته شده بود، زيان بيشتري را متحمل شده است. اصولاً بخش مسافري در تمام دنيا زيان‌ده بوده و دولت به اين بخش كمك مي‌كند اما در كشور ما با خصوصي كردن بخش مسافري تمام كمك‌ها قطع شده و زيان شركت رجاء براي انجام وظايف تكليفي از سوي دولت بيشتر از بقيه شركت‌ها شده است.
    • بدون نام US ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      1 0
      مالک ش می توانست یک افزایش سرمایه برای شرکت رجاء تصویب کند و خودش هم پرداخت کند ( بالاخره مالک ش هست و باید جورش را بکشه همونطوری که سودی اگر بود می برد ) و زیان های شرکت اینطوری جبران می شود والا شرکت تا ابد زیان ده و زیان انباشته خواهد داشت و این زیان انباشته هم بهانه ایی شده برای عدم ورود به بورس و عدم شفافیت هزینه ها و درآمدها و خیلی چیزهای دیگه.
    • بدون نام US ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      0 0
      یک ثبت حسابداری ساده است؛ مالک سهام شرکت رجاء با تشکیل مجمع فوق العاده افزایش سرمایه بصورت آورده نقدی را تصویب می کنه و بعد با یک ثبت حسابداری زیان انباشته به اندازه آورده نقدی کاهش و سرمایه به همین اندازه افزایش پیدا می کنه. به همین سادگی.
  • بدون نام US ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    1 0
    مناظره چه دردی از درد مردم کم می کنه ! رجاء را بکنید سهامی عام و قسمتی از سهام ش را به مردم بفروشید خود شفافیت اوضاع را درست میکنه.
  • كارشناسي از بدنه راه آهن IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    با سلام به دوستان اولا" دولت بايستي براي ارائه خدمت به مردم بايستي پشتيبان اين نوع سيستم هاي خدماتي (نظير آموزش پرورش, بهداشت و درمان و ناوگان حمل و نقل عمومي شهري و بين شهري ازجمله بخش مسافري راه آهن ) بوده و باشد و ضمن تقويت آن هميشه در جهت رشد و تعالي و توسعه آن گام بردارد. و خصوصي كردن اين بخش جهت سود جوئي عده منفعت طلب اصلا"‌ به نفع خدمت گيرندگان يعني مردم نيست. و اين اولين اشتباه در بحث واگذاري رجاء به بخش خصوصي در مقابل بدهي دولت به تامين اجتماعي بود. دوما" سوء مديريت در يك سازمان به تغيير مديران و اصلاح روشهاي اجرايي و برنامه ريزي و نظارت درست قابل رفع مي باشد. شركت رجاء جزء بدنه راه آهن بوده و در حال حاضر با جدايي آن شاهد شكل گيري شركت رجايي ديگري در بدنه راه آهن هستيم.