رسالت در یادداشتی با عنوان«چه کنم چه کنم اصلاح طلبان در آستانه انتخابات» نوشت:

*واقعیت این است که دوم خردادی ها با این سردرگمی راه به جایی نخواهند برد. آنها باید در گام اول تکلیف خود را با جریان فتنه روشن کنند و مواضع صریح و شفاف خود را در قبال فتنه بیان کنند و الا با خط گرفتن از سران فتنه به نظر نمی رسد بتوانند در انتخابات 92 بازیگر فعالی باشند.
*دوم خرداد با هویت دهه 60 و 70 نتوانست در دهه 80 بازی کند مطمئنا با این هویت نخ نما در دهه 90 نیز حرفی برای گفتن نخواهد داشت. اتفاقاتی در 10 سال گذشته رخ داده که عموم معادلات کشور را دستخوش تغییرات جدی قرار داده است. در عقبه ذهنی افکار عمومی یک تصویر خشن از فتنه گران سه مقطع 78، تحصن مجلس ششم و 88 حک شده است. دوم خرداد برای نظام و مردم یعنی جریانی که التزام عملی و نظری به قانون، ولایت و سایر ساختارهای نظام ندارد.
*دوم‌خرداد یعنی گروهی که حاضر نیست به رای و نظر هیچ نهاد فیصله بخشی تن دهد. دوم خرداد یعنی گروهی که اگر مردم به آنها رای ندادند زیر تمام حرف ها و وعده و وعیدهای دموکرات مآبانه اشمی زند...
*امروز بهتر است اصلاح طلبان یک شناسنامه جدید دست و پا کنند. یک شناسنامه هوشمند که سند عرضه سیاست ورزی آن نه خشونت و نه اغتشاش بلکه حضور موثر و مستمر در معادلات سیاسی کشور منطبق با گفتمان عمومی و نیازهای واقعی مردم باشد.
*در این صورت بدیهی است حذف سران فتنه منجر به تک صدایی نمی شود. چرا که در کشور تنها دو صدا نیست. دهه 80 نقطه عزیمت چند صدایی در جامعه سیاسی ایران بود. جوامع سیاسی متکثر هراسی از کاهش مشارکت و یا کم فروغی رقابت ندارند. اما آن صدایی که باید در ایران خاموش شود صدای آمریکا و رژیم صهیونیستی است. ملت ایران بیش از سه دهه است که با این صدا جنگیده است امروز چگونه بپذیرد که صدای آمریکا و اسرائیل یک ضلع از رقابت های سیاسی باشند.
/29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریضی نوشتن IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    19 1
    جالبه ، در انتهای مطلب این روزنامه به این نتیجه رسیده که خاموشی صدای آمریکا و اسرائیل در ایران حتی ارزش کاهش مشارکت به قول خودش رقابت را هم دارد و بعد و قبل از این فراز مشعشع کلی هم از جانب مردم و ملت و اینا گفته
  • بدون نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    29 1
    چشم امر ديگه اي نداريد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    30 3
    آیامتولیان روزنامه رسالت دردوره های قبل درست اعلام موضع کرده اند.که حالابرای دیگران تکلیف معین میکنند؟اگر بجای اینکه برای دیگران تعیین تکلیف کنیم عملکردخودراواکاوی کرده وخودرااصلاح میکردیم اوضاع خیلی بهتربودبعدازاینهم سال یکبارهم که شده آزمایش شودبدنیست .
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    32 1
    آقای روزنامه رسالت شماو یارانتان چند وقت پیش می گفتید که جریان اصلاحات مرده است،شما رو به خدا دست از سر مرده بردارید و جلوی این دلار لا مذهب رو که داره دودمان همه مون رو به باد میده ،بگیرید!
  • بدون نام EU ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    15 2
    باشه!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    2 27
    این اصلاح طلبان خیلی بعیده سر به راه بشن و دست از توطئه چینی بر دارند