رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مجلس تکمیل پروسه قانون انتخابات را پیگیری می کند، خاطرنشان ساخت:آن چیزی که در مجلس در جریان است اصلاح قانون یا تغییر مجری انتخابات نیست.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاههای قم در سخنانی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات تصریح کرد: در این مورد آراء متفاوتی وجود دارد ولی آن چیزی که در مجلس در جریان است نه اصلاح قانون و تغییر مجری انتخابات بلکه تکمیل پروسه انتخابات است.
وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه متن مشکلات اقتصادی موجود، تورم و نقدینگی بالا است، اظهار داشت: مسائل دیگری هم در بروز این گرانی وجود داشته که مسائلی حاشیه ای به شمار می آید و باید با نگاه واقع بینانه از سیاسی کردن مسائل اقتصادی پرهیز کرد.
اهم صحبت‌های رییس مجلس در ادامه به نقل از ایسنا می آید:
- مهمترین علاج وضعیت اقتصادی کشور هدایت نقدینگی به سمت تولید و رونق آن است، مسائل اقتصادی کشور هم باید مانند سایر مسائل رصد شود و هر چه دوز آلودگی آن به مسائل سیاسی کمتر شود مشکلات اقتصادی راحت تر برطرف می شود.
- تورم یکی از مشکلات ریشه ای است که فشار زیادی به مردم وارد می کند، با نگاهی به آمار تورم در می یابیم که میزان نقدینگی در طول 7 سال گذشته از 65 هزار میلیارد تومان به 380 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ چنانچه این نقدینگی به سمت تولید روانه شود مشکل اشتغال حل خواهد شد و بسیاری از بازارهای کاذب از بین خواهد رفت. البته مشکلات حاشیه ای دیگری هم در کنار مشکل نقدینگی وجود دارد ولی متن مشکلات مسائل اقتصادی کشور نقدینگی موجود است.
- تورم را باید با روش های کارشناسی اصلاح کرد و تردیدی نیست که این مسئله مردم را دچار مشکل می کند و دولتمردان باید این درد را ببینند و به صورت عالمانه ریشه های آن را حل کنند.راه حل موجود هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید ملی و مقاوم کردن اقتصاد طبق نظر مقام معظم رهبری است و در این مسیر باید تلاش هایمان را دو چندان کنیم.
- باید با نگاه واقع بینانه هم به نیروهای موذی خارجی و هم به شرایط بیداری اسلامی تصمیمات عقلانی اتخاذ شود و از ظرفیت های موجود بهترین بهره را گرفت.
- صف آرایی ها در قبال مسائل مختلف جهان تقریباً روشن است، مقداری از مسائل و چالش های بین المللی برطرف شده است و موازنه بین المللی تا حدودی ایجاد شده، در این شرایط نیز قدرت های بین المللی حاضر به عقب نشینی و تعدیل وضعیت در مورد مسائل مختلف مثل مسئله فلسطین نیستند مگر اینکه مجبور شوند.همین نگاه در مورد مسائل کشورهای اسلامی و خیزش های بوجود آمده نیز وجود دارد در واقع مسیر موفقیت پیش روی جهان اسلام مقاومت و ایستادگی در برابر استکباران است.
- اینکه غرب شرایط جدیدی را در نظام سیاسی جهان بپذیرد دور از انتظار است و به نظر می رسد حاکم کردن شرایط عادلانه در نظم جهانی نیاز به ابزارهای مختلفی مثل گفتمان و دیپلماسی فعال و قدرت های اقتصادی و فرهنگی دارد مخصوصاً اینکه باید با نگاه واقع بینانه اقتصاد را غنی و از این طریق توانایی ایستادگی در برابر فشارهای ناجوانمردانه استکبار را داشته باشیم.
- اینکه وضعیت تربیتی و فرهنگی در دوره ای مورد غفلت قرار گرفته درست است ولی در شرایط کنونی هم نباید با تصمیم گیری های لحظه ای در این باره تصمیم گیری کرد؛ منشور تنظیم شده در وزارت آموزش و پرورش کار مناسبی است که اگر هر چه سریعتر اجرایی شود می تواند مسئله تربیتی و فرهنگی را به طور ریشه ای بهبود ببخشد.
- در این باره همه افراد در هر جایگاهی مسئول هستیم و باید شعاع مسئولیت پذیری خود را نیز گسترش دهیم و مسائل فرهنگی تربیتی را به حال خود رها نکنیم.

/27220
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =