کیهان نوشت:

عضو متواری مرکزیت گروهک - ملی مذهبی ضمن تبرئه گروهک خود، موسوی و کروبی و دیگر فعالان تندروی فتنه سبز را متهم به جوزدگی و نادانی کرد.

تقی رحمانی که در پاریس اقامت دارد، در مصاحبه با یکی از وبلاگ های اپوزیسیون موسوم به «کارزار همبستگی» علت شکست فتنه 3 سال پیش را این گونه توضیح داد که، «مطالبه محوری لایه هایی از جنبش به سوی براندازی رفت. موسوی باید راه گفت وگو با حکومت را باز می کرد. مهندس سحابی می گفت شعار علیه حکومت بدهید اما آقایان موسوی و کروبی کلی حرف می زدند. این نشانه جو زدگی این بزرگواران بود. بعد از روز قدس، با طرح شعار «جمهوری ایرانی»، حکومت چند ترفند زد. با یک استراتژی حساب شده پلیس را به میدان فرستاد، نه نظامی ها را. با چوب و چماق تعداد کمتری کشته می شدند و تعداد زیادی مجروح. دیگر این که با طرح شعار «جمهوری ایرانی» تفرقه و تفکیک سیاسی ایجاد کرد. نشانه رفتن کل نظام شعاری بود که هماهنگی با توان و امکانات جنبش نداشت، اما احساسات را راضی می کرد. هزینه حضور در خیابان بالا رفت. نتیجه آن شد که از عاشورای 88 به بعد، دیگر امکان حضور خیابانی وجود نداشت.

این اظهارات در حالی است که گروهک های نفاق خود عامل اصلی فریب و سقوط برخی عناصر لجوج و ساده لوح در میان اصلاح طلبان بودند و آنها را شریک بدبختی های خود کردند.

وی می افزاید: وقتی خواسته های مدنی مطرح می شود، ظرافت بیشتری دارد اما این ظریف کاری در توان سران جنبش نبود. وزارت اطلاعات با پلیس تقسیم کار کرده بودند. پلیس هزاران نفر را شل و پل کرد و 500 پرونده قضایی درست کرد. وزارت اطلاعات نیروهای سابقه دار سیاسی را که فعال شده بودند گلچین می کرد. شبکه ها توسط گروه های سیاسی فعال شده بودند، اعم از سازمان مجاهدین انقلاب، ملی -مذهبی ها، نهضت آزادی، چپ های سیاسی مدنی شده، و... عملا با دستگیری فعالان، نفس شبکه ها گرفته شد. در صورتی که مهندس موسوی فکر می کرد مثل طرح و نقاشی است که به دیوار می پاشی و شکل می گیرد. ما از مطالبه محوری به کلان محوری رفتیم و کل نظام نشانه رفت. شعارها تفکیک نشد و خستگی ایجاد کرد. ناهماهنگی میان اصلاح طلبان هم تبدیل به یک مانع شده بود.

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    83 5
    هر وقت دیدید دشمنان از ما تعریف میکنند بدانید کار ما غلط است....مگه نه آقای شریعتمداری!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      55 3
      تصحیح بفرمائید. هر وقت دیدید خبری به نقل از کیهان درج شده است بدانید ... است و بی توجه از آن عبور کنید!!!
  • العجب! IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    92 5
    از کی تا حالا ملی مذهبی ها شدن گروهک؟
  • علی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    47 0
    معنی جو زده رو هم فهمیدیم!!!
  • حسین NL ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    8 2
    عجب! این آقای رحمانی حالا کی هستن؟