امروز برای چندمین روز پیاپی مربیان پیش دبستانی و حق التدریسی در مقابل مجلس تجمع کردند و نسبت به وضعیتشان اعتراض کردند.

به گزارش خبرآنلاین،اعتراض آنها در حالی همچنان ادامه دارد که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده حتی یک نفر هم نیروی حق التدریس در آموزش وپرورش نداریم.از سوی دیگر حاجی بابایی اعلام کرده که اگر مجلس مصوبه ای اعلام کند نیروهای بلاتکلیف را هم تعیین تکلیف می کند.
به دنبال آن محمد مهدی زاهدی در گفت وگو با خبرآنلاین اعلام کرد که مجلس پیگیر استخدام نیروهای حف التدریسی در آموزش و پرورش است و به زودی خبرهای خوشی به آنها می دهد.
در همین حال مجلس امروز موضوع استخدام معلمان حق التدریسی را پیگیری کرد.مجلس کلیات طرحی را مصوب کرد که در صورت تصویب نهایی آموزش و پرورش موظف می‌شود ظرف دو سال تمام مربیان پیش دبستانی و نیروهای خریدخدمت خود را از طریق برگزاری آزمون استخدام کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز پارلمان گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات به مجلس شورای اسلامی درباره طرح اصلاح ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اصلاحی مصوب 1389 را بررسی کردند.
نمایندگان پس از استماع سخنان موافقین و مخالفین کلیات این طرح، کلیات طرح اصلاح ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران سوادآموزی را با 178 رأی موافق، 47 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 249 رأی مأخوذه به تصویب رساندند.
طبق این طرح 2 تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش الحاق می‌شود.
در صورت تصویب نهایی جزئیات این طرح در ماده واحده آن مقرر می‌شود دو تبصره به شرح زیر به عنوان تبصره‌های 8 و 9 به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش اصلاحیه مصوب 7 دی ماه 1389 الحاق گردد.
طبق تبصره 8، احکام قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 8 خرداد 1369 به استثنای احکام ناظر و دانش‌آموزان دانشسراهای تربیت معلم به قوت خود باقی است. دانشجویان ورودی سال 1388 مرکز تربیت معلم نیز طبق مقررات مربوطه مشخص شده‌اند، مشمول این حکم می‌ شوند.
همچنین در تبصره 9 وزارت آموزش و پرورش موظف می‌شود در اجرای تبصره 2 ماده 51 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب پنجم دی‌ماه 1389 در بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر 1386 از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون حداکثر ظرف دو سال تمام مربیان پیش دبستانی و نیروهای خریدخدمت آموزشی خود را که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد 2 و 3 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش مصوب 15 مهر 1388 و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش در اولویت استخدام قرار دهد.
مربیان پیش دبستانی و نیروهای خریدخدمت آموزشی که در سال تحصیلی 90 - 91 با آن وزارتخانه همکاری داشته‌اند، مطابق روال همان سال به همکاری خود با آموزش و پرورش ادامه می‌دهند.

آموزش و پرورش 5 هزار میلیارد تومان کسری دارد

 در همین حال معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه بررسی کلیات طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس در مخالفت با این طرح گفت: با توجه به کسری بودجه 5 هزار میلیاردی وزارت آموزش و پرورش و نیروهای مازاد این وزارتخانه تصویب چنین طرحی اجرایی نیست.

 تامین بار مالی طرح
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تامین بار مالی این طرح گفت: در مجلس طرح به چند قانون از جمله بند (ج) ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرده‌ایم.من تعجب کردم که نماینده دولت به این موضوع توجه نکرد. در ماده 24 آمده که تمام دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند از تاریخ تصویب این قانون حداکثر معادل یک سوم کارمندان که به روش‌های بازنشستگی، بازخریدی و استعفا از دستگاه‌های اجرایی اخراج می‌شوند را استخدام کنند و ما هم بر اساس همین قانون این کار را انجام داده‌ایم.
زاهدی ادامه داد: تمامی مبالغی که در این طرح تصویب شده، با نظر موافق آموزش و پرورش و شخص وزیر بود. حتی شب گذشته وزیر گفت که نماینده دولت در موافقت با این طرح صحبت می‌کند و من تعجب می‌کنم که دولت مخالفت کرده است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در مورد مربیان پیش دبستانی هم گفته شد که این بخش مربوط به قسمت خصوصی است؛ اگر ما بخواهیم این قسمت را به بخش خصوصی بدهیم، جفای بزرگی به مناطق محروم کرده‌ایم.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پذیرفته شده آزمون تعیین تکلیف IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    21 5
    هنوز تکلیف ما قبول شدگان آزمون تیر 90 رو مشخص نکردن و همچنان بلاتکلیفیم(حق التدریس) در حالی که بر اساس همین قانون ما در اولویت استخدامیم . آقای وزیر به داد ما برسین
  • مهدی IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    7 4
    با سلام تا کی می شود از این مکانیزم غلط برای جذب معلم استفاده کرد . الان یک کارگاه معمولی هم برای جذب نیروی کار دنبال متخصص است اما ما می خوایم آینده سازان این جامعه رو بدیم دست کسانی که از فیلتر تخصص و تعهد عبور نکردند. برخلاف تصور آقایان معلمی در دوره های مختلف خصوصا ابندایی کار اسانی نیست و به تخصص های ویژه نیاز دارد . ما با بستن تربیت معلم ها در ادوار گذشته اقدام به جذب معلم به صورت فله ای از دانشگاه های مختلف نمودیم که ضرر ان بسیار زود گریبانمان را خواهد گرفت آقایان لطفا در جذب معلم درست عمل نمایید چرا که به صورت مستقیم یک معلم در زندگی چندیدن هزار نفر نقش دارد و اینده انها را می سازد
  • بدون نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    14 5
    با توجه به نزدیک بودن بازگشایی مدارس لازم است مسأله معلمان پیش دبستانی هرچه سریعتر حل و فصل گردد.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    15 1
    نماینده دولت عزیز چطور استخدام منطقی نیست ولی بیکار شدن یک جوان یا مفت کار کردنش بدون حقوق ومزایای درست و حسابی تحت عنوان حق التدریس منطقیه ؟!!!!! یه کم به فکر مردم باشید . به خدا اگه تعداد دانش اموزان در کلاسها کمتر بشه نتیجه کار بالاتر میره به اسم صرفه جویی استعداد دانش اموزان رو هدر ندید و معلمهای پر انرژی رو خانه نشین نکنید معلم جوان تازه نفس استخدام کنید و معلمهای قدیمی خسته رو با احترام از سیستم بیرون بیارید تا سیستم اموزشی پر انرژی تر جلو بره
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    5 1
    من الان 11 ساله مربی پیش دبستانم. بعد این همه سال حالا باید در گیر ازمون بشم؟
  • محمد IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    8 1
    من از سال 83 معلم نهضت هستم در روستاهاي مرزي خراسان رضوي با حقوق ناچيز مشغول به تدريس بودم و اينكه بايد از ما آزمون گرفته بشه واقعا بي انصافيه چرا آقايان حاضر در مجلس به فكر ما و خانواده هاي ما نيستند ؟
  • آموزشیار از اردبیل IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    2 1
    با سلام به خدمت همه مسئولین تلاشگر خواهشمندیم به حال ما آموزشیاران توجهی بکنید با تشکر از زحمات چرا آموزش پرورش استخدام ما را به این وان دست میندازد
  • امیر علی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    1 1
    با سلام :ما سرباز معلمان در سال 90 به عنوان سرباز معلم در آموزش وپرورش به کار گرفته شدیم آن موقع ما تعهد ادامه همکاری با آموزش وپرورش را تا دوسال یعنی سال92 امضا کردیم ولی حالاکه 17 ماه از این دو سال طی شده دریکم آذر91 به ما سرباز معلمان گفتند بخشنامه جدید آمده که نمی توانید 7 ماه باقی مانده را به عنوان حق التدریس خدمت کنید وکلاس ومدرسه راترک کردیم وحالا چه بر سر دانش آموزانی که این دو ماه با آن ها بودیم چه می آید از نظر روحی دچار چه مشکلا تی خواهند شد از شما وزیر محترم تقاضا دارم که این 7ماه باقی مانده را به عنوان حق التدریس خدمت کنیم خواهش می کنم این مسئله راپیگیری کنید وحالادر بلا تکلیفی به سر می بریم l
  • دبیر آموزش از راه دور IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    3 1
    چرا فکری به حال معلمان آموزش از راه دور که 8 ساله در روستاهای دوردست با هزار مشقت برای بازماندگان از تحصیل تدریس می کنند ، نمی کنید ؟
  • آموزش از راه دور آذربایجان شرقی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    2 1
    معلمان آموزش از راه دور کتاب های دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی تدریس می کنند و دارای سطح سواد بالای لیسانس هستند ولی هیچ یک از مسئولین فکری به حال جذب این نیروی جوان نمی کند .
  • آموزش از راه دور خراسان رضوی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    2 2
    با سلام ما جمعی از معلمان آموزش از راه دور خراسان رضوی چندین سال است در روستاهای محروم برای بازماندگان از تحصیل تدریس می کنیم با ساعتی 1800 . آیا به دور ز انصاف نیست بلاتکلیف و بدون جذب باقی بمانیم ؟؟؟؟
  • از مراغه IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    1 1
    معلمان آموزش از راه دور یا همان بازماندگان از تحصیل چی ؟ 9 سال همکاری با آموزش و پرورش کافی نیست ؟