دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه گفت: در گزارش نیروی انتظامی آمده است که معمولا تعطیلات باعث کاهش جرم می‌شود که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای مدارس نیز خارج از این موضوع نیست.

به گزارش خبرآنلاین؛ محمدرضا مخبر دزفولی امروز در یک نشست خبری این اظهار نظر را کرد. او در واقع پاسخی به منتقدان تعطیلی پنج شنبه های مدارس و در کل نحوه اجرای سند تحول بنیادین داد.  

او به 3 سطح برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اولین سطح نظارت و ارزیابی کلان است که براساس این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت رصد و پایش سند را برعهده دارد. دستگاه‌های مجری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به صورت ادواری گزارش خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند تا از این طریق شورا بتواند ارزیابی‌های لازم را انجام دهد.

 مخبر دزفولی در مورد سطح 2 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزی، تدوین و تصویب سیاست‌های اجرایی مربوط به سند مانند ساعات و روزهای تحصیلی آموزشی در این سطح قرار دارد. نهاد واسط اجرایی بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی باید سیاست‌های این ماده را عملیاتی کنند و شورای عالی آموزش و پرورش باید مواردی که در سند پیش‌بینی شده است را اجرایی کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سطح 3 در تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در سطح 3 اجرا شدن سند به عهده وزارت آموزش و پرورش قرار داده شده است. هرگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تغییر و یا بازنگری نیاز داشته باشد از سوی شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد می‌شود و پس از تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی بازنگری صورت خواهد گرفت.

 وی به راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در زمینه ساعات و روزهای آموزشی گفت: در راهکار 1-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متناوب‌سازی حجم و محتوای کتب درسی و ساعات و روزهای آموزشی با توجه به توان دانش‌آموزان صورت گرفته است.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی آموزش و پرورش نیز در تاریخ 13 دی‌ماه 90 مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را در این زمینه تصویب کرد که در دوره‌های راهنمایی و متوسطه نیز ساعات و روزهای آموزشی براساس 5 روز اول هفته ساماندهی و اجرا می‌شود.

 مخبر دزفولی به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: در این مصوبه آمده است که مدارس می‌توانند روزهای پنج‌شنبه را برای برنامه‌های مکمل فرهنگی، هنری، ورزشی، آمادگی دفاعی و ... اختصاص دهند.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد بررسی‌هایی که در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها صورت گرفته است، گفت: بر اساس بررسی‌ها و نظرسنجی‌ها دانش‌آموزان، معلمان و والدین دانش‌آموزان بیشترین موافقت را با تعطیلی پنج‌شنبه‌‌ها داشتند. با توجه به این تعطیلی دانش‌آموزان زمان بیشتری در کنار خانواده خواهند بود و همچنین فرصتی برای بازسازی معلمان ایجاد می‌شود.

 مخبر دزفولی با تأکید بر اینکه میانگین دوره آموزشی در دنیا بین 4.5 تا 5 روز است، گفت: صرف‌نظر از بحث‌های مادی که در بخش‌های مختلف انرژی اتفاق می‌افتد از این طریق می‌توان به فضای عاطفی و سازنده‌ای که در کانون خانواده‌ها و همچنین امکان بررسی وضعیت والدین توسط خانواده‌ها اشاره کرد.

 

نظر مثبت مراجع انتظامی به تعطیلی 5شنبه های مدارس

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به گزارش نیروی انتظامی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اشاره کرد و گفت: مراجع مهم انتظامی و امنیتی بر اساس گزارشی که از تعطیلی آزمایشی پنج‌شنبه‌ها در سال گذشته صورت داده است، با تاکید بر بیش از 20 محور از آثار مثبت این طرح، اعلام کردند که مخالفتی با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها ندارند و این طرح مثبت خواهد بود. در گزارش نیروی انتظامی آمده است که معمولا تعطیلات باعث کاهش جرم می‌شود که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای مدارس نیز خارج از این موضوع نیست.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد گام بعدی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در آینده نزدیک نتایج مطالعاتی که برای بررسی دوره آزمایشی تعطیلی پنج‌شنبه‌ها انجام شده بود را در اختیار افکار عمومی قرار خواهیم داد.

 مخبر دزفولی با انتقاد از رسانه‌ها گفت: سند نقشه جامع علمی کشور که مشتمل بر بیش از صد هزار سند پشتیبانی است، به صورت کامل از سوی رسانه‌ها منتشر نشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی سعی دارد تا سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.
 4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • riza IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    30 4
    یعنی تابستونا که مدارس تعطیله اعمال مجرمانه خیلی کمتره ؟!! اصلا کل سال مدرسه ها رو تعطیل کنین خلاص !!
  • مهرداد IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    2 0
    آیا واقعا قبلا هم ایشان گفته اند که: "نگراني امروز ما سرعت علم در ايران است چراكه اين سرعت آنقدر زياد است كه كشورهاي ديگر نسبت به ما عقب مي مانند و ما از اين امر نگران هستيم."؟ این را نمی دانم واقعا گفته اند یا نه ولی لطفا از ایشان بخواهید چگونگی استنتاج خود را توضیح دهد.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    3 1
    حالا که زحمت کشیدید از نیروی انتظامی نظر خواستید بهتر بود از اداره ثبت اسناد و اتحادیه لوازم یدکی هم یک نظری میگرفتید یک موقع مخالف نباشند!!
  • بدون نام US ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    5 1
    پس دیگه بگو دانش آموزان همه مجرم هستن ! نه !
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    4 1
    با این تحلیل نیروی انتظامی تابستونها باید به تعطیلات بره چون دیگه جرمی اتفاق نمی افتد ؟
    • علی IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
      0 0
      واقعا گل گفتی.. توجه کنید اگر مدارس تعطیل شود ترافیک کم می شود. مردم کمتر بیرون آمده و کم با هم دعوا می کنند و اقعا بیایم حداقل 3 روز در هفته را کلا ادارات را هم تعطیل کنیم . مشکل حل است. شهرهای بزرگ هم که از ساعت 12 به بعد تعطیلند. باز جرایم کم می شود. تعطیلی دلیل همه خوبی هاست این روانشناس ها هم جمع کنند برند.
  • بدون نام IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    2 0
    میشه بفرمایید چرا جرم کمتر میشه؟دلیل عقلیش چیه؟؟؟
  • زریتن دشتی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    1 1
    بابا کمتر کارهای اشتباه خود را توجیح کنید یعنی تمام جرم ها را دانش اموزان راهنمایی ئو ابتدایی در کشور انجام می دهند این امار را از کجا می اورید لطفا خبر انلاین صحت این خبر را از نیروی انتظامی بررسی کند
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    2 0
    در گزارش نیروی انتظامی آمده است که معمولا تعطیلات باعث کاهش جرم می‌شود که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای مدارس نیز خارج از این موضوع نیست.پیشنها میشه کل مملکت را تعطیل کنیم آمار جرم م جنایت صفر بشه دانش آموزان و معلم ها هم دعاگو
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    1 1
    چرا این طرح از زوایای مختلف بررسی نمی شود. مثلاَ من به عنوان یک مادر شاغل که در طول هفته نمی توانم آنچنان که شایسته است به فرزندم رسیدگی کنم تعطیلی پنجشنبه فرزندم این امکان را به نحو مطلوب در اختیارم قرار می دهد. علاوه بر آن زمان مناسبی برای خانواده ها ایجاد می کند تا بتوانند برای تفریح و با هم بودن برنامه ریزی کنند. در کنار هم بودن اعضای خانواده صمیمیت را در خانواده ها افزایش می دهد و کودکان و نوجوانان یاد می گیرند که تفریح و سرگرمیشان باید در کنار خانواده باشد و خانواده ها هم می آموزند که چگونه با نوجوانانشان ارتباط صحیح برقرار کنند. اگر عده ای نمی خواهند یا امکان استفاده از مزایای این طرح را ندارند دولت طرح دیگری را برای پنجشنبه ها طراحی کند تا حضور دانش آموزان در روز مورد نظر اختیاری شود
  • بدون نام US ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    3 0
    تعطیلی پنجشنبه هایعنی هجوم بیشتردانش اموزان به گیم نت ها اینترنت وکامپیوتروفیلم و.....درضمن چون بسیاری ازاولیاشاغل درادارات غیرتعطیل درپنجشنبه ها هستند امکان نظارت مستفیم ندارند.علاوه براین خیلی ازمدارس بحث کلاسهای فوق برنامه رادرپنجشنبه هامطرح میکنند که شرکت دراین کلاسهابرای خانواده هابارمالی دارد.پس چندان ازاین بحث استقبال نمی کنند..لطفادیدهمه جانبه داشته باشید.یک دبیر
  • علی IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    0 0
    پس اگر آمار جرم بالا رفت بهتر است چهارشنبه ها را نیز تعطیل کنیم,واگر باز هم بالاتر رفت سه شنبه ها و دوشنبه ها رو نیز تعطیل کنیم,راه بسیار مناسبی است!!!!
  • مهسا EU ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    0 0
    لطفا پنجشنبه ها رو تعطیل کنین