معاون عربی - آفریقایی وزیر امور خارجه گفت:آنچه در ارتباط با مذاکرات هسته ای برای ما اولویت دارد سیاست منطقی و پایدار ایران در دفاع از حقوق مسلم هسته ای صلح آمیز خود است .

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان در خصوص اظهارات آلکسی پوشکوف رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه در باره امکان تحویل سامانه پدافند هوایی اس-300 به ایران گفت: ایران از توانمندی های دفاعی بالایی برخوردار است و بدون داشتن این سامانه نیز می تواند به راحتی از مرزها و حق حاکمیت خود دفاع کند.
وی در باره مذاکرات تلفنی شب گذشته سعید جلیلی دبیر شورایعالی امنیت ملی و کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد :جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که طرفینمعتقدیم مذاکره تنها راهکار حل و فصل مسایل مربوط به پرونده هسته ای صلح آمیز ایران است گفت وگوهای هسته ای تنها با دنبال کردن کار مذاکره و همکاری می توانند به نتیجه مطلوب دست یابند.
در ادامه گزیده ای از سخنان معاون وزیر امورخارجه به نقل از ایرنا می آید:

  • مذاکراتی که در آینده پس از توافق جلیلی و اشتون برگزار خواهد شد، در صورتی که طرف های مقابل نگاه فنی و حقوقی و نه سیاسی به آن داشته باشند گام مهمی در روند گفت وگوهای هسته ای خواهد بود.
  • چنانچه طرف های غربی گروه 1+5 به صورت منطقی وارد مذاکره با ایران شوند، امید برای دستیابی به توافق بالا خواهد بود.
  • گروه 1+5 باید بداند که با روی آوردن به راهبرد فشار و تهدید علیه ایران در موضوع هسته ای چیزی عایدشان نخواهد شد.
  • ما از وحدت ملی بسیار قوی برخوردار هستیم و چیزی به عنوان درگیری طایفه ای و قومی در ایران وجود ندارد. در ایران حقوق تمام اقلیت ها به بهترین شکل ممکن رعایت می شود و پیوندهای ملی وطنی در میان اقلیت های قومی و مذهبی بسیار محکم است. هشت سال جنگ تحمیلی بهترین نماد همبستگی و انسجام اقلیت های قومی و مذهبی ایران بود که آنان تمام همت خود را برای دفاع از تمامیت ارضی ایران بکار بستند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلال مرکزی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    25 6
    روسیه هم مثل گذشته که میلیونها بار پشت پا زده بود و در تاریخ ثبت شده است بازم بهتون پشت پا زد؟ کی از تجربیات میخواهید درس بگیرید؟
  • بدون نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    1 2
    روسیه کشور بسیار موذی وکثیف است هزار برابر بیشتر از کشور های دیگر تازه اگر منافع اون به خطر بیفته امکان داره مستقیما به ایران حمله کنه ما باید سریعا با پرتاب موشک به روسیه به او نشان دهیم که با چه کشور قدرتمندی درگیر شده مرگ بر روسیه مرگ بر چین که با ورود اجناس بنجل اقتصاد ایران را فلج کرده است
  • بدون نام IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 0
    جالبه که آقایون هنوز درک نکرده اند که چطور میشه اینا را ساخت اگه من جای مسئولین نظامی بودم یه مسابقه میگذاشتم بین تمام دانشگاه ها و محققین با قیمت بالا مثلا 100 میلیون دلار (یک دهم مبلغ پرداختی برای خرید) که درست کنند و آزمایش کنند بعد میدیدید که چطور تیم تحقیقاتی روی این قضیه از تمام دانشگاه ها شکل میگرفت و در کمترین زمان به نتیجه میرسید فکر کنم همه سخن ما میتوانیم امام را شنیده باشند و شاید هم بارها تکرار کنند ولی حیف که درک نکرده اند