فارس نوشت:

رئیس کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت:‌ با اعلام ممنوعیت ورود ضدبدافزارهای خارجی، قرار شد به موازات حمایت از تولید ضدبدافزارهای بومی از برخی آنتی‌ویروس‌های خارجی برای تأمین امنیت استفاده شود.
بهناز آریا گفت: پس از اعلام ممنوعیت ورود ضدبد افزارهای خارجی به کشور از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، باید راه‌حل جایگزینی برای این موضوع پیدا می‌شد.

رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران افزود: با اعلام این ممنوعیت، علاوه بر ایجاد اختلال در تجارت شرکت‌های واردکننده ضد بد‌افزار، موضوع مهم‌تر مطرح شده، تأمین امنیت مطلوب بود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: در این زمینه طی جلساتی با معاون گسترش سازمان فناوری اطلاعات، قرار شد برای راه‌حل میان‌مدت، در مرحله نخست از برخی آنتی‌ویروس‌های خارجی برای تأمین امنیت استفاده شود و به موازات آن تولید و استفاده از ضدبدافزارهای تولید داخل نیز حمایت و پیگیری گردد.

آریا گفت: از این رو با همکاری مشترک سازمان فناوری اطلاعات ایران و کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، کارگروه «ساماندهی ضد بد افزارهای خارجی» تشکیل شد که جلسات آن با حضور نمایندگان هر دو سازمان به صورت مرتب تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این کارگروه، ملاک‌های ارزیابی ضد بد‌افزارهای خارجی مشخص و سپس به سازمان فناوری اطلاعات ایران ارسال می‌شوند. سازمان فناوری اطلاعات با لحاظ کردن ملاحظات حاکمیتی و ملی، ضد بد‌افزارهای اعلام‌شده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در نهایت ضدبدافزارهای مورد تایید اعلام می‌شوند.

عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تأکید کرد: در این مرحله بازار هدف صرفا سازمان‌های دولتی قرار داده شده که باید ضد بد‌افزارهای خود را از لیست اعلامی و مورد تایید سازمان فناوری اطلاعات انتخاب نمایند .

وی ادامه داد: علاوه بر این، شناسایی و تعیین ملاک‌های ارزیابی شرکت‌های عرضه کننده این محصولات نیز جزو دستور کار این کارگروه است. در این راستا هم‌اکنون کارگروه ساماندهی ضدبد‌افزارهای خارجی در کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، فراخوانی را برای شناسایی شرکت‌های ارائه‌دهنده ضد بد‌افزارهای خارجی اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دراین فراخوان شرکت‌های واردکننده و فروشنده ضد بد‌افزارهای خارجی که با سازمان‌های دولتی همکاری دارند،‌ باید اطلاعات خود را به صورت خوداظهاری به ثبت برسانند.

وی ادامه داد: با تشکیل بانک اطلاعاتی شرکت‌ها و برندهای واردکننده ضدبدافزارهای خارجی، ارگان‌های دولتی با مراجعه به آن قادر خواهند بود مطابق با نیاز سازمانی‌شان نرم‌افزار و خدمات امنیتی را از شرکت‌هایی که اسامی آنها در این بانک اطلاعاتی ذکر شده و صلاحیت‌شان به تایید رسیده سفارش دهند.

آریا گفت: در مرحله بعد نیز اطلاعات خوداظهاری شرکت‌ها با واقعیت تطبیق داده خواهد شد.

این عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران خاطر نشان کرد: در فاز نخست محدوده این فراخوان، استان تهران است و تنها ارائه دهندگان نسخه‌های شرکتی و شبکه‌ای ضد بد افزاز، مورد بررسی قرار می‌گیرند و فراخوان نیز روی سایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به آدرس Tehran.irannsr.org قابل دسترس است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    37 2
    احتمالا ضد بد افزار خوب تعريفش اين نسيت كه بعضي جاها هم خيلي سخت نگيره و به بعضي ها اجازه ورود بده؟!
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    19 1
    بیخیال. تمام ارگان های دولتی از آنتی ویروس های خارجی استفاده میکنند. چکار باید بکنن؟ با اون ویروز یاب های سوپر قوی باز هم ویروس میگین کامپیوتر ها. پس چکار کنیم. به ویروسا حشره کش بزنیم؟ یا ی پشه کش بگیریم دستمون بشینیم جلو کابل شبکه
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    39 0
    خیلی باحالید بابا !!!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    33 1
    خوب دانلود می کنیم
  • بدون نام EU ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    24 0
    یه آنتی ویروس ایرانی معرفی کنید که موتورش خارجی نباشه ضمنا اعتمادی هم نیست که این آنتی ویروسهای به اصطلاح وطنی فردا ازسیستم مردم....
  • نيما US ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    15 0
    باز تصميم گيريهاي يك شبه!كاش مسولان علت چنين تصميم گيريهاي عجيب و غريب به مردم بگن .به چه پشتوانه اي چنين چيزهايي تصويب ميكنن.به فرض حمايت از توليد داخلي آيا ما به زودي به استانداردهاي جهاني در اين زمينه خواهيم رسيد.تا اون موقع كاربرهاي شخصي و ادارات چه تاواني بايد بپردازن؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    18 1
    با عرض معذرت وقتی کسی در پستی هست که هیج اطلاعات تخصصی از آن ندارد ، مشخصا با اولین اشاره از یالا یک صحبت عیر فنی میکند برادر من مگه آنتی ویروس پفک نمکی که از ورودش جلو گیری کنن ؟ کالا های به این گندگی با وجود ممنوعیت به کشور قاچاق میشه جالا ما بحث سیگارو لباس و نمیکنیم شما شیر آفریقائی هم میتونی پیدا کنی تو همین مولوی ! در ثانی کالای دیجیتالی رو چطوری جلو گیری میکنن ؟ بگین ما هم یاد بگیریم یک سی دی میاد همه نصب میکنن ، لایسنس کدش هم که فراوونه
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    60 1
    اینم از اون حرفاست.یعنی ما سیستم خودمونو بدیم دست آنتی ویروسای شما؟ تا فردا هر اطلاعاتی خواستید از سیستم ما ببرید بیرون؟
    • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      21 0
      اينا مردم رو... فرض كردند
  • حقیقت IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    21 0
    دوستان نظرات بسیار ظریفی رو در بالا ارایه کردند . اما سوال من اینجاست : چطور همین آقایان برای ردیابی و کشف ویروسهایی چون فلیم و استاکس نت ، از همین شرکت های خارجی چون کسپراسکای و ... استفاده میکنند ، بعد وقتی به مردم که میرسه ، اینها غیرقانونی و غیر قابل استفاده میشوند ؟!!
    • بدون نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
      2 10
      دوست عزیز . ویروسها رو با ترندمیکرو ، وب روت و سیمانتک تشخیص میدن ، ولی خبرش رو کسپرسکی و ماهر کار میکنه . کسپرسکی ویروسش کجا بود .
  • بدون نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    17 2
    هر کی بخواد برنامه مناسبشو دانلود میکنه. جمع کنین این بساتو
  • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    9 2
    قابل توجه دوستان مگه ما از آنتی ویروسهای اصل خارجی استفاده میکردیم جهت اینکه پوز استکبارو بزنیم از کرک شده اونها استفاده میکردیم تا شرکت هاشون ضرر کنن
    • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
      3 6
      کرک ؟ آقای باهوش کرک ویروسه خودش ! یکم برو مطالعه کن .
    • بدون نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
      8 1
      همه این کارها برای اینه که ملت کسپرسکی بخرن . ترندمیکرو و سیمانتک و وب روت بدجور پوز کسپرسکی رو زدن . اصلا حرف برای گفتن نداره - زورش اومده . وب روت فقط 1 مگابایت رم استفاده میکنه . کولاکههههههههههه.
  • مش قاسم IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    17 0
    والله دروغ چرا تا قبر آآآ...... ما كه واقعا ميترسيم امنيت كامپيوترهاي خودمونو بسپريم به دست آنتي ويروسهاي وطني!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
      6 0
      آنتی ویروسهاااااااااااااا ؟ کلا ی آنتی ویروس معتبر هست که ایمن هستش . بقیه نسخه جعلیه . آقایون میخوان ملت نسخه جعلی استفاده کنن یا فقط کسپرسکی بخرن .
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    16 0
    اگه ممنوعه پس ساماندهی برای چیه ؟؟؟؟ خدا شفا بده .
  • شهاب US ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    10 1
    آنلاین خرید میکنم. به همین راحتی.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    4 5
    ایده و تدبیر درستی است. حداقل یک شرکت ایرانی مانند نمونه های خارجی را اجرایی کنید فرایند پیگیری ساخت انتی ویروس و کلود را با سرورهای دامنه ایران پیگیری کند و با تغییرات سیاسی و تحولات تحت تاثیر قرار نگیرد و متوقف نشود مانند سایر و تمام امور مشابه. در گزارشاتی که قابل دسترس است یک خانم روس با نام کاسپرسکای در 8 سال این انتی ویروس را از صفر طراحی و عرضه نمود با تخصص ریاضی کاربردی. در واقع هیچ کشور و ابرقدرتی نیست که دلش برای دیگری بسوزد و انتی ویروس مفت در اختیار عموم قرار دهد. بیشتر از تدابیر انساندوستانه تدابیر جاسوسی و نفع شخصی و تخلیه اطلاعاتی را در ذهن دارند. حتی سازنده انتی ویروس خودش ویروس هم می سازد.
    • نیما IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
      10 1
      دوست عزیز تکنولوژی های ابری فقط در دست چند شرکت بین المللی است و مثل نرم افزارهای کرک و جعلی نیست که 4 نفر کاربر و مدیر شبکه ایرانی بهش دست داشته باشن و روی دامنه دات آی آر و چیزهای دیگه پیاده سازی بشه . نمونش همین تبیان که ادعا داره سرور کلود داره ولی روی وب سایتش پر نرم افزارهای جعلی است که باعث خجالت است . درضمن ما متوجه نشدیم کسپسکی چه ربطی به موضوع دارد که نام کسپرسکی را آورده اید . کسپرسکی حتی وسط هم نیست . تو امنیت 2 جین شکت معتبرتر از کسپرسکی وجود دارن . ترندمیکرو ، سیمانتک ، مکآفی ، سوفوس که حسابشون جداست . کسپرسکی حتی از بیت دفندر و آویرا هم ضعیفتر عمل کرده و حداقل نشون داده تعهدش از اونها هم کمتره . موفق باشید . نیما
    • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
      2 0
      ساده ای
  • بدون نام IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    17 0
    حاضرم ضد بدافزار نداشته باشم تا اینکه از نوع ایرانیشو داشته باشم
  • بدون نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    12 0
    من که عمراً به آنتی ویروس ایرانی اعتماد کنم!