غلامعلی جعفرزاده از توسعه نامتوازن و کم توجهی دولت به مشکلات استان گیلان انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاين، نماینده رشت در نامه​ای خطاب به ریيس جمهور پس از تقدير از تلاش و کوشش شبانه روزی رئيس جمهور آمده است: البته شما در توسعه متوازن ناموفق بوده​اید و مردم استان گیلان زمانی​که به استان​های دیگر می​نگرند غصه​شان افزون می​گردد و این سئوال برایشان مطرح است که چرا علی​رغم حضور گسترده در دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری و رای بالا به آن جناب، مورد توجه نیستند؟ و چرا عمدتا در زمان توزیع منابع و ایجاد واحدهای صنعتی مادر و اشتغال​زا و توسعه عمرانی فراموش می شوند؟
جعفرزاده ادامه داده است: اگر ما گیلانی​ها در دولت وزیری می​داشتیم کارمان به اینجا کشیده نمی​شد که در پایان دولت دهم با حسرت به پیشرفت​های سایر استان​ها بنگریم.
نماينده رشت با برشماري برخي پروژه​هاي نيمه تمام دولت در حوزه انتخابيه​اش از جمله تاخير 20 ساله در احداث سد شفارود، به صدا در نيامدن سوت قطار در راه​آهن قزوين آستارا، افتتاح آزاد راه قزوين-رشت با وجود تکميل تنها 60 درصد آن در دولت نهم، کاهش 50 درصدي توليد چاي سبز و ...به بعضی از رتبه​های استانی براي اثبات عدم توسعه متوازن در اين دولت اشاره کرده و نوشته است: نرخ بیکاری رتبه 27 کشوری و رتبه 28 شهری، تولید ناخالص رتبه نهم کشوری، سرانه تولید رتبه سیزدهم کشور، ارزش افزوده صنعت رتبه هشتم کشور، صادرات 450 میلیون دلار نفتی - که مقایسه شود با شصت میلیارد دلار و ....
وي خطاب به رئیس جمهور افزوده است: بدانید در قطعه​ای از شمال کشور ایران به نام گیلان مردم مظلوم و نجیبی زندگی می​کنند که از پتانسیل​های آنان استفاده نمی​شود. البته ظاهرا این استان آزمایشگاه خوبی است که افرادی صفر کیلومتر در آنجا منصوب می​شوند و بعد از طی دوره آموزشی و ایجاد کلی خرابی و عقب ماندگی از تجارب آنان در جای دیگر استفاده می شود. این مردم، مستحق این همه کم لطفی نیستند گرچه حدود یکسال از دولت شما باقی مانده ولی یکسال هم کم نیست، لطفا گیلان را دریابید و کمیته ویژه ای تشکیل و عقب افتادگی​ها را برطرف کنید و نگذارید در تاریخ گیلان از دولت شما بنویسند همانند دولت های قبلی این دولت هم برای گیلان کاری نکرد! این استان با این همه پتانسیل، نرخ سوم بیکاری در کشور را داراست. مردم ولايت مدار استان گیلان با تقدیم 8 هزار شهید، 22 هزار جانباز و مجروح جنگ تحمیلی و ایستادگی در مقابل جرایانات ضد انقلاب و منافقین و جریان فتنه سال 88 مزد ایثارگری​هایش را دریافت ننموده و روز به روز از کاروان توسعه ایران به عقب رانده می​شود، براستی چرا اینگونه است؟
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    8 2
    من خودم گيلاني هستم بايد اعلام كنم كه بدليل باند بازي شديد وپارتي بازي ، روابط بر ضوابط در استان گيلان زياد است. پيشرفت به اين دليل است يك روز به بانك تجارت شعبه صومعه سرا رفتم باور كنيد حدود بيش از 50نفر بودند از 6باجه يكي فعال بود وكار را انجام ميداد به كي شكايت ببريم تنها راه توكل كردن به خداوند متعال است.
  • حافظ IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    5 19
    دکتر همه جا رای بالا داشت، به هر حال شصت و سه درصد رای داشتن ایشوون
    • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      1 2
      مگر هرکس به ما رای نداد دشمن است؟
  • گیلانی EU ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    12 3
    امیدوارم مثل همیشه این مهم پشت گوش انداخته نشه ،بقییه که رای آوردن و این موضوع مهم رو فراموش کردن اینجا آزمایشگاه نیست ، اینجا گیلانه
  • رضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    2 1
    به نظرم مسولین بعد از روی کار امدن وشروع به کار موظفند عدالت رو در تمام جاهای کشور تقسیم کنند و اجازه ندند خدای ناکرده کسی بخواد ازجایی غافل ودر عوض به جایی دیگه متمرکز بشه و در نتیجه فاصله ی بینشون روز به روز زیاد وزیادتر شه.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    10 4
    پس وای به حال اردبیل که کمترین بوده است
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    13 0
    ما وزیر نداریم نماینده که داریم! نماینده های گیلان چی کار میکنن؟؟!! هرگز من نشنیدم یه نماینده از شهرهای گیلان تو مجلس بلندبشه از سرجاش در مورد موضوع خاصی از شهر یا استان خودش دفاعی کنه ، حقی بگیره ، پروژه ای رو بگیر و به سرانجام برسونه...... انگار نماینده های ما هرکی میره تو مجلس فقط به فکر خودشون هستن!!!! خیلی حرف ها و گله ها هست از نماینده های گیلان که مطمئنم گوش شنوایی نیست........
  • حمید IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    5 3
    درود به شرفت آقای جعفر زاده که مثل بقیه نیستی و حداقل در ابتدای کار حرف مردم گیلان رو بازگو کردی انشاالله شما هم آلوده دنیا نشی.
  • گیلانی2 IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    16 1
    همیشه حرف از عدالت هست ولی عمل نمیشه بخصوص تو استان ما ماهم چاره ای نداریم.به امید گیلانی سبزو سرافراز آقای جعفرزاده بازم دم شما گرم.